Norish Skrevet 17. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2014 Hei, jeg driver å bygger en "stue-pc" av deler jeg har liggende. Til nå så består den av:HK:iv formula AM3 CPU: amd 965 RAM: 8 GB GPU: Geforce 6200 (Fra 2001) Altså GPU'en er fra 2001, jeg hadde et håp om at den skulle klare å gjøre jobben, men den klarer ikke å spille av youtube filmer uten hakking desverre. Jeg tenker derfor på å investere i et skjermkort, spørsmålet er hvilket skjermkort og til hvilken pc. Jeg har en "gaming" pc itillegg til denne, i den står det per idag 2 stk 6870. Noe jeg er forholdsvis fornøyd med. Jeg ser to alternativer her 1. kjøpe ett billig skjermkort til under 800kr til stue pc'en2. putte ett av 6870 kortene i stue pc'en å selge det andre (kabinettet er også fra 2001 med kun en 120mm vifte plass i bunnen på kassen så cfx vil ikke være aktuelt i den), for så å kjøpe 280X til gaming maskinen. Hva tror dere vil være det beste alternativet? hvis jeg skal kjøpe et grafikkort til stuepc'en vil jeg gjerne ha såppass med kraft at det kan dra enkle spill. som Grid og slikt. Hvis jeg derimot skal gå for 280X så er jeg litt usikker på om dette faktisk vil være bedre enn de to 6870 kortene?Håper noen har gode råd Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 17. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2014 280X er bedre enn 2x 6970, og det er definitivt bedre enn 2x 6870 Billigste skjermkort som slår et 6870: https://www.komplett.no/sapphire-radeon-hd-7790-1gb-gddr5/776938 Uansett vil jeg anbefale deg å vente til i morgen når Nvidia kommer med to nye skjermkort (750 og 750 Ti) med strømforbruk midt i blinken for en stuePC og ytelse i lange baner 1 Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 17. februar 2014 Jeg tror jeg ville gått for alternativ 2, eller kjøpt et greit brukt kort. Du betaler mye for lite i den rimeligste skjermkort-klassen. 2-3 generasjoner gamle skjermkort går som regel for en meget god pris, og gir mye for penga. Altså, noe ala HD 6870. 1 Lenke til kommentar
Norish Skrevet 17. februar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. februar 2014 Hvis det er slik dere sier at 280x er bedre enn cfx 6870 så tror jeg at det blir 280x, hadde egentlig ikke så lyst til å kjøpe et lowend kort når jeg har 6870 fra før av.Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå