Netfrog Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Har nå sett igjennom det som er av CS-poster og nettverksposter her på HW-forumet (og flere andre forum for den saks skyld)...men ikke funnet noe som er helt det samme som det her. Har to pc'er i nettverk (min og dama sin), koblet til en switch (SMC7008BR) som igjen er koblet til en ruter. Når vi prøver å koble til internettservere for CS med begge samtidig flyr ping og choke i været for den som kommer inn først, og den andre bruker lang tid på å komme inn. Virker som om det er litt tilfeldig hvilken pc som kommer inn på serveren først. Når pc nummer to kommer inn får dama opp CL_FlushEntityPacket på sin pc og pingen oppfører seg mildest talt merkverdig på begge pc'er. Begge pc'er melder om ping som begynner på normal og begynner å stige etter noen sekunder opp til 3-4000. Stigningen er unnagjort på ca. 30-50 sek.og deretter går den til normal og begynner å stige igjen. Prosessen gjentas hele tiden. Har tidligere hatt opptil 4 CS-spillende pc'er oppkoblet på internett samtidig uten problemer. Linja er 704/128 fra Teleh..nor. Fildeling mellom maskinene går knirkefritt. IPX er installert og innstillingene på nettverkskortene er like (bortsett fra forskjellig siste tall i IP-adresse da 170 på hennes og 171 på min). Har også prøvd å bytte nettverkskort i pc'n hennes da det ser ut for meg til at det er i hennes maskin problemene begynner. Det hjalp ikke. Når jeg pinger henne får jeg 0%tap-alt kommer fram.Andre veien er det 100%tap. Når vi lager lan-games kommer hun inn når jeg står som server men jeg kommer ikke inn når hun gjør det. Har prøvd å endre rates, updaterates og cmdrates. Har også endret fps_max på begge til 101, selvom jeg tviler på om det skulle ha noe å si. Begge kjører CS 1.5 og WinXPpro. Jeg norsk og hun engelsk. Dette er mitt system (tar bare med det som trolig er relevant): MSI KT3Ultra-Aru Hercules GF2GTS Pro 32mb (Driver 4.0.7.2 fra 27.09.02) SMC EZ 10/100 xp 1800+ 2x512mb Apacer RAM Og hennes: MSI K7T Turbo2 NVIDIA GF2GTS Pro 64mb (Driver 4.5.2.3 fra 28.07.03) Realtek RTL8139 10/100 xp 1600+ 512mb RAM Kult om noen har noen tips til flere ting å prøve.Håper liksom på å slippe å reinstallere/formatere. Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 prøv med cl_cmdrate på "30" og updaterate på "20" (consollen selvfølgelig ) Har du prøvd med noe CPL config eller noe? Fikk det samme problemet da, fordi jeg lastet ned en "CPL" cfg. som er lagd for LAN derfor er cl_cmdrate og cl_updaterate satt opp fra 30 og 20 til 101,101. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Prøv dette i consolen i CS: cl_cmdrate (40) cl_updaterate (50) rate (12500) Lenke til kommentar
RansoM Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Reinstaller xp... ....... og formater alle harddisker! :-) Lenke til kommentar
Netfrog Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Takker for gode forslag folkens! Mye pekte etterhvert likevel mot at det var Half-Life på hennes maskin som skapte problemene og jeg valgte derfor å fjerne CS og HL og slette ALT som hadde med HL å gjøre fra hennes maskin og reinstallere fra HL-retail cd (Det kom for en dag at HL-mappa hennes i utgangspunktet var kopiert fra brorens maskin, dog med lovlig nøkkel. Hvorfor det ble gjort i sin tid aner jeg ikke) Av en eller annen grunn viste denne utgaven seg iallfall å være lite kompatibel med min. (Hun har brukt denne i nettverk med tre pc'er på internett-CS før, hjemme hos familien. Der funka det visst greit. Forstå det den som kan). Etter ny installasjon fungerte alt brillefint! Ble også kvitt problemer hun har hatt tidligere med at skjermen har vært for mørk i CS. Sitter nå med totalt tre CS-frelste her (kamerat på besøk også) med lik og stabil latency. PS. Liten digresjon; -Hvorfor heter det brillefint? Kan man dermed også si linsefint? Lenke til kommentar
Daehli Skrevet 10. oktober 2003 Del Skrevet 10. oktober 2003 testet du først cl_cmdrate, cl_updaterate, rate og cl_rate? Det er som oftest det som kveler linjen med flere en 1 brker :wink: Lenke til kommentar
Netfrog Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 Ja, prøvde å endre på disse, men det så ikke ut til å hjelpe i vårt tilfelle. Etter reinstalleringa regner jeg med at disse nå står på default. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå