Gå til innhold

Hva mener folket om Hipstamatic?

Anbefalte innlegg

Jeg har den siste tiden blitt veldig "enkel" når det kommer til fotografering og det viser seg at tilgjengelighet gir flere bilder enn tungdt utstyr etc. men nok om det og over til poenget:

jeg har som kjent byttet ut min 5D med X-E2 m/kit og det har jeg ikke angret på i det hele tatt. jeg har også (i går faktisk) blitt eier av en iPhone 5S etter ett par år med Samsung S3 og dermed så blir det jo til at man sitter å trykker litt og tester ut app'er etc.

Dette er jo noe man fort går lei (etter egen erfaring) men jeg synes at Hipstamatic er en av app'ene jeg prøvde som imponerte meg. Ja, jeg har faktisk lastet ned å kjøpt alle "objektivene" og alle "filmrullene" og jeg synes effektene bildene får med de forskjellige objektivene virker veldig bra og noen av dem er bare helt fantastiske (min subjektive mening).

Jeg synes det rett og slett er artig å knipse litt uhøytidelige bilder med iphone og Hipstamatic og prøve forskjellige "objektiver" etc. Det som gjør det ekstra morsomt er at man ikek kan se effekten før man ser bildet i etterkant. (slik man jo heller ikke kan med analoge kameraer). Derfor så har man ikke "orginalen" lagret. Bildet blir slik det blir og er man ikke fornøyd så må man ta det igjen eller så har man evt. driti på draget. Det gjør at terskelen er vertfall LITT høyere og det gjør det også mer artig i mine øyne.

Er det noen her inne som er aktive Hipstamatic knipsere, eller er det bare meg som er over middels barnslig til å snart fylle 38 år... :blush: ?

Til slutt vil jeg presissere at jeg ikke har som intensjon å bruke Hipstamatic som erstatning for feks. X-E2 for det blir jo skivebom, men som en litt srtig greie ved siden av for å dokumentere små ting om hva man gjør i hverdagen.

jeg vil gjerne komme i kontakt med noen aktive Hipstamatic entusiaster og kanskje vi også kan starte en egen tråd hvor man poster våre bilder?

Her er vertfall ett par uhøytidelige bilder jeg tok med Hipstamatic i dag.

post-30214-0-24237300-1392640077_thumb.jpg

Tinto 1884 - Blanko

post-30214-0-91039800-1392640079_thumb.jpg

Tinto 1884 - Blanko

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja... hva mener dere om denne mildt sagt ofte omtalte tjenesten?

Jegskjønner jo at man fort kan se på dette som litt "fjortis", men det er liksom en side av meg som synes dette er en litt morsom måte og ta bilder på når man bare har mobilen med seg. Bildene kan så absolutt også fremkalles.

Jeg ser for meg at jeg gjerne kunne fremkaldt en del slike bilder som jeg kunne klistret inn i albumet sammens med de mer "normale" bildene for å sprite opp "fortellingen" litt. Har for meg at det gjør helheten mer interresant da man får noen småkule kvadratiske effektbilder inni mellom.

Lenke til kommentar

Veldig fjortis :p

Fra spøk til revolver, så er det mye morsomt man kan få til med mobilbilder. Jeg selv har nok med den vanlige fotograferingen, så jeg holder meg unna.

Hehe, er jo delvis enig med deg, men jeg synes det er inspirerende nok til at jeg med letthet kan bruke mobilen som en god nummer to for dokumentasjonen sin skyld. Jeg har nemlig ikke vert noe fan av det tidligere.

Grunnen er nok det faktum at jeg ikke har funnet en app som tilltalte meg og at jeg hadde en ganske treig telefon. Hipstamatic får man jo så vidt jeg vet heller ikke til annet enn iPhone...

Det morsomste er som sagt at bildene blir slik du tar dem. Det vil si at man ikek tar en vanlig bilde for så å legge til effekter i etterkant. Dette gjør at man på en måte må velge riktig kombinasjon FØR man tar bildet og dermed føles resultatet mer gjenomtenkt og håndfast. Man tar liksom bare ikke et vilkårlig bilde for så og hente det frem to uker etterpå og legger på effekter. Man har liksom en plan der og da.

Men for all del, dette er jo så klart kun for morro og jeg har sett kvadratiske fremkallinger fra iPhone på 15x15cm. tatt med diverse effekter i Hipstamatic som er skikkelig flotte å se på. Jeg synes slike typer bilder kanskje kan være med på og sprite opp albumet litt ved å komme med noen alternative bilder til de vanlige.

Dette er absolutt noe jeg kommer til å teste litt videre altså. Kanskje jeg også kommer til å lage en egen vegg på kontoret til kun Hipstamatic bilder som forteller litt om min hverdag gjennom året...

Å det beste er jo at dette nesten ikke koster noe som helst og mobilen har man jo ALLTID med seg også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...