Gå til innhold

[Løst] Eget underforum for F@H Team "hardware.no" ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg støtter denne.

Det vil kunne gjøre det mye lettere for relativt ferske foldere som meg å finne informasjonen vi trenger. Man kan f.eks. opprette egne diskusjoner som holder oppdatert informasjon om hardware som gir mest PPD, PPD per watt osv.

Det vil i alle fall gi mye lettere tilgang til informasjon om folding for alle som ønsker å folde, enten det er for Hardware.no eller ikke.

Lenke til kommentar

Kjenner ikke til diskusjon.no og oppdelingen som er vanlig i de forskjellige foraene her. Kan kun uttale meg som en som nylig har begynt med folding.

Jeg ser at det for meg har vært mye lettere å finne informasjon fra utenlandske fora nevnt over da disse har en oppdeling som tillater forskjellige temaer. F.eks "Optimalisering for folding" "Nybegynner guide" komponentspesifikke diskusjoner og annet. Tror diskusjon.no mister mye klikk på dette fra spirende foldere. Dette representerer et nåtap for diskusjon.no og et mulig framtidig tap i form av lavere aktivetet. Det er også et tap for hardware.no teamet da jeg ser for meg at mye norske foldere bidrar anonymt eller til utenlandske fora som "lærte dem opp". Jeg ble nesten en av dem selv.

Er også synd da det ligger svært mye kompetanse skjult i den enorme folding@home tråden som er "tapt" for norske foldere.

Jeg tror ikke et eget underforum for folding blir det mest aktive underforaet på diskusjon.no, men jeg tror uten tvil det hadde vært verdifult for å konservere den innsikten og entusiasmen som finnes i folding tråden.

Endret av rousp
Lenke til kommentar

Støtter den. :thumbup:

Men la oss tenke nøye gjennom hva som skal diskuteres der! Mitt forslag ville gått på å skille det generelle fra det faglige / tekniske som vil passe perfekt i et eller flere underforum. Navn(ene) på underforum(ene) må selvsagt fortelle hva som passer her. Problemet i dag er at alt som har med folding å gjøre rotes samme i en salig røre slik at det blir rimelig uoversiktlig for de som kommer ny inn i denne verdenen. Personlig synes jeg hardforum http://hardforum.com/forumdisplay.php?f=32 med "Distributed Computing" har løst dette på en veldig fin måte, men vi trenger selvsagt ikke den mengden underforum som de har. Men mer enn ett underforum vil jeg mene vi burde ha! Hvor mange det bør bli må alle få si sin mening om. Mitt forslag er mer enn ett, men færre enn 5.

Lenke til kommentar

Støtter dette. Men som sagt, det må jo skilles mellom ren hardware underforum, eventuelle guider (begynte på en Linux guide, men .... :love: ) etc. Så kanskje 2 til 3 undeforum kunne hjelpe mange som lurer på folding. I den tråden vi har, så er det jo over 1200 sider som nevnt, og det er ikke lett å finne relevant info der.

Lenke til kommentar

hei.

Er ikke aktiv folder atm, men støtter denne da det kan være greit å skille hardware fra operativsystemer.

Også cpu fra gpu på di forskjellige operativsystemene.

Bare det ikke blir delt opp for mye slik at aktiviteten på di enkelte blir for lav.

Endret av Kolvrick
Lenke til kommentar

Ifra et rent administrativt synspunkt og den voksende (ekstremt voksende) antall kategorier ser jeg ikke for meg en egne underkategorier under Folding men kun en ren kategori og så kan brukere heller begynne å opprette konkrete tråder og trekke ut gode poster og guider som er relevant derifra oppsett på de forskjellige operativsystemene, innkjøp av hardware, anbefalinger osv.

Lenke til kommentar

Ifra et rent administrativt synspunkt og den voksende (ekstremt voksende) antall kategorier ser jeg ikke for meg en egne underkategorier under Folding men kun en ren kategori og så kan brukere heller begynne å opprette konkrete tråder og trekke ut gode poster og guider som er relevant derifra oppsett på de forskjellige operativsystemene, innkjøp av hardware, anbefalinger osv.

Høres ut som en fornuftig løsning til å starte med. Og godt mulig dette er en optimal løsning alt under ett.

Da kan vi "klistre" de trådene som er mest relevante (eller med størst interesse) kombinert med å "stenge" de trådene som kun er informative på generelt grunnlag f.eks? Kombinasjonen "klistret" og "stengt" vil kunne stå som en generell innføring i F@H Team Hardware.no f.eks.

Med tanke på den faktiske produksjonen i PPD for Team Hardware.no og alt hva dette innebærer (både reklame for siden med mer), ser jeg det som naturlig å dedikere noe mer oppmerksomhet rundt emnet i forumet generelt. Og med en løsning som er nevnt her av b-real er vi kanskje i mål?

Lenke til kommentar

(Heh, her lå det visst et innlegg som ikke var postet... :p Går slik når man sovner før man rekker å trykke "post".)

Støttes fra denne kanten også.

Spesielt med tanke på informasjon til nybegynnere, så hadde dette vært veldg nyttig. Man finner jo ikke noen ting i tråden slik det er nå, utenom å spør og få svaret gjentatt.

Det første og beste vi kan gjøre slik jeg ser det er å lage en hovedkategori hvor man kan lage tråder og klistre guider etc. Det er nok mange engasjerte sjeler som kan være med på å samle god info. ;) Skulle hatt en samletråd hvor spørsmål, svar, tips og guider er samlet og linket til.

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Støttes fra meg også! :)

Et eget underforum hvor vi kan kjøre en sticky på populære tråder, guider og introduksjoner er en god start! Om det blir et eget underforum for "distributed computing", så syntes jeg F@H burde få sin egen under-underkategori, da det er definitivt det mest populære her inne!

Det er godt mulig at dagens tråd om F@H er den mest viste av alle trådene under "Programvare".

961 402 visninger.

Det er flere gode grunner for å ha et eget underforum hvor vi kan ha flere tråder om F@H :)

Lenke til kommentar

Støttes her også! Dette vil helt klart gjøre det enklere for folk å stille spørsmål, i tillegg vil det gjøre det enklere å lage guider, tips etc. til hvordan man kan starte sin egen folding.

Om vi får et eget underforum vil jeg herved foreslå at den originale F@H-tråden blir gjort sticky. :p

I tillegg støtter jeg ikke under-underforum, det er ikke så mange spørsmål på F@H-tråden at det å dele HW-problemer og SW-problemer og "tips&tricks" i forskjellige kategorier enda :) Vi har klart oss med å ha alt i én tråd, så da klarer vi saktens å holde alt i én kategori. Eventuelt kan vi ha en ekstra tråd for guider/tips (kommer selv til å lage mange guider, og har en del Linux-relaterte idéer på gang).

Vi må nok gjøre en dugnad om hva som skal være regler ^^

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...