Gå til innhold

Skjermkort gåent?

Labov

Anbefalte innlegg

For en uke siden kjøpte jeg et Powercolour Radeon 9600 Pro EZ fra komplett.

Hele uken har kjortet kjørt helt fint, men i dag startet problemene. Når jeg starter en 3d applikasjon så crasher maskinen og rebooter. I noen tilfelle så trigges VPU Recover, and andre ganger så rebootes maskinen.

XP ga driveren skylden. Så jeg reinstallerte driveren og DirectX. De samme problemene er fremdeles der. Dersom jeg installerer mitt gamle GeForce2 kort så kjøres applikasjonene helt greit.

Maskinen består ellers av

AMD Athlon 700mhz

Asus KV7-T KX133 chipset

512 mb sdram

IBM 75GXP 40gb HD

300w psu

OS er XP Pro edition

Selv kan jeg ikke skjønne annet en at det er Powercolour det må være noe i veien med. Noen som har en ide om hva årsakene til problemene kan være?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du har mulighet, prøv kortet ditt i en kamerats maskin. Det beste er om kameraten din har større strømforsyning, så du kan utelukke det. Etter jeg satte inn R9800P i min PC, ble strømmen (+5v/+3.3v) så lav at lydkortets digitale utganger sluttet å fungere. Har tatt ut to harddisker og en cdrom. Nå fungerer alt stabilt.

Har en Enermax 365W strømforsyning. Får snart nytt hovedkort (Abit NF7-S V2.0). Har fra før et Gigabyte GA-7VAXP. Kan være hovedkortet mitt ikke klarer å fordele strømmen godt nok, da strømforsyningen burde holde selv med 2xharddisk, 1xDVD-brenner, 1xDVD-rom og R9800P.

Kom på en ting til: Ikke kopl skjermkortet på samme kabel som harddisk/cdrom. Dette førte til at harddisken min skrudde seg av når jeg startet 3D-spill. Etter jeg skiftet til egen kabel, virket alt fint.

Håper noe av denne rotete informasjonen kan hjelpe deg.. :-)

Lenke til kommentar
Radix, jeg har PowerColor R9800P og har koblet strømledning fra skjermkort, via harddisk, og til Power Supplu, som det sto i innstallasjonen av 9800P.

skulle dette være et problem? driver og innstallerer XP for første gang på den maskina nå, så får skje om det samme skjer med meg....

Det kan være et problem (var mitt problem.. Var rett før jeg bestilte ny strømforsyning.. :D). Om du har mulighet, kople til bare harddisken på en strømkabel, og bare Radeon-kortet på en annen strømkabel. Prøv å kjøre en 3D-applikasjon som du ikke har klart før... Verdt et forsøk.. Sparte meg for å kjøpe en ny strømforsyning.. :woot:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...