Albert Andersson Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Blåmeis ... . Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Blir aldri for mange ... Skarpt og flott foto av lille blå Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 17. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2014 Blir aldri for mange ... Skarpt og flott foto av lille blå Hei, Torhild. Tusen takk for hyggelig kommentar, - blåmeis er et fargerikt innslag på fórplassen ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
nutini Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Hei Albert. Nok et flott bilde av blåmeisen fra din side. Godt komponert med herlig dus bakgrunn. Skarpheten er det heller ingenting å utsette på. Fra øverste hylle dette. Arvid. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 17. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2014 Hei Albert. Nok et flott bilde av blåmeisen fra din side. Godt komponert med herlig dus bakgrunn. Skarpheten er det heller ingenting å utsette på. Fra øverste hylle dette. Arvid. Hei, Nutini. Takk for hyggelig, positiv kommentar, - setter stor pris på det ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Olav Leistad Hove Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Heia Sverige! Du har jo svenskklingende etternavn Albert? :) Hilsen Olav Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 17. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2014 Heia Sverige! Du har jo svenskklingende etternavn Albert? :) Hilsen Olav Hei, Olav. Takk for hyggelig kommentar ! Det er mye innvandrerblod fra nabolandet både på mors- og farssiden, så "genetisk" er jeg omtrent 3/4 svensk og 1/4 gudbrandsdøl. Det er blitt mange overraskelser i OL, og det gjør det hele mer spennende ! Jeg har ikke fulgt så godt med, men synes det er artig at "naboene" har prestert så bra ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Flott fanget Albert, en fugel som jeg har ved pc:n Med hilsen Leif Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 17. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2014 Flott fanget Albert, en fugel som jeg har ved pc:n Med hilsen Leif Hei, Leif. Tusen takk for hyggelig kommentar, - og gratulerer med dine vintersportdyktige landsmenn ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Ser ut som du har truffet med fokus her, fin og dus bakgrunn også. Er det mye croppet? Spør fordi det til tross for at det ser ut som fokustreff er litt lite detaljer i fjærene, ser litt "utsmurt ut". Eller er det jpg med mye støyfjerning? Mener jeg har lagt merke til det samme på endel av de andre fuglebildene dine også.. Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 18. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2014 Ser ut som du har truffet med fokus her, fin og dus bakgrunn også. Er det mye croppet? Spør fordi det til tross for at det ser ut som fokustreff er litt lite detaljer i fjærene, ser litt "utsmurt ut". Eller er det jpg med mye støyfjerning? Mener jeg har lagt merke til det samme på endel av de andre fuglebildene dine også.. Hei, Jan R. Halvorrsen. Tusen takk for hyggelig og saklig kommentar ! Vi har to fórplasser, men bare én av dem blir foretrukket om vinteren, da det er busker og kratt i umiddelbar nærhet. Det innebærer dessverre at fuglene må fotograferes gjennom et 2-lags karnappvindu, - som dessuten ikke er helt rent til enhver tid. Så det er dessverre et "filter av dårlig optisk kvalitet" mellom kamera og motiv, og dette påvirker nok skarpheten i ikke ubetydelig grad, dessverre. Utgangspunktet er RAW-format, og Neat Image blir brukt til støyfjerning. Bildet er beskåret fra 7360 x 4912 piksler til 1865 x 1261 piksler. Har du noen gode råd, så tar jeg gjerne imot ! Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Ser ut som du har truffet med fokus her, fin og dus bakgrunn også. Er det mye croppet? Spør fordi det til tross for at det ser ut som fokustreff er litt lite detaljer i fjærene, ser litt "utsmurt ut". Eller er det jpg med mye støyfjerning? Mener jeg har lagt merke til det samme på endel av de andre fuglebildene dine også.. Hei, Jan R. Halvorrsen.Tusen takk for hyggelig og saklig kommentar ! Vi har to fórplasser, men bare én av dem blir foretrukket om vinteren, da det er busker og kratt i umiddelbar nærhet. Det innebærer dessverre at fuglene må fotograferes gjennom et 2-lags karnappvindu, - som dessuten ikke er helt rent til enhver tid. Så det er dessverre et "filter av dårlig optisk kvalitet" mellom kamera og motiv, og dette påvirker nok skarpheten i ikke ubetydelig grad, dessverre. Utgangspunktet er RAW-format, og Neat Image blir brukt til støyfjerning. Bildet er beskåret fra 7360 x 4912 piksler til 1865 x 1261 piksler. Har du noen gode råd, så tar jeg gjerne imot ! Vennlig hilsen Albert. Ah, jeg skjønner du taper litt kvalitet der ja... Mener du at bildet er beskåret (altså croppet), eller bare redusert i størrelse? Er bare litt nygjerrig jeg Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 18. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2014 Ser ut som du har truffet med fokus her, fin og dus bakgrunn også. Er det mye croppet? Spør fordi det til tross for at det ser ut som fokustreff er litt lite detaljer i fjærene, ser litt "utsmurt ut". Eller er det jpg med mye støyfjerning? Mener jeg har lagt merke til det samme på endel av de andre fuglebildene dine også.. Hei, Jan R. Halvorrsen.Tusen takk for hyggelig og saklig kommentar ! Vi har to fórplasser, men bare én av dem blir foretrukket om vinteren, da det er busker og kratt i umiddelbar nærhet. Det innebærer dessverre at fuglene må fotograferes gjennom et 2-lags karnappvindu, - som dessuten ikke er helt rent til enhver tid. Så det er dessverre et "filter av dårlig optisk kvalitet" mellom kamera og motiv, og dette påvirker nok skarpheten i ikke ubetydelig grad, dessverre. Utgangspunktet er RAW-format, og Neat Image blir brukt til støyfjerning. Bildet er beskåret fra 7360 x 4912 piksler til 1865 x 1261 piksler. Har du noen gode råd, så tar jeg gjerne imot ! Vennlig hilsen Albert. Ah, jeg skjønner du taper litt kvalitet der ja... Mener du at bildet er beskåret (altså croppet), eller bare redusert i størrelse? Er bare litt nygjerrig jeg Hei igjen, Jan. Bildet er beskåret, - da avstand og størrelse medfører at småfugler bare opptar et lite areal av bildebrikken. Vennlig hilsen Albert. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg