Gå til innhold

God 1440p skjerm?

PHCTF

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv har jeg idag en ASUS PB278Q og er utrolig fornøyd med den. Spiller alt fra LoL til BF4 uten at jeg merker noe negativt med det. Samtidig som jeg kjøpte den kjøpte jeg en Asus VG278HE 144hz skjerm, denne endte jeg opp med å kvitte meg med da 144hz@1080p vs. 60hz@1440p ble et enkelt valg for min del.

PB278Q er et svært godt valg for 1440p gamern, lav input lagg, lite til ingenting ghosting/skygger når den er riktig innstilt (google), og herlig bildekvalitet. Flere reviewers mener også at dette er en av de beste 1440p skjermene når det kommer til å kjøre spill i lavere oppløsning.

Har ikke en av de korea skjermene selv, men kjenner til flere som har investert i de, uten å bli spesielt fornøyde. Resultatene av overklokken er uforutsigbart, laber panelkvalitet, mye døde pixler etc. Levetiden når de er overklokket har heller på ingen måte imponert noe som gjorde at jeg for min del la fra meg ideen om en av de skjermene.

Endret av deac
Lenke til kommentar

Selv har jeg idag en ASUS PB278Q og er utrolig fornøyd med den. Spiller alt fra LoL til BF4 uten at jeg merker noe negativt med det. Samtidig som jeg kjøpte den kjøpte jeg en Asus VG278HE 144hz skjerm, denne endte jeg opp med å kvitte meg med da 144hz@1080p vs. 60hz@1440p ble et enkelt valg for min del.

PB278Q er et svært godt valg for 1440p gamern, lav input lagg, lite til ingenting ghosting/skygger når den er riktig innstilt (google), og herlig bildekvalitet. Flere reviewers mener også at dette er en av de beste 1440p skjermene når det kommer til å kjøre spill i lavere oppløsning.

Har ikke en av de korea skjermene selv, men kjenner til flere som har investert i de, uten å bli spesielt fornøyde. Resultatene av overklokken er uforutsigbart, laber panelkvalitet, mye døde pixler etc. Levetiden når de er overklokket har heller på ingen måte imponert noe som gjorde at jeg for min del la fra meg ideen om en av de skjermene.

ViewSonic VP2770 er et bedre valg. Men skjermene er ganske like sånn ellers når det kommer til bildekvalitet. ViewSonic er litt lavere actuall response tid og bruker ikke PWM som PB278Q :)

EDIT: Koster litt mer for VP2770 men tror nok det er verdt det :)

Endret av ISKisac
Lenke til kommentar

Dessuten er ikke fargegjengivelse SÅ viktig egentlig. Minimale nyanseforskjeller på gress f.eks blir ganske ubetydelig i forhold til de raske skjermene sin "rapid refresh rate" i forhold til en sluggish 60 hz ips.

Det spørs selvfølgelig hva man skal bruke skjermen til. En del av oss spiller spill, men bruker den også til veldig mye annet hvor god fargegjengivelse og høyere oppløsning kan være gull verdt. Fotoredigering etc. 1080p er sikkert greit hvis man nesten bare spiller, men ellers er det jo en temmelig stakkarslig oppløsning/pixeltetthet. 27" 1080p hadde jeg ikke vurdert engang.

Lenke til kommentar

Det blir nok å vente på en 1440p skjerm fra en kjent produsent, med 120 Hz fra fabrikk(og muligens G-sync hvis det ikke er for dyrt). Greit å være litt fremtidsorientert når jeg først kjøper en ny skjerm, spesielt siden dette ikke er noe jeg ønsker å investere i så ofte. Har uansett planlagt å kjøpe det greveste Maxwell har å by på, og det kommer ikke ut før om en stund uansett.

Men takk for alle forslagene!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...