Gå til innhold

Maskin ing. USA

stasomfaen

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har søkt på hig og tenkte å gå der men har besøkt vertsfam fra utvekslingsåret mitt og vil heller gå på college her egentlig. Problemet er.. Det er svindyrt, hvordan unngå stor gjeld? Hvor god tid må jeg ha på å søke? Vil ikke vente enda et år, er 21 nå. Så lurer jeg på. Hvordan er muligheten for jobb som maskin ing. Evt i USA om jeg må gå i Norge men vil flytte? Trenger tips/råd/hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil ikke anbefale å ta universitsutdanning i usa med mindre det er ved en god skole. Om du søker ved et av sammarbeids universitetene ved en norsk orginisasjon kan du få lånekasse støtte førsteåret, men du bør regne med 150+ hvert år uansett, pluss minus. Å begynne nå begynner vel i realiteten å bli litt for sent, men er jo bare å ta kontakt å høre uansett. Å jobbe i Norge etter utdannelse der skal noen andre få svare på :)

Lenke til kommentar

Eg ser heller ikkje fordelen med å ta utdanning på ein amerikansk privatskule i staden for å ta utdanninga gratis i Norge.

Å studere i Norge for deretter å søke i jobb i USA vil være ein mykje meir fornuftig måte å gjere det på. Då drar du nytte av den gratis utdanninga som vi har i Norge. Når du då søker jobb i USA så vil du ha fordelen av at du er nesten gjeldsfri samanlikna med dei andre jobbsøkerane. Lønnsnivået i USA for ingeniører er tilpassa med tanke på at nesten alle ingeniørane i USA har veldig store studielån.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har søkt på hig og tenkte å gå der men har besøkt vertsfam fra utvekslingsåret mitt og vil heller gå på college her egentlig. Problemet er.. Det er svindyrt, hvordan unngå stor gjeld? Hvor god tid må jeg ha på å søke? Vil ikke vente enda et år, er 21 nå. Så lurer jeg på. Hvordan er muligheten for jobb som maskin ing. Evt i USA om jeg må gå i Norge men vil flytte? Trenger tips/råd/hjelp!

I would recommend a community college if you are interested in being the USA and getting a university education at the same time. They are very cheap relative to a standard university and if you take the right classes, can be transferred for credit at almost every major university. After 2 years of community college you can then transfer to any good school of your choice.

Also, there are many opportunities for university students in engineering to get working internships if they have good grades, especially for women in engineering. You will make good money and it will give you the best chance to get hired after graduation if you are interested. You will need a company willing to sponsor you if you want to work in the USA, it is rare for a company to sponsor a candidate without knowing you quite well.

More than half of graduate students in engineering inn the USA are foreign, american companies are used to finding ways to hire them.

I assume you read english quite well now, as a former exchange student, this is also a big plus!

Lykke til fra Cincinnati!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...