Tullballj Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Ser ut som jeg kanskje skal beholde golfen min en stund til. Tenker i den forbindelse å kjøpe meg noen nye dekk og slenger på noen litt finere felger i samme slengen. Tenkte 17 eller 18 dim med gode dekk. Ikke billige ukjente dekk. Noen som kan anbefale nettsider som sender dekk og felger ferdig montert eller vet om butikker i eller rundt bergen som selger rimelig? Skal Ha til en 11 modell golf. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Nett er definitivt billigst, og det er intet i veien med kvaliteten: dekkonline.com evt byttdekk.com Har benyttet begge ved flere anledninger, og har vært godt fornøyd hele veien. Bare ha i bakhodet at det blir noe mer knotete om det er noe feil med varen du får. Ellers har jeg fått gode priser og god service hos Bergen Bildekk, som ligger i Haakonsvernveien. Dette er folk som har jobbet i dekkbransjen i mange år, så de kan dekk. Prismessig har de hele tiden ligget som den beste, av de som selger over disk i Bergen. Dekkcenteret på Lønningen (Flesland) er og ganske fornuftig priset og med god service, men de er ikke like rimelige som Bergen Bildekk.Alle jeg snakker om her leverer merkedekk. Vær litt obs på dekkonline.com, som også kan ha diverse spesialversjoner av typiske merkedekk, bla.a. kan du finne versjoner av dekk med mindre mønster enn det som er normalt å få tak i... Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Mye mulig du vet det fra før, ikke bryr deg, eller begge deler. Men hjulstøyen, som kanskje er Golf's største svakhet i utgangspunktet, forverrer seg betydelig for hver tomme opp du går. Så dekk som er litt stillegående blir i alle fall ikke feil hvis man bryr seg det minste om støy. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 17. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2014 Takk for tips begge to. Pcp160 - Er klar over at det blir mer støy med større felger. Det samme er egentlig et kjent problem på de fleste biler. Jeg ønsker derfor å gå for et dekk som er godt, men gjerne til en ok pris. Vil ikke ha for stiv bil uansett. Den har sportsunderstell og 4x4 så er ganske stiv selv med 16" vinterfelgene. Sommerfelgene er også bare 16" så hadde gjort seg med 17" eller 18". Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Finner du et godt tilbud på nett på noen interresante dekk bør du ta en tur til en lokal sjappe og spørre om de kan matche prisen. Jeg har vært heldig der et par ganger. Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Takk for tips begge to. Pcp160 - Er klar over at det blir mer støy med større felger. Det samme er egentlig et kjent problem på de fleste biler. Jeg ønsker derfor å gå for et dekk som er godt, men gjerne til en ok pris. Vil ikke ha for stiv bil uansett. Den har sportsunderstell og 4x4 så er ganske stiv selv med 16" vinterfelgene. Sommerfelgene er også bare 16" så hadde gjort seg med 17" eller 18". Regnet forsåvidt med at du visste det, og det gjelder som du sier stort sett alle biler. Men noe tåler det enda dårligere enn andre, og er mer vare på hva slags dekk som sitter på. Kom bare til å tenke på det fordi jeg selv har disponert en 2011 Golf tsi med sportsunderstell, og syns det var ganske befriende å få på 16" vinterhjulene. Men personlig ser jeg også bare ulemper med sportsunderstell på en sånn bil, og mange er åpenbart uenig, så vil ikke forsøke å prate deg vekk fra større felger, bare et velmenende tips vedrørende dekk fordi Golf stiller med et lite handycap når det gjelder støy og romling fra hjul. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 18. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2014 (endret) Takk for tips begge to. Pcp160 - Er klar over at det blir mer støy med større felger. Det samme er egentlig et kjent problem på de fleste biler. Jeg ønsker derfor å gå for et dekk som er godt, men gjerne til en ok pris. Vil ikke ha for stiv bil uansett. Den har sportsunderstell og 4x4 så er ganske stiv selv med 16" vinterfelgene. Sommerfelgene er også bare 16" så hadde gjort seg med 17" eller 18". Regnet forsåvidt med at du visste det, og det gjelder som du sier stort sett alle biler. Men noe tåler det enda dårligere enn andre, og er mer vare på hva slags dekk som sitter på. Kom bare til å tenke på det fordi jeg selv har disponert en 2011 Golf tsi med sportsunderstell, og syns det var ganske befriende å få på 16" vinterhjulene. Men personlig ser jeg også bare ulemper med sportsunderstell på en sånn bil, og mange er åpenbart uenig, så vil ikke forsøke å prate deg vekk fra større felger, bare et velmenende tips vedrørende dekk fordi Golf stiller med et lite handycap når det gjelder støy og romling fra hjul. Er en 2011 modell dette og faktisk bare diesel ikke tsi, så er sikkert ganske likt. Syns egentlig ikke bilen min støyer så masse med originaldekkene, men så er både vinter og sommerhjulene 16. Hvis jeg kjøper gode dekk og ikke har for lav profil så tror jeg det skal gå fint. Endret 18. februar 2014 av Tullballj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå