Gå til innhold

Siviløkonom HIOA eller BI

TheWolf90

Anbefalte innlegg

Går for øyeblikket på en bachelor i økonomi og administrasjon ved en av landets statlige høgskoler. Det er mitt siste år nå og har planer om å forsette videre på en master. Jeg har mest lyst til å ta de 2 siste årene i Oslo, så de mest aktuelle skolene er HIOA eller Handelshøyskolen BI. Er det noen som har noe erfaring med siviløkonom studiet ved HIOA? Vet at dette er ganske nytt og ble startet opp for bare 2 år siden så finnes ikke noen med en siviløkonom grad derifra enda. De første går jo ut nå til våren.

Hvordan tror dere siviløkonomer fra HIOA stiller i forhold til de fra f.eks BI og/eller NHH? Ganske likt, eller større forskjeller?

Selve studieinnholdet burde vel være ganske likt, men ikke ryktet og anerkjennelsen til skolen på masternivå innen økonomi.

Endret av TheWolf90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-239845

Jeg hadde nok valgt BI, rett og slett fordi det er en anerkjent skole og fordi det ikke er så mye penger når det kun er snakk om 2 år (hadde vært mer skeptisk til 5 år).

Om det betyr noe i praksis for en nyutdannet med toppkarakterer fra begge skoler er jeg imidlertid usikker på, men jeg vil nok anta at BI er et tryggere valg i så måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...