Gå til innhold

Finnes det ''Romvesen'' ?

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Tror du det finnes utenomjordisk liv?  

34 stemmer

1. 1. Tror du det finnes utenomjordisk liv?

• Ja - Romvesen som intelligente skapninger
    • Ja - Ikke romvesen, bare små bakterier og lignende
    • Nei - Ikke noe liv i det hele tatt
      0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Hva tror dere? Hvorfor tror dere det?

Jeg tror definitivt at det finnes utenomjordisk liv. Åpner for diskusjon og avstemning her.

Det er tre alternativer du kan stemme for. visste ikke helt hvordan jeg skulle formulere det, men det første alternativet er om du tror det finnes vesener som er som mennesker (klassisk ''romvesen'' man kan se på film)

Det andre alternativet er om du tror det finnes liv, men ikke som oss mennesker, bare små bakterier osv..

Så er såklart det tredje alternativet om du ikke tror det er liv i det hele tatt.

Tror dette blir en morsom tråd å følge fremover!

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror og håper det, Jeg syntes det er rart at folk i det hele tatt trur at vi er de eneste "intligente" skapningene her i verden når universet er så stort som det er.

Vi er jo et resultat av noe så jeg syntes det er rart om det ikke skulle finnes andre "resultater".

Men "Alien" i klasisk forstand med overnaturlige krefter og høyteknologiske romskip trur jeg det er heller dårlig med, Men hva vet vi ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Men "Alien" i klasisk forstand med overnaturlige krefter og høyteknologiske romskip trur jeg det er heller dårlig med, Men hva vet vi ?

Ja jeg er heller ikke så sikker på at det er aliens som i grønne vesen med stort hode. Tror heller det er mer likt mennesker kanskje. Det er jo mange ufo/alien historier hvor folk påstår de har sett romvesenet, og beskriver det som det klassiske grønne vesenet med stort hode, men jeg vet ikke..

Det at de har store raske romskip tror jeg kan være sannsynlig, de kan jo for alt vi vet være flere hundre år foran oss i teknologien.

Det er jo interessant å se på Ufo files, Ancient aliens osv.. Om det er som de tror, og romvesener har besøkt oss tidligere, så må de jo hatt et framkomstmiddel for å komme hit. Jeg tror de har det.

Lenke til kommentar

Universet er så stort, at det å tro at vi jordboere er de eneste intelligente skapningene som eksisterer, er ganske tullete :)

Men jeg tror ikke vi noen gang får kontakt med en annen sivilisasjon, for det er avstandene alt for store. Og hvis det en gang skjer, så vil kommunikasjon være vanskelig, ikke bare på grunn av avstanden, men språk, kultur og tankesett vil gjøre det enda vanskeligere.

Bare se her på jorden, vi har nok problemer med å kommunisere oss i mellom :p

Det er lett som bare det å misforstå og fornærme noen. Dere kan bare tenke dere hvordan det vil være med en helt annen livsform, hehe.

Endret av Uderzo
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja jeg er heller ikke så sikker på at det er aliens som i grønne vesen med stort hode. Tror heller det er mer likt mennesker kanskje. Det er jo mange ufo/alien historier hvor folk påstår de har sett romvesenet, og beskriver det som det klassiske grønne vesenet med stort hode, men jeg vet ikke..

Det at de har store raske romskip tror jeg kan være sannsynlig, de kan jo for alt vi vet være flere hundre år foran oss i teknologien.

Det er jo interessant å se på Ufo files, Ancient aliens osv.. Om det er som de tror, og romvesener har besøkt oss tidligere, så må de jo hatt et framkomstmiddel for å komme hit. Jeg tror de har det.

Når folk spør meg om jeg trur på slikt så setter jeg alt jeg har sett og lest til side og velger litt mer "faktabasert" svar, altså så stort som universet er føler jeg det er mer sansynlig at finnes noe mer en at det ikke gjør det, Men om man skal begynne og spekulere så er det umulig og si hva slags teknologi de har eller om de i det hele tatt har mulighet for og utvinne og bruke de resursene de har, 90% av alt vi bruker i dag er funnet opp av enkelt individer og utviklet av andre, Kanskje har de mange flere slike "folk" eller kanskje de bare har hatt mindre flaks og ikke funnet opp den ene tingen som kunne endre alt.

Det samme gjelder oss også.

Lenke til kommentar

Som Uderzo sier, så er universet så stort og så gammelt at det nærmest er ekstremt sannsynlig at intelligent liv finnes der ute et sted uten at vi noen gang vil få bekreftet det. Det finnes sikkert også tusenvis av planeter som har hatt intelligent liv, men som siden har dødd ut.

Ja, det må en perfekt timing til. Først må de være på samme nivå som oss, hvis de er på middelalder nivå vil de ikke motta beskjeden. Er de langt mer teknologiske/sofistikerte enn oss, så vil ikke vi motta eller forstå beskjeden. Og hvis vi mottar den, så er det sannsynlig at de ikke eksisterer lengre, som du sier. Er litt deprimerende :(

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Universet er så stort, at det å tro at vi jordboere er de eneste intelligente skapningene som eksisterer, er ganske tullete :)

Det er ikke tullete så lenge det ikke er oppdaget noen signaler eller andre spor av liv. Det er mer tullete å tro på ting som det ikke finnes dekning for. Det er mulig at det finnes annet liv, men vi vet ikke hvor sannsynlig det er. Det kan være en veldig liten sannsynlighet. Alle estimater blir bare gjetninger da vi ikke har nok data til å si noe vettugt om det.

Jeg vil ikke tro noe i den ene eller andre retningen, men jeg er åpen for at det finnes annet liv. Jeg er mindre åpen for at det finnes annet liv som driver med romfart, men det kan likevel være mulig. Derimot tror jeg ikke på én eneste av de menneskene som hevder å ha sett eller kommunisert med romvesener.

Lenke til kommentar

For å si det sånn, sannsynligheten for at det finnes liv andre steder i universet er så stort, at det er tullete å tro noe annet. Er jo millioner her på jorda som tror fast og bevist på forskjellige guder, hvor sannsynligheten er LANGT lavere.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ingenting som er mer morsomt når man blir sett på som en tulling for å tro på romvesen, men ikke en usynlig allmektig gud i himmelen.

Når det er sagt, hvis universet virkelig er så stort som forskere sier, så finnes det utvilsomt avansert liv der ute, med muligheter for at de har tusenvis, om ikke millioner års teknologisk forsprang på oss.

Om de derimot har besøkt jorden er dog ikke så sikkert.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For å si det sånn, sannsynligheten for at det finnes liv andre steder i universet er så stort, at det er tullete å tro noe annet.

Det er ingenting vi vet som tilsier det. Altså, muligheten er til stede, men det er ikke noe vi kan være skråsikre på.

Er jo millioner her på jorda som tror fast og bevist på forskjellige guder, hvor sannsynligheten er LANGT lavere.

Ja, hva har det med saken å gjøre? Du har så klart like mye rett til å tro så mye du vil, hvis det er poenget.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke tullete så lenge det ikke er oppdaget noen signaler eller andre spor av liv. Det er mer tullete å tro på ting som det ikke finnes dekning for. Det er mulig at det finnes annet liv, men vi vet ikke hvor sannsynlig det er. Det kan være en veldig liten sannsynlighet. Alle estimater blir bare gjetninger da vi ikke har nok data til å si noe vettugt om det.

Jeg vil ikke tro noe i den ene eller andre retningen, men jeg er åpen for at det finnes annet liv. Jeg er mindre åpen for at det finnes annet liv som driver med romfart, men det kan likevel være mulig. Derimot tror jeg ikke på én eneste av de menneskene som hevder å ha sett eller kommunisert med romvesener.

Jo det er tullete. Statistisk sett så er det svært usannsynlig at vi er de eneste intelligente skapningene i universet. Universet er rett og slett for stort til at det bare skulle være intelligent liv på en enkelt planet.

Vi har ikke plukket opp noen signaler enda, og noen vil si at det er lite sannsynlig at vi noengang vil. Rett og slett fordi vi kun har lyttet i et nanosekund i kosmisk tid. Det spørs om menneskeheten eksisterer lenge nok til at vi skal ha en sjans til å plukke opp et signal.

Liv er noe annet, jeg tror vi har langt større sjans på å finne liv, hvis ikke bare tegn på at det har eksistert liv et annet sted.

Ja, det finnes dessverre forvirrede mennesker der ute som tror de har blitt bortført av utenomjordiske vesener. Jeg tror årsaken til disse opplevelsene i hovedsak er en kombinasjon av søvnparalyse og terapauter som gir dem falske minner. Og noen kommer nok i fra sykdomstilfeller, dvs. diverse psykiske lidelser.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Ja, det tror jeg det gjør. Universet er uenderlig stort, og da må det finnes liv på andre planeter.

I 1977 kom det et signal som ble kaldt "wow signalet". Han som oppdaget det skrev "WOW!" . Det varte i 72 sekunder. Man vet ikke om det var utenomjordisk liv som sendte signalet, men det blir spekulert i det. De som vil kan lese litt om det her.

Lenke til kommentar

Slik jeg ser det så eksisterer vi kun fordi vi kan eksistere her. Trolig får de fleste planetene samme sjanse til å utvikle liv, men det vil bare skje der forholdene er riktig for det. Dvs flytende vann og en atmosfære.

Av alle de billiarder planetene som eksisterer i universet så ville det ikke vært noe annet enn fantastisk om ingen av de hadde rett avstand til stjernen sin, litt atmosfære og flytende vann.

Opprett hold dette i noen millioner år og liv VIL utvikle seg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er litt rart at alle som har sett romvesen..........beskriver de som hollywood fremstiller dem i filmene......

#Just saying :p

Jupp, hjernen blander minnet vårt hele tiden. Vi har alle falske minner.

Romvesen blir tydeligvis inspirert av Hollywood :p

Romskipene var ikke flate i starten.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Jo det er tullete. Statistisk sett så er det svært usannsynlig at vi er de eneste intelligente skapningene i universet. Universet er rett og slett for stort til at det bare skulle være intelligent liv på en enkelt planet.

Vi har ikke plukket opp noen signaler enda, og noen vil si at det er lite sannsynlig at vi noengang vil. Rett og slett fordi vi kun har lyttet i et nanosekund i kosmisk tid. Det spørs om menneskeheten eksisterer lenge nok til at vi skal ha en sjans til å plukke opp et signal

Vi vet ikke hvorfor liv oppsto på jorda. Vi vet hvorfor det er mulig (atmosfære, temperatur, vann, lys, energi fra sola), men vi vet ikke at det er noen automatikk i at disse faktorene fører til liv. Vi har svært få forutsetninger for å si hvor sannsynlig liv er. Selvfølgelig er antallet planeter med mulighet for liv rundt 10^fantasillioner (bare for å sette navn på et tall med flere faktorer enn man klarer å telle), men hvis sannsynligheten for liv på en gitt planet er 10^-fantasillioner (et marginalt lavt tall), behøver det likevel ikke å være flere planeter med liv.

De fleste tror at det finnes liv, og gjerne intelligent liv, flere steder, og det er helt legitimt å tro. Men den hypotesen er likevel bare basert på spekulasjoner og ikke data. Derfor vil ikke jeg være bombesikker på at det eksisterer liv andre steder, selv om jeg også ville være overrasket hvis vi hadde klart å ransake hele universet uten å finne noe. Dog kan jeg leve med at jeg i dine øyne er tullete.

Ja, det tror jeg det gjør. Universet er uenderlig stort, og da må det finnes liv på andre planeter.

Hadde universet vært uendelig stort, ville det vært et uendelig antall planeter med liv (til og med et uendelig antall eksakte kopier av jorda og hvert eneste menneske.) Universet er voldsomt stort, med en diameter på 82 milliarder lysår hvis jeg husker rett, og vokser stadig raskere. Men selv om det er vanskelig for oss å se forskjellen, er det uendelig mye mindre enn uendelig.

Slik jeg ser det så eksisterer vi kun fordi vi kan eksistere her. Trolig får de fleste planetene samme sjanse til å utvikle liv, men det vil bare skje der forholdene er riktig for det. Dvs flytende vann og en atmosfære.

Av alle de billiarder planetene som eksisterer i universet så ville det ikke vært noe annet enn fantastisk om ingen av de hadde rett avstand til stjernen sin, litt atmosfære og flytende vann.

Forskere leter naturligvis etter planeter med vann og atmosfære fordi det har vært avgjørende for livet på jorda og fordi karbonbasert liv er den eneste typen som vi vet at er mulig, men det finnes også spennende teorier om liv som ikke er karbonbasert og derfor kan overleve under helt andre miljøer.

Lenke til kommentar

Forskere leter naturligvis etter planeter med vann og atmosfære fordi det har vært avgjørende for livet på jorda og fordi karbonbasert liv er den eneste typen som vi vet at er mulig, men det finnes også spennende teorier om liv som ikke er karbonbasert og derfor kan overleve under helt andre miljøer.

Ja, det har jeg forsåvidt lest om.

Men det er ikke tilfeldig at karbon har blitt en så viktig komponent i livsformene på jorden. Det er direkte relatert til hvor stoffet er plassert i periodesystemet og hvilke andre stoffer det reagerer med og hvilke muligheter dette gir.

Det er dog ikke fullstendig utelukket å basere en livsform på et annet grunnstoff, f.eks silisium, klor og fosfor. De to sistnevnte er også godt egnet til å skape lange strenger slik karbon lager DNA i oss.

Ammoniakk og metan kan også være et alternativ til vann på planeter med ikke-karbonbaserte livsformer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...