Gå til innhold

Nytt skjermkort til Phenom2 965. Kan det bli overkill?

Ozelot

Anbefalte innlegg

Heisann!

Mitt trofaste 8800 GTS sluttet å fungere, og jeg ser meg nødt til å handle inn noe nytt.

Siden jeg ikke har en maskin som er helt up to date, så lurer jeg på om det blir overkill om jeg går for et R9 280X eller GTX 760.

Har ikke planer om å oppgradere noe annet i utgangspunktet :)

Endret av Ozelot
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I mine øyne, nei.

Det kommer an på hvilke spill du spiller. Et spill som bruker hovedsakelig CPU vil du ikke få utbytte av skjermkortet. Et spill som baserer seg kun på GPU burde også gå greit. Problemet i mine øyne er når du støter på store spill som bruker både og svært aktivt, da kan resultatet av å ha på høy grafikk sørge for at CPU ikke klarer å henge med grunnet høy belastning.

Lenke til kommentar

Med nytt skjermkort så kan du kjøre på med så høy oppløsning, teksturoppløsning, kantutgjevning, og en del lyseffeker som du ønsker.

Antall detaljer og objekter derimot kan det nok fortsatt være greit å sette til et lavt nivå.

Det blir nok litt overkill med 280x, men om CPUen tar kvelden en dag, så er det jo greit at skjermkortet ikke blir for mye flaskehals. ;) Det er ikke SÅ overkill at det

Opty 965? Hva slags prosessor er det?
opty = Opteron ?
965, som i AMD Phenom 965?

:huh:

Finnes grenser for for langt kartoteket i hodet med kallenavn på eldgamle prosessorer strekker seg. :closedeyes:

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har funnet ut at det er håpløst prøve seg på BF3, da det hakker for mye, så da blir det mye World of tanks for tiden.

Oblivion og også litt kjedlig å spille med så lav oppløsning som jeg har pleid å ha.

World of Tanks er like CPU-bound som BF3 er, så du vil ikke få spesielt bedre framerate med bedre skjermkort der heller...

Lenke til kommentar

Med nytt skjermkort så kan du kjøre på med så høy oppløsning, teksturoppløsning, kantutgjevning, og en del lyseffeker som du ønsker.

Antall detaljer og objekter derimot kan det nok fortsatt være greit å sette til et lavt nivå.

Det blir nok litt overkill med 280x, men om CPUen tar kvelden en dag, så er det jo greit at skjermkortet ikke blir for mye flaskehals. ;) Det er ikke SÅ overkill at det

opty = Opteron ?

Finnes grenser for for langt kartoteket i hodet med kallenavn på eldgamle prosessorer strekker seg. :closedeyes:

Meget bra gjetting! sjekket profilen hans:

Amd Phenom X4 965 BE

Tror jaggu det er på tide å bytte mer en skjermkort ja :)

Endret av Bendorama
Lenke til kommentar

Har funnet ut at det er håpløst prøve seg på BF3, da det hakker for mye, så da blir det mye World of tanks for tiden.

Oblivion og også litt kjedlig å spille med så lav oppløsning som jeg har pleid å ha.

World of Tanks er like CPU-bound som BF3 er, så du vil ikke få spesielt bedre framerate med bedre skjermkort der heller...

Så problemet hans kan være at GPU ikke er kraftig nok til å drive BF3, men det er kraftig nok til å drive World of Tanks, da han åpenbart klarer å kjøre World of Tanks? :)

opty = Opteron ?

Meget bra gjetting! sjekket profilen hans:

Amd Phenom X4 965 BE

Tror jaggu det er på tide å bytte mer en skjermkort ja :)

Phenom II X4 965 er da fremdeles duganes? Jeg har ingen problemer med min 6 kjerners variant på 3,84GHz (400Mhz høyere enn hans stock)

Lenke til kommentar

Ja opty er slang for opteron :p

Og skjermkortet var vel det eneste som ikke ble oppgradert sist, da det var hovedkortet som feila og ikke skjermkortet den gang.

Frister lar det bare bli oppgradering med skjermkort denne gangen, da det ikke virker som amd har komt med noe mye bedre enn Phenom 2 ( ja, skrivefeil lenger opp, ikke opteron 965 :) )

Lenke til kommentar

oppgrader til 270x eller nvidia 760 GTX så overklokker du CPU i tilegg.

Selv har jeg en AMD fx-4100 CPU på 4,4 ghz å den bottlenecker mitt amd 7770 om jeg går litt ned på detaljer. I planetside 2 får jeg aldri mer enn 30 FPS i store battles uansett om jeg har alt på low eller max settings.

kun 30 FPS? Jeg har ikke fått min Phenom II 1100T på 3,84GHz til å bottlenecke mitt 6990 enda. Kjører Planetside 2 helt fint uten problemer.

Lenke til kommentar

kun 30 FPS? Jeg har ikke fått min Phenom II 1100T på 3,84GHz til å bottlenecke mitt 6990 enda. Kjører Planetside 2 helt fint uten problemer.

Kjører det på 45-50 FPS til vanlig men når det er store battles 100 vs 100+ så ligger d på under 30 FPS uansett settings. Står også ingame at CPU bottlenecker. Phenom II 1100T er en del bedre enn FX-4100

Endret av Satyrion
Lenke til kommentar

oppgrader til 270x eller nvidia 760 GTX så overklokker du CPU i tilegg.

Selv har jeg en AMD fx-4100 CPU på 4,4 ghz å den bottlenecker mitt amd 7770 om jeg går litt ned på detaljer. I planetside 2 får jeg aldri mer enn 30 FPS i store battles uansett om jeg har alt på low eller max settings.

Hvis du ikke har fått den CPUen til å bli bottleneck har du virkelig ikke prøvd hardt nok =)

Du har garantert CPU bottleneck i planetside 2, vil ha det i alle MMO, i alle arma spill og mods, i bf3 og bf4 hvis du ikke bruker mantle.

Hvor stor den er og hvor irriterende du synes det er tho, er ett annet spørsmål. Min 3930k på 4.7 GHz atm flaskehalser mine kort innimellom så.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...