sevs Skrevet 16. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2014 Hei. Sliter med å huske på hvilken farge som hører til hva. Er det noen som kan noen regler eller fraser, slik at jeg kan lære meg hva som er hva? Live/fase 2 er brun, nøytral er blå og jord er gul eller gul og grønn. Jeg husker jord, men jeg driver og blander L og N. Lenke til kommentar
Quote Skrevet 16. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2014 Fant denne. Brown is live, blue is not, green and yellow ground the lot. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 16. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2014 Svart og hvit er ofte brukt om brutte ledere. Dvs at den går via en lysbryter. Lenke til kommentar
sevs Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 16. februar 2014 (endret) Fant denne. Brown is live, blue is not, green and yellow ground the lot. Oi, den hørtes vankelig ut :s Svart og hvit er ofte brukt om brutte ledere. Dvs at den går via en lysbryter. Det vet jeg. De blir også brukt ved trefase. Endret 16. februar 2014 av sevs Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 16. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2014 Også har vi gul/rød som brukes om signaljord. Denne skal ikke utjevnes slik som vanlig jord Lenke til kommentar
dbass Skrevet 16. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2014 Kanskje tenke slik at brun ligner på rød og er den farlige fargen? Så var det det å huske at L står for live da ^^, Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 16. februar 2014 Rapporter Del Skrevet 16. februar 2014 Trenger du noe spesielt for å huske det? N=blå og L=brun omså bare husk en av dem. husker du den ene, kan du automatisk den andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå