Gå til innhold

Windows XP Krypterings issue

CaSh

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har et skikkelig stort og major problem. Mine dokumenter har jeg kryptert med vanlig windows kryptering (Den krypterer etter brukernavn og gir kun rettigheter hvis det er du som er logget på maskinen). (høyreklikk-advance-encrypt)

Vel, jeg formaterte partisjonen og kopierte filene jeg ville ta backup av til en annen partisjon. Da jeg installerte windows på nytt og kjørte opp på nytt får jeg nå ikke tilgang til filene. Det står at jeg ikke er den rette eieren. Hva skal jeg gjøre?? Har ikke microsoft tenkt på denne muligheten? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uff da...

Microsoft har tenkt på det, men muligens litt for mye. Dessverre så tror jeg at de har tenkt motsatt vei av det du ville de skulle tenke. Kort sagt, jeg har en stygg mistanke om at du sitter i saksa, siden MS tenker det er bedre at du mister kryptere filer enn at andre får tilgang til de.

Kunne sikkert sagt deg hva du skulle ha gjort før du reformaterte, men det er for sent nå. Gjort er gjort.

Har vel og merke hørt om en mulig løsning, men jeg tror du var nødt til å ta en kopi av brukerdatabasen først. Skal sjekke opp dette nærmere i morgen (torsdag).

Forhåpentligvis får du før den tid svar ifra noen andre som har et mer positiv svar til deg.

Lenke til kommentar

Heh, du har vel rett. Egentlig gjør det ikke sååååå veldig mye at jeg ikke får tak i de filene igjen. Men det er en god del bilder jeg gjerne kunne tenkt meg. Jeg sitter på en bærbar, og på den stasjonære har jeg nesten alle dokumentene gudskjelov. Men det er jo noen jeg ikke har da...

:roll:

Lenke til kommentar
Det er ikke passordet jeg mangler. Men autentiseringen.

Problemet er at du ikke har brukernavnet. Og brukernavnet er ikke f.eks. ola.norman men pid-tallet (359038538528g867d0967, noe i den dur). Denne er unik for hver bruker. Det er blant annet denne som gjør at du ikke får åpnet filene dine.

Har du prøvd Advanced EFS Data Recovery programmet som låg på http://www.crackpassword.com/products/prs/otherms/efs/ Nå har jeg ikke noe behov for å teste det ut selv, heldigvis. Men ut ifra det jeg oppdaget når jeg lastet ned demoen/trialen så kunne du blant annet legge inn brukernavn og passord, og det var mulig å søke etter disse key'en (pid?) Men jeg lover ingen ting, og det koster jo litt penger for å få muligen til å decryptere. Likevel skulle de gi deg en pekepinne om du har en sjangse i havet til å kunne decryptere filene.

Lenke til kommentar

Ok, ettersom jeg husker så var brukernavn mitt Shervin Asgari, og nå er det administrator. Men jeg lagde en ny account med Shervin Asgari og samme passord, og prøvde da å åpne filene med den accounten uten at det fungerte. Nei jeg har ikke prøvd å installere noen av disse programmene da jeg trodde det var noe med passord og sånn. Men problemet er jo som du selv sier key, og ikke passord.

Jeg kjørte det programmet og de filene mine som var krypterte fortalte den meg at de ikke kunne dekrypteres. :roll:

Lenke til kommentar
Ok, ettersom jeg husker så var brukernavn mitt Shervin Asgari, og nå er det administrator. Men jeg lagde en ny account med Shervin Asgari og samme passord, og prøvde da å åpne filene med den accounten uten at det fungerte. Nei jeg har ikke prøvd å installere noen av disse programmene da jeg trodde det var noe med passord og sånn. Men problemet er jo som du selv sier key, og ikke passord.

Jeg kjørte det programmet og de filene mine som var krypterte fortalte den meg at de ikke kunne dekrypteres.  :roll:

Som du oppdaget så hjalp ikke det å opprette ny konto, og hjalp programmet heller ikke så har jeg ikke ikke annet tips enn å lete videre på nettet. :shrug: Men frykter at du må avskrive det som ligger kryptert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...