jeffer Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Hei! Vet at dette spørsmålet har kommet før, men ville prøve å få noen svar som er litt tilpasset meg.Noen som har gode fantasybøker og anbefale? Noen av de jeg har lest og likt fra før er: Skyggejegerne, Beautiful Creatures 1, Eragon. Har ikke lest hobbiten boka, men har sett filmene, og liker dem veldig godt.Jeg leser på norsk, så kom gjerne med norsk tittel på bøkene. Takker for alle tips Er det forresten noen som har lest boktyven? (vet det ikke er fantasy, men likevel. har den stående i bokhylla, men har ikke rotet meg til å lese den enda, haha) Lenke til kommentar
covah Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Ved å bare lese på norsk, begrenser du utvalget veldig. Det er bare en brøkdel av all fantasybøker som blir oversatt. Lenke til kommentar
jeffer Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2014 Ved å bare lese på norsk, begrenser du utvalget veldig. Det er bare en brøkdel av all fantasybøker som blir oversatt. Jeg vet, dessverre.. Har ikke begynt å venne meg til å lese på engelsk enda Bør kanskje det snart Lenke til kommentar
covah Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Vet ikke hvor gammel du er, men dersom du går på skole er det jo en fantastisk flott måte å forbedre engelsk-karakterene på Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 The Witcher-bøkene, som spillserien er basert på, er helt fantastiske. Alt er ikke sluppet på engelsk enda, men det kommer en ny bok i disse dager. Lenke til kommentar
Supopus Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Ugliesserien er veldig bra! Den ligner litt på Dødslekene hvis du likte den. Drømmefangeren, Odinsbarn, Delirium og Divergent har jeg ikke lest, men har hørt de er kjempebra så har planer om å lese dem heh . Game of Thrones har jeg også hørt er bra. Faktisk så har jeg akkurat startet på Boktyven i dag heh må lese den før jeg ser filmen men jeg har ikke kommet så veldig langt, så kan ikke si noe ennå Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Har lyst til å anbefale Dragonlance, men etter to forsøk på å gi dem ut på norsk gadd de ikke mer. Dermed er de to første trilogiene litt vanskelige å få tak i på norsk, og andre del av boken "Legenden om Huma" ble aldri gitt ut på norsk. Vil du lese mer bør du dermed ta det på engelsk. Men for å gjøre det litt lettere kan du jo først se filmen basert på den første boken i den første trilogien? Liker du det er det bare å fortsette med bøkene. Dragonlance: Dragons of Autumn Twilight Filmen er en tegnefilm, og har en litt rar blanding av 2D og 3D fra tid til annen. Den fikk ikke helt bra kritikker, men er fullt godkjent. Av meg, i alle fall. Problemet med den er at de tre første bøkene er litt klisjé i dag, komplett med en gruppe eventyrere som prøver å stoppe den onde gudinnen for å ta over verden. Men det er langt over 100 bøker til sammen i hele serien, så man kan trygt si det er variasjon. Faktisk går det fra en bok utelukkende om drager mens verden fortsatt var svært ung, til en gjeng gnomer som bygger en ubåt og prøver å utforske havbunnen. Komplett med en mekanisk krabbe. Trailer til filmen: Lenke til kommentar
Tutti Frutti Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 The host av stephenie meyer Lenke til kommentar
covah Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Ikke for å starte en flamewar, men er du 12 år og jente, er sikkert Meyer greit. Ellers.... 1 Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 (endret) Bullshit. Selv 12-årige jenter fortjener bedre enn det. Endret 17. februar 2014 av Schreiber Lenke til kommentar
Tutti Frutti Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Noen av dere som har lest beautiful creatures i det hele tatt? Btw jeg er ikke en 12 år gammel jente, nei. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Har ikke lest den selv, men den har fått bra omtale. Skader ikke prøve? Ellers har vi jo Discworld, eller småharry Skiveverdenen på norsk. Lenke til kommentar
Tutti Frutti Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Bare lurte for beautiful creatures er også en fantasy bok med masse kjærlighet, og science fiksjon ogsånn. Så hvis ts likte den så vil h*n antageligvis også liks the host. Lenke til kommentar
Freidig Skrevet 22. februar 2014 Del Skrevet 22. februar 2014 Jeg anbefaler Odins barn veldig. Jeg var veldig kritisk til boka når jeg begynte, men den har gjort seg fortjent til all respons. Jeg elsker den! Delirium serien er bra. Likte derimot ikke den siste boka, men det var fordi hovedpersonen Lena ble til en liten fjortiss. Hvis du likte skyggejegerene så tror jeg at divergent serien passer deg veldig godt også. Hvis du er interessert i å lese god fantasy på engelsk så har min favoritt forfatter kommet ut med en YA bok som jeg syntes er veldig bra og som er lett å komme inn i. Den heter Steelheart. Serien selection er også en veldig god serie. Der kommer siste boka ut i mai mener jeg. De er på engelsk, men jeg tror kanskje at de har blitt oversatt på norsk. De er uansett verdt å lese på engelsk om du likte Eragon. Jeg slukte de bøkene fort. Ellers så burde du prøve ut Graceling, Fire, Bitterblue, Throne of Glass, Matched (den serien er på norsk, men forferdelig teit oversatt), Uglies, Maze Runner, Legend og Shatter me. De fleste av bøkene er bare på engelsk, men jeg vil anbefale deg å begynne å lese på engelsk. De fleste av bøkene over er serier. Graceling, Fire og Bitterblue hører sammen men på en måte ikke. Jeg anbefaler deg hvis du skal lese dem og lese dem i den rekkefølgen som jeg har oppgitt. Lykke til med lesingen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå