spetter Skrevet 11. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2003 Hmm.. fikk memory failed under oppstart nå etter flasha bios med ny bios.. Hadde dog satt timingen tilbake til normal det hva ram manufacture anbefalte 6 3 2 2T eller nå hva det var... skal prøve på 6 3 3 2 T nå Lenke til kommentar
bidz Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 snodige greier.. aldri hatt problemet der på mitt A7N8X Deluxe rev 2.0 med 1005 bios (har ikke oppgradert til 1007 enda, som visstnok skal forbedre minneytelsen med ca 10%). Og jeg sitter med gamle ikke-godkjente (av asus) samsung ddr brikker (2x256) :-) Lenke til kommentar
Kavroom Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Jeg oppdaterte også til 1007 bios. Ingen endring. Maskinen klarer ikke å kjøre minnet på 133MHz engang. Prøvde minnet på et annet hovedkort for å sjekke om det var noe galt med minnebrikken. Men den funket greit. Jeg har brukt angreretten på både minne og hovedkort til komplett. Får se hva de svarer. Hvis jeg får returnere det tror jeg at jeg går for et Abit nf7-s kort. Lei av Asus. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 Er samme opplegget hos meg ja.. Tror nok jeg kommer til å bruke angreretten selv. er ikke gått 14 dager siden jeg mottok det siste hovedkortet heller, 2003-10-02.. 2 oktober.. Og i og med at dette er mitt 3 hovedkort så, og er problem med alle kortene. Sier seg selv at jeg ikke er fornøyd Lenke til kommentar
spetter Skrevet 13. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2003 Skal først ta å ringe support tlfen til dem , så får jeg se hva vi kommer frem til Lenke til kommentar
audunr Skrevet 13. oktober 2003 Del Skrevet 13. oktober 2003 Har et ASUS A7N8X 2.0 Deluxe med 1007-biosen (først 1005, så 1006). Prøvde tre forskjellige sett med minnebrikker av typen Corsair TWINX512-2700LL med samme resultat: Windows var ustabilt, og Memtest86 rapporterte om masse feil på begge brikker. Testet begge brikker hver for seg, forsøkte single channel mode, annen prosessor, annen strømforsyning, lavere FSB og timings og annet skjermkort, alt med samme resultat. Mistanken er at det ikke var noe galt med brikkene, men kombinasjonen hovedkort og minnebrikker. Nå har jeg to value-brikker fra Corsair som kjører helt fint, etter at jeg fikk byttet den ene brikken, som det faktisk var feil på. Måtte altså forsøke ni minnebrikker før systemet kom seg opp og gå. Off-topic: Og da hadde jeg mistet Internett-forbindelsen på grunn av at Universitetet mente jeg hadde virus. Informasjonen jeg har lest om dette fenomenet spriker i alle retninger. Noen sier disse Corsair-brikkene fungerer flott, andre har samme erfaring som meg. MVH Audun Lenke til kommentar
spetter Skrevet 15. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2003 Det er ganske rart.. Får av og til fortsatt memory test failed uansett timings latency innstillinger.. Men, finner ingen feil med memory test program som f.eks fmemtest86 på minne brikkene.. Dette er rart, er vell ingen feil på brikkene hvis jeg ikke får feil med memorytest programmene ? eller ? skjønner ikke hvorfor jeg får memory test failed under oppstart av og til . med disse corsair twinX 3200LL 2x512 brikkene. har også prøvd noen geil golden dragon dual channel pc3200 2x512 brikker på samme type hovedkort, samme opplegget der (riktignok ikke med dette hovedkortet som er siste erstatning fra komplett.no, prøvd geil på hovedkortet som var før denne erstatninga, som var en annen erstatning pga feil på orginal bestillinga) Lenke til kommentar
OeO Skrevet 15. oktober 2003 Del Skrevet 15. oktober 2003 hvis det er det 3 hovedkortet kan d jo være problemer med andre deler da, eller at rammen ikke passer, selv om den skal det... Lenke til kommentar
spetter Skrevet 26. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2003 Det ser ut som om systemet er i orden nå at alt fungerer smertefritt Det eneste jeg har opplevd nå er om har hendt en gang at om jeg tar restart taster flere ganger på rad etter noen sekunder etter at den har sjekket minne så har det hendt memory failed (fort forklart) Har prøvde å overklokke min xp2500 cpu til xp2800 , fikk omtrent 600-700 poeng mer i 3dmark, og cpu tempen ble på mellom rundt 70 grader etter stress (3dmark kjøring) Normalt så ligg cpu tempen på 50-55 grader da den ikke er overklokket (cpu vifte takler opp til xp2700) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå