Gnilre_ Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Jeg tror jeg er utsatt for en useriøs kjøper på finn.no. Solgte en Tivoli radio som fungerte helt uten problemer i 2 år, pakket den svært godt ned og sendte den til kjøper - som hadde brukt Finns betalingsgaranti. Han mottar pakken og får ikke lyd i den, han påpeker at radioen har kunnet bevege seg inne i emballasjen og at han vil "nekte" utbetaling til meg. Samtidig spør han om hvordan jeg vil betale for retur. Selvsagt kan radioen ha sluttet å virke fra jeg pakket den ned og frem til han mottok den, men jeg tviler. Det er "noe" med det som får meg til å undres. Spørsmålet er hvilke plikter og rettigheter har jeg her? Ønsker å fremstå ryddig men det blir helt feil om kjøper her forsøker å ombestemme seg og bruker "defekt" som en dårlig unnskyldning. Evt. at han antar at jeg ikke ønsker å betale returporto og han dermed kan spare 500,- og allikevel få radioen. Noen tips? Lenke til kommentar
War Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Dere må bli enige om hvem som skal betale frakten, nekter begge blir det en tvist De 3 nederste her : http://mypayex.no/escrow/faq-finn.htm Hvordan mener kjøper at du skal betale for frakten.. Sende mer penger? Jeg hadde løst det på følgende måte. Kjøper betaler frakten i retur, viser det seg å være feil på radioen dekker du utgiftene og tar saken opp med posten og får erstatning. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Problemet med den løsningen er at hvis dette er en lurendreier, sørger han jo for at radioen virkelig ikke fungerer før han returnerer den. Lenke til kommentar
War Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Hvis det er saken så får ikke du penger uansett, så må du eventuelt i god tro mene at dette er posten feil og behandle saken slik. Jeg har et forslag på PM som vil gi deg varen gratis i posten, men kjøper kan bli fornermet da du ikke lar deg lure og ødelegge varen da du ber om å få den i retur. Lenke til kommentar
Gnilre_ Skrevet 22. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2014 Takk for svar, har vært bortreist denne uken og fikk ikke logget på før nå. Kjøper har meldt inn til Payex at varen ikke fungerer samt at han har sendt den i oppkrav til meg. Tar gjerne tips som kan gjøre kjøper sur, bedre det enn at jeg blir sur og lurt. Jeg svarer Payex i morgen og sier som sant er at varen fungerte og at kjøper nok har ombestemt seg. Synd når slikt skjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå