Microguy Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Hei! For omtrent en time siden når jeg brukte datamaskinen, slo den seg av, menst den lagde en lang rar lyd som varte i omtrent to sekunder. Etter det slo den seg på igjen med en gang uten at jeg rørte noe, men det rakk ikke å komme opp ett bilde en gang før jeg tenkte at noe var galt, og slo den av. Jeg åpnet datamaskinen, og det luktet svidd. Fant en chip som var ganske rar, og den lå ikke rett. Det luktet ekkelt rundt den, så jeg tok noen bilder. Hovedkortet er "ASUS P8Z68-V Pro/Gen3". Hva tror dere? Er det denne "chippen" som er problemet? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Du har koplet USB tilkopling inn i en av de to firewire (IE1395) header (laget kortslutning til kabinett gnd sikkert). Det er kanskje fuse for de to IE1394 som er de to "chip" som er brent. Om så , er disse firewire portene ødelagt. Kople fra kabelen som står i IE1394_1og sett den i en hovedkort USB header om du skal bruke den. 1 Lenke til kommentar
Microguy Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2014 (endret) Hmm.. Kanskje du har rett der.. Rart at det ikke har skjedd noe tidligere? Om de chippene er for en "firewire" port, tror du det går å bruke hovedkortet så lenge jeg ikke skal bruke firewire (hva nå enn det er)? Endret 16. februar 2014 av Microguy Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 (endret) Jeg vet ikke det . Det er du som har historikk og utstyret foran deg. Kan bare gi råd utfra det du legger frem her. Og firewire og usb wiring er ulik. En kabinett kabel til kabinett integrerte usb porter f.eks har kabinett/jord i sin pin4. En fw port har i sin header 12v på pin4. Sier seg selv hva som skjer da om dette sammenkoples. Du må iallefall fjerne den kabelen på bildene dine som det står USB på. Så kan du prøve å starte igjen uten den tilkoplet. De IE1394 portene som har foilfuse blåst er for evig og alltid døde , men hovedkortet ellers kan funke fordet. Du får bare prøve som sagt , og pass på å ikke ha flere feilkoplinger. Endret 16. februar 2014 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå