SR13 Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Spørsmål Vi kjøpte en russevan, og det har oppstått et problem. Vi betalte 45 000 tusen pluss 9000 i reparasjonskostnader. Avtalen gikk ut på 45 000 + inntil 10 000 i reparasjonskostnader. Etter 5min gikk passasjerdøra på bilen opp, og den går nå ikke igjen. Døra må antageligvis byttes. Selger har ikke opplyst om problemet med døra. Bilen er riktignok EU godkjent, hvor det blant annet er avkrysset for at dørene er funnet i orden og altså godkjent som en del av EU godkjenningen……. · Hvem har ansvaret, dere har betalt men ikke omregistrert bilen. · Vi hentet bilen på verkstedet, døren gikk opp i 3 rundkjøring. Vi tok kontakt med verkstedet dagen etter, ved personlig oppmøte. De sa dere kunne komme tilbake med bilen, så kunne de se på det men noen må betale. · Skal vi kjøre bilen tilbake til verkstedet og hva skal vi da si. Vi kan vel ikke be de reparere noe for selgers regning ? · Skal vi si til selger at den nå står på verkstedet og si at bilen ikke er levert i henhold til avtale og at vi allerede har betalt inntil 10.000 som avtalt, og at de nå må besørge at bilen kommer i stand som avtalen var og da bekoste sin del av reparasjonen. · Og/eller skal vi heve avtalen? Det er ikke oppgitt noe om noen skade og det står heller ikke i salgsmeldingen at selger kjente til noen skade. Vi som kjøper hadde derfor ingen kjennskap til dette på kjøpstidspunktet. · Har vi da krav på kjøpesummen + verkstedregningen ? · Finnes det noen frist for tilbakebetaling av disse pengene ? · Eller hva er best for oss å gjøre i denne situasjonen ? Kan dere hjelpe? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå