FeskarBlauk Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Satt sammen en pc for noen dager siden med helt nye deler, men den går elendig tregt på spill osv, antar at det er en utrolig treg prossesor (Intel Pentium) og at jeg bare har en ram brikke (corsair Vengance 4gb) Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Hvordan skjermkort har du? Og ja, det er en treg prosessor Lenke til kommentar
Dassen Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Tror jeg har oppgradert 10 ganger siden Pentium sine siste dager. Dagens operativsystem og programmer er ikke laget for å kjøre på kalkulatorhardware. Lenke til kommentar
FeskarBlauk Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2014 Hvordan skjermkort har du? Og ja, det er en treg prosessor EVGA Geforce 660ti 2GB Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Bytt ut den Pentium prosessoren din du Lenke til kommentar
FeskarBlauk Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2014 Bytt ut den Pentium prosessoren din du Men er den virkelig så sykt negraderende? :O Gpuen osv kan liksom klare ting på ultra, men så kommer den og nesten freezer pc'en hele tiden! Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Pentium holder til kontorarbeid og det er det. Så når det dreier seg omn spill så kan du glemme denne pentium prosessoren. Skjermkortet holder nok koken en stund til Lenke til kommentar
sevs Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Grunnen til at pcen går tregt er vel at du har glemt å koble til føttene. Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Jeg regner med at vi snakker om en moderne Intel Pentium Dual Core? Den skal klare de fleste spill greit. Er alle drivere oppdatert? Lenke til kommentar
Omnithunder Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Her er en litt eldre test der Pentium G860 (Sandy Bridge) er med http://www.tomshardware.com/reviews/gaming-fx-pentium-apu-benchmark,3120-10.html Ivy Bridge og Haswell versjonene er enda litt bedre. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 (endret) Minnet kan også være en synder. Der er det mer typisk at du får store fall i FPS. Går det generelt tregt så kan det være CPUen som holder deg igjen. Selv på damas nye laptop med 4GB minne kombienrt med win8+sims 3 så klaget maskinen på for lite minne.Men for all del, det kan hende du overvurderer maskinen kraftig. Den er ikke i nærheten av "Ultra-materiale" i alle spill. Skjermkortet kan i optimale tilfeller i mindre krevende spill kjøre ultra under tvil. Prosessoren din er da ikke noe i nærheten av optimalt, og siden du ikke nevner hvilke spill så må jeg bare gjette at du spiller for grafikktunge spill for et slikt grafikk nivå.Skikkelige tungvekter maskiner som er ment for å dra den nyeste og feteste grafikken samtidig som at du har god flyt, koster gjerne i en klasse som er 10 ganger det en pentium CPU + 660Ti koster. Og selv da bør du også overklokke kraftig. Endret 17. februar 2014 av Andrull Lenke til kommentar
1BlueAnd1White Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 (endret) Som andre her nevner så kan det være defekt ram som gjør det, men kunne du sakt noe om hvilke spil det er snakk om. Og hvor tregt Endret 17. februar 2014 av 1BlueAnd1White Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Å få vite spillene hadde vært temmelig greit ja. Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 det kan også være at kjølingen ikke funker som den skal. vil ikke CPUen selv gradere seg ned om den blir for varm? det vil i så tilfelle gi en elendig spillopplevelse. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Både prosessor og grafikkprosessor vil klokke seg ned om den blir for varm ja. Lenke til kommentar
FeskarBlauk Skrevet 17. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2014 (endret) Men har like lav fps på ultra som jeg har på low? :O Spiller for det meste Skyrim osv, spiller ikke så mye moderne spill haha ^^ Cpu'en ligger også på 30 - 40 grader idle og under load Endret 17. februar 2014 av FeskarBlauk Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Prøv å ta av kjøler og CPU og så sette dem på plass igjen med ny kjølepasta mellom. For om det er lite kontakt mellom disse to, så vil du få et dropp i fps. jeg tror det kan være der hunden ligger. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 (endret) Om det er prosessorflaskehals, så vil ofte ytelsen i mange spill være lik over alle grafikknivåene. Dette fordi det ikke er alltid Ultra bringer opp så mye mer last for prosessoren, og sliter den i low, så sliter den like mye på Ultra. Kort sagt: Høres ut som en klassisk prosessorflaskehals. Prøv å ta av kjøler og CPU og så sette dem på plass igjen med ny kjølepasta mellom. For om det er lite kontakt mellom disse to, så vil du få et dropp i fps. jeg tror det kan være der hunden ligger. Hvis man ikke er så rutinert på dette, så kan slikt bare gjøre vondt verre. Etter hans beskrivelse så har han fine temperaturer. Endret 17. februar 2014 av Andrull Lenke til kommentar
FeskarBlauk Skrevet 17. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2014 Om det er prosessorflaskehals, så vil ofte ytelsen i mange spill være lik over alle grafikknivåene. Dette fordi det ikke er alltid Ultra bringer opp så mye mer last for prosessoren, og sliter den i low, så sliter den like mye på Ultra. Kort sagt: Høres ut som en klassisk prosessorflaskehals. Prøv å ta av kjøler og CPU og så sette dem på plass igjen med ny kjølepasta mellom. For om det er lite kontakt mellom disse to, så vil du få et dropp i fps. jeg tror det kan være der hunden ligger. Hvis man ikke er så rutinert på dette, så kan slikt bare gjøre vondt verre. Etter hans beskrivelse så har han fine temperaturer. Det er en ting som kan stemme though! Jeg satte på prossesoren på et Sabertooth hovedkort for å så finne ut at det var defekt, men når jeg skulle sette prossesoren på mitt helt nye hovedkort så var fortsatt kjølepastaen fra original prossesorvifte fortsatt på bare at den var ganske tørket inn, så jeg la på bittelitt ekstra kjølepasta, men burde jeg ta av viften, skrape av og legge på ny da? (PS: Kan bygge datamaskiner, er bare veldig noob på moderne deler osv og vet ikke hva som er bra i disse dager haha) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå