AnonymDiskusjon Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Jeg er en heterofil mann (på 31) som aldri har hatt sex / kjæreste, eller aldri vært "intim" for å si det sånn, heller. Er så lei av dette, for jeg har jo lyster. Lyst på kos... Jeg tror egentlig ikke det er noe "feil" med meg, for jeg tror damer har lagt an på meg. Det er vel sjanser for at det er tilfelle, når de spør om du vil bli med hjem etc, når man knapt kjenner hverandre? Men har egentlig et stort problem med det sosiale. Har så dårlig selvbilde, og det forsterkes egentlig når jeg kommer "nær" andre... Men jeg er veldig glad i damer. Blir lett betatt. Så det er litt trasig dette. De siste åra har jeg vel egentlig forfalt litt pga. at jeg har vært deprimert m.m. Det hjelper meg jo ikke! Men det kan en jo gjøre noe med... Men det største problemet er nok psyken. Har angst for relasjoner... Jeg føler egentlig litt skam for dette, føler meg som en kåt gris. Jeg finnes ikke religiøs, bare så det er sagt, problemet er vel at jeg ikke er helt A4 i psyken. Jeg går til samtaleterapi, så det kan kanskje gjøre at jeg blir tryggere på meg selv og får bedre selvbilde, men jeg kommer jo uansett til å være sjenert... så det jeg lurer på, er hva damer syns om dette. Det virker jo som om idealet er selvsikkerhet. Det er jo vanlig at menn tar initiativet, og sier det de vil/ønsker. Men sånn er ikke jeg, og jeg tror ikke jeg kommer til å bli sånn heller. Innbiler meg at noen damer ser etter andre "verdier", men jeg vet ikke? Jeg har ikke problemer med potensen eller noe, det er ikke det som er problemet, problemet er hvordan "oppføre" seg sosialt. Eller jeg er jo hyggelig tror jeg, men jeg føler meg så usikker på hva andre egentlig mener med det de sier og gjør. Jeg kan tenke tilbake på situasjoner hvor jeg tror noen har kommet med "tilnærmelser", men der og da var jeg ikke helt bevisst på dette, det er liksom som jeg får en "blokkering". Det var f.eks. ei på et kurs jeg skulle jobbe med, som "koste" beina sine opptil mine, flere ganger, og tok meg på skulderen... jeg vet ikke jeg altså, men føler egentlig nå i ettertid at hun likte meg på et vis. Hun ville vel ikke klenget sånn om hun mislikte meg...? Men f.eks. når jeg var hos legen for å ta blodprøve, så kom hånden min i berøring med innsiden av låret til hu dama, og jeg ble helt sprut kåt etc... men syns det var flaut og anstrengte meg for å skjule det... Jeg høres sikkert helt teit ut som skriver dette, kanskje noen tror jeg troller? Men jeg har isolert meg veldig mye, og jeg fikk angst for kontakt med andre mennesker veldig tidlig i livet. Så jeg tror det kommer av at jeg ikke har den erfaringen/tilvenningen som mange andre har... Men jeg syns det er kjipt å ikke ha det "livet" som mange andre har. Så det jeg lurer på, er hva dere tror. Finnes det damer som kunne likt en som er såpass sjenert som meg? Og om dere har noen tips til... jeg skal ikke si "få seg", eller jo det vil jeg jo, men jeg kunne godt tenkte meg et forhold. Det er på intimitet/kontakt/være sosial jeg har litt problemer, jeg føler egentlig at jeg har god selvsikkerhet på andre områder. Jeg er nok ingen god selskapstaler, men føler at det går greit å være sosial så lenge det ikke blir personlig... når følelser blir involvert, da blir det vanskelig. Enten det er positive eller negative følelser. Jeg har i alle fall ingen problemer med folkemengder... sånn bare for å nevne dette. Anonymous poster hash: 37ef9...927 Lenke til kommentar
Civilix Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Desverre er det ulovlig for deg å kjøpe tjenester av de profesjonelle som lovlig selger det du sansyndligvis trenger for å fortest komme over dette. Så da er du etterlatt til personer som du allerede har oppsøkt i terapi, eller et håp om å treffe en entusiatisk amatør som klarer å vippe deg over. Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Om noen koser med deg eller tar deg på låret så prøv å invitere ut. Avhengig av settingen kan du prøve å ta iniativet til et kyss også. Kan godt forstå at du savner å ha en kjæreste, men må prøve å gjøre noe for å få. Prøve å utfordre det at du er sjenert. Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 20. februar 2014 Del Skrevet 20. februar 2014 Det er ikke noe håp med mindre du tar deg kraftig sammen og forbedrer deg på samtlige områder. Sånn som du tenker når vil du alltid sitte alene. Sliter mye med det samme selv 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 1. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2014 Største problemet er egentlig ikke det at jeg ikke har sex. Sex er sikkert deilig, det, men det viktigste er jo å klare å være mer sosial. Jeg syns damer er ålreite mennesker. Liker å prate med endel damer. Er vel det som er problemet, egentlig. At jeg er asosial... sånn er for meg selv hele tiden. Anonymous poster hash: a8621...39e Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 1. mars 2014 Del Skrevet 1. mars 2014 Vet du hva? Nå har jeg lest innlegget ditt tre ganger. Jeg klarer ikke konkludere med noe annet enn at du enkelt og greit mangler erfaring. Det er som med alt annet i livet, man blir tryggere jo mer man får «prøvd seg». Du virker som en selvsikker kar som er flink å uttrykke seg, ihvertfall skriftlig, har du alltid vært slik? Grunnen til at jeg spør er litt retorisk er at jeg vet at ingen er slik fra starten, det kommer av erfaring. Det å klare å «bevege seg» sosialt er akkurat som alle andre fag. Det er litt teori, men til syvend og sist er det erfaringen som teller, og hvordan får du den? Jo du må bare tåle og tørre å dumme deg ut. Prøv noen ganger, ta kontakt og tenk at du har noen veldig enkle mål. F.eks kan du bestemme deg for en kveld at du skal snakke med to-tre fremmede damer. That’s it. Så går du videre og lager deg «tøffere» mål etterhvert som du behersker de du allerede har oppnådd. Se på det som et spill helt frem til det skjer naturlig. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2014 De syns sikkert jeg er latterlig... Men ja, skal jeg gjøre noe med saken, så må jeg gjøre meg mindre latterlig og ta sjanser. Jeg er litt evneveik på disse områdene... Anonymous poster hash: a8621...39e Lenke til kommentar
ragge_jz Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 total mangel på erfaring ja... Selv var jeg en jævla n00b på dame-området altfor lenge, men tilslutt "løsna" det heldigvis.... JEg begynte med en "stygg ei".... Finn en dame, hvor du har som mål å få erfaring, ikke noe mer. Ikke tenk forhold eller sånne ting. Tenk ERFARING. Så må du bygge stein på stein. Ingen blir best på første forsøk, øvelse gjør mester! Folk som er gode i senga, er gode fordi de har pult før, desverre Akkurat som fotball. Derfor må du ikke ha som mål å ha god sex som det første du skal, når du aldri har hatt det. Sikt mye lavere enn det. Bare tenk at du skal finne deg en dame og "bli kjent" med, uten å tenke sex. Også bygg stein på stein. Du har jo sikkert ikke overnatta i samme seng med ei dame før - bare det er en kjempestort steg å ta første gang i livet, selvom det ikke blir noe sex. Men sett igang så fort du kan - blir bare verre av å vente. Logg av diskusjon.no og gå ut på gata og speid etter kvinnfolk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg