MaxPain Skrevet 19. oktober 2001 Del Skrevet 19. oktober 2001 HEISANN!! oi, satt vist ikke ved siden av PC'en nå, så jeg trenger ikke skrike nei :smile: Som dere ser så har jeg en FOP38 vifte og denne bråker Ekstremt mye. Så lurte jeg på, er det mulig å sette en mindre vifte på samme kjøleribbe for å få en mer stillegående vifte, men som klarer å kjøle en Athlon Tbird 1200mhz prosessor like godt som en FOP38 vifte. I så fall, hva bør jeg kjøpe? Er lite lysten på å ta av hele kjøleblokken ettersom Kt7a-raid er så pes å jobbe på. Eventuelt, hvis jeg må kjøpe ny Vifte og kjøle element, byr det på problemer å få av den gamle? Limen som er der, stivner ikke fast rundt prosessoren? (Eventuelle risikoer?) Takker for evnt. svar Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 20. oktober 2001 Del Skrevet 20. oktober 2001 Neida, det går så bra så :wink: bare husk å fjerne sånn "gugge" som sitter fast på CPU'en da... Til erstattning vil jeg kanskje anbefale deg Taisol CGK760 kjøler! Denne er anbefalt opp til 1,5 GHz menneh...du burdeplanslipe den og legge på et lag med artic silver for å oppnå best mulig resultat... Håper dette var til nytte Lenke til kommentar
WIpER_ Skrevet 22. oktober 2001 Del Skrevet 22. oktober 2001 Hvis du vil bytte vifte, kan det være lurt å settet på en større enn den som allerede er der. Så vidt jeg husker var det vel en 60mm? Har en kompis som kjøpte ei trig vifte, som også bråker. Han satt på en sånn 60 til 80mm adapter, og brukte en Zalmann 80mm vifte, det ble MYE mindre bråk, mens viften kjølte noen hakk bedre. Han har en Athlon 1,4, som ligger på rundt 47 grader. Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 26. november 2001 Del Skrevet 26. november 2001 på fop kjølerne til globalwin er ikke adapter en nødvendighet. Festeklipppsen er så bøyelig at å sette på en 80mm ekke no problem. Gjorde det selv. Sank bare 1 grad på cpun, men støyen er nesten borte :smile: Lenke til kommentar
DeeTee Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Eller rett og slett å bruke noen strips.. Tror jeg har noe liknende på http://home.online.no/~quaker/gfmod/ Det er Fop32 med 80mm vifte istedet for bråkebøtta _________________ Legally Modding Blond [ Denne Melding var redigert av: DeeTee på 2001-11-27 11:01 ] Lenke til kommentar
Strips Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 Hei... noen som ropte :wink: Strips kan brukes på alt Til og med sofan og senga Lenke til kommentar
ilex Skrevet 27. november 2001 Del Skrevet 27. november 2001 har en fop38 selv, men jeg moddet den litt, eller dvs, jeg satte ned til 7V, hjelper betraktelig. så det var en post her som tok for seg prosessen... veldig enkelt forresten. 1,4 T-bird på 42 C.....men det dukker nok opp vannkjøling snart... Lenke til kommentar
solaman Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 Sjekk sidene til Overclockers Shootout, http://www.ocsoot.com/guides, der står det veldig godt forklart korleis du bytter frå 60mm til 80mm vifte på FOP kjølere. Det er ikkje nødvendig å benytte ein funnel, overgang, for å få dette til. Originale festeklips benyttes. Har ein FOP38 sjølv, men har ikkje prøvd dette. Med ei anna vifte kan det og være verd å prøve vifta begge veier, blåse luft inn på kjøler og suge luft ut av kjøler. Lenke til kommentar
Borf Skrevet 28. november 2001 Del Skrevet 28. november 2001 ja sett på ei 80x80 vifte på ein fop38, eg har gjordt det, eg satte på ei zalman vifte, viss du tar litt i så er det ikkje noko problem å sette på ei litt større vifte no er det levlegt her, det er jo nesten tortur med den vifta som står på orginalt, uten at cpu`en er noko varmere no, ligger mellom 17-22grader som alltid Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå