Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan tipser man politiet anonymt? (Hasj)

Anbefalte innlegg

Sykt mange forutinntatte holdninger her hvert fall. Noe som selvsagt indikerer på uvitenhet. Men jeg har sagt det hele tiden. Er man ikke oppegående nok, så gjør det. Ring politiet og tyst på denne fyren.

Det er ytterst tvilsomt at de vil finne noe annet enn hasj uansett, om dem engang vil finne det da.

Og hvis ikke trådstarter forstår at det selvfølgelig gir konsekvenser å tyste på andre, så må han lære på den gamle måten da. Og tystere får ikke bare bank av den slags. Folk har blitt drept av mindre. Og dette er ikke pga av folk som røyker hasj er farlig. Men fordi det er generelt farlig å tyste på hvem som helst. Og hvis han røyker hasj, så har han kanskje en fot innenfor det miljøet også da, som også involverer andre rusmidler? Og folk som heller ønsker å svi bort skallen sin på amfetamin f.eks? Dette er jo ikke akkurat hyggelige mennesker, og hvis man tror det eksisterer noe empatiske evner eller en samvittighet hos sånne folk, så kan man gå på en kraftig smell da.

Det blir nok som fortjent uansett.

Men hvilken virkelighetsoppfatning trådstarter har, er det jo ingen som vet om. For alt vi vet, kan han lide av store personlighetsforstyrrelser og sliter sterkt med å forstå ganske elementære ting.

Og han virker ganske sikker i sin sak. Dette var noe han følte behov for å gjøre. Prøve å gjøre livet surt for andre. Og hvis han ikke forstår at han selvsagt vil få folk etter ham for å ta han, kraftig, så nytter det heller ikke å advare han mot hvilke konsekvenser dette vil gi. Han tror kanskje det går verst utover fyren som kanskje får en bot og en hendelse på rullebladet? Vel, hvis han er så tilbakestående og tror at han også ikke trenger å vite mer, så er det bare hans problem. Og det er bare han som vil slite kraftig senere pga nettopp det.

Det jeg lurer litt på da. Er dette en fyr som trådstarter ønsker å gjøre til sin fiende? Er dette et monster han ønsker å vekke, bare for å finne ut hva som kan skje..?

Vel. Det nytter uansett ikke å prate sammen lengre, så da kaller man inn ytre instanser da.

Trådstarter ringte politiet. Så da får vi se hvem han andre ringer da.

Anonymous poster hash: 95be5...128

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De finner ikke på noe nytt å gjøre. Dette kommer ikke til å hjelpe mot det du vil og det er trist at dere har en slik holdning mot å straffe mennesker :(

Joda, nå innser han nok at han har vært en skikkelig dustemikkel. Noen timer i avhør, kanskje litt glattcelle og 5000,- i bot vil nok hjelpe...

Du ser jo hvor bra det gikk med Jens Stoltenberg da han ble tatt for cannabismisbruk og fikk livet på rett kjøl...

Eller var det kanskje det at han IKKE ble tatt som gjorde at han kunne nå dit han er i dag?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan tipser jeg politiet om bekjente som er i besittelse av hasj og trolig også narkotika?

Kan man sende anonyme tips?

Anonymous poster hash: 3bd12...761

Det er slikt man rett og slett ikke gjør. Tystere har få liten sans for og heldigvis straffes tystere meget hardt om de blir avslørt.
Hahah! "Tyster"? Skal de banke han fordi han tipser politiet om noen som røyker hasj da eller? Hvis det er det hasjrøykere pleier å gjøre så må vi jo få dem bort fra gatene fort som fy, da er de jo faktisk farlige da!

Ts, du er ikke en tyster... Det er ikke dårlig gjort å si ifra om noe som er straffbart. Filleting eller ei.

Joda følger for dem kan det få, men når de velger å gjøre ting de godt vet er straffbart så får det være deres problem. Rulleblad følger deg hele livet, så det er ikke alltid så lurt å leve "på kanten"

Du kan tipse politiet anonymt over nett eller du kan gå på stasjonen og be om å være anonym. Hasj er ikke det verste, men er en dør inn til sterkere stæsj for mange. Hvis det er slik at de drar andre inn i rusmiljøet og potensielt ødelegger fremtiden deres skjønner jeg ikke hvorfor du skal la være å melde i fra.

Hvis de har holdt på i så mange år vet sikkert politiet om dem allerede. Da har de kanskje rulleblad også.

Du er dum når du gjør ting som ulovelig. Du er dum når du kjører uten bilbelte, du er dum når du røyker hasj og inviterer tenåringsgutter til å røyke med deg. Da får du stå rakeygget å ta straffen frem til hasj blir lovlig (kommer aldri til å skje i Norge)

Det å dra paraleller mellom hasjrøykere og homofile blir latterlig.. Du er født homofil, det er ikke ett valg du tar. Hasj og narkotika derimot..

Du har tydeligvis ikke store kunnskapen om hva du prater om. Tysting straffes hardere en bare bank. Vi snakker om tystere som ødelegger andres liv.

Få høre. Hvordan straffes noen som informerer politiet om noe ulovelig? Du har tydeligvis peiling på dette her.

Synes du det er riktig at folk straffer noen som som melder i fra til politiet når de ser noe ulovelig?

Mange tystere straffes med avklippet tær. De kan også stilles økonomiske krav og streng straff om de ikke betaler. Man må ta de konsekvenser som måtte komme når man blander seg inn i saker man ikke har noe med. På gata gjelder andre regler en ellers i samfunnet. Det er realiteten selv om vi ikke liker det.

Så du mener det er greit at de klipper tærne av folk fordi de melder i fra til politiet når de ser noe galt?

Du synes folk som gjør slikt bare skal få fortsette med det de holder på med? Fordi at slik er livet på gata?

Jeg vet ikke med deg, men folk som er rusa og klipper tærne av folk de er forbanna på og krever summer de overhodet ikke har krav på av randoms de er forbanna på fordi de må ta konsekvenser for ulovelige ting de har holdt på med, de vil jeg ha vekk fra gatene.

Men det kan jeg vel ikke si høyt. For da kommer det vel plutselig en butch "tøffing" og

banker på døra mi med hagesaks og rotweiler.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De finner ikke på noe nytt å gjøre. Dette kommer ikke til å hjelpe mot det du vil og det er trist at dere har en slik holdning mot å straffe mennesker :(

Joda, nå innser han nok at han har vært en skikkelig dustemikkel. Noen timer i avhør, kanskje litt glattcelle og 5000,- i bot vil nok hjelpe...

Du ser jo hvor bra det gikk med Jens Stoltenberg da han ble tatt for cannabismisbruk og fikk livet på rett kjøl...

Eller var det kanskje det at han IKKE ble tatt som gjorde at han kunne nå dit han er i dag?

Så kan du ta en titt på søstra til Jens Stoltenberg. Nini eller hva hun nå heter.

Så kan du se hvordan det gikk med henne. Hun har nok også røyka litt av hvert og sluppet unna med det. Hun er ikke akkurat noe fruktfat i dag. Mulig hun reiser rundt å holder foredrag og mot-kampanjer. I såfall er jo det veldig bra. Respekt til de som kommer seg ut av sånt.

Lenke til kommentar

Hvordan tipser jeg politiet om bekjente som er i besittelse av hasj og trolig også narkotika?

Det er slikt man rett og slett ikke gjør. Tystere har få liten sans for og heldigvis straffes tystere meget hardt om de blir avslørt.
Hahah! "Tyster"? Skal de banke han fordi han tipser politiet om noen som røyker hasj da eller? Hvis det er det hasjrøykere pleier å gjøre så må vi jo få dem bort fra gatene fort som fy, da er de jo faktisk farlige da!

Ts, du er ikke en tyster... Det er ikke dårlig gjort å si ifra om noe som er straffbart. Filleting eller ei.

Joda følger for dem kan det få, men når de velger å gjøre ting de godt vet er straffbart så får det være deres problem. Rulleblad følger deg hele livet, så det er ikke alltid så lurt å leve "på kanten"

Du kan tipse politiet anonymt over nett eller du kan gå på stasjonen og be om å være anonym. Hasj er ikke det verste, men er en dør inn til sterkere stæsj for mange. Hvis det er slik at de drar andre inn i rusmiljøet og potensielt ødelegger fremtiden deres skjønner jeg ikke hvorfor du skal la være å melde i fra.

Hvis de har holdt på i så mange år vet sikkert politiet om dem allerede. Da har de kanskje rulleblad også.

Du er dum når du gjør ting som ulovelig. Du er dum når du kjører uten bilbelte, du er dum når du røyker hasj og inviterer tenåringsgutter til å røyke med deg. Da får du stå rakeygget å ta straffen frem til hasj blir lovlig (kommer aldri til å skje i Norge)

Det å dra paraleller mellom hasjrøykere og homofile blir latterlig.. Du er født homofil, det er ikke ett valg du tar. Hasj og narkotika derimot..

Du har tydeligvis ikke store kunnskapen om hva du prater om. Tysting straffes hardere en bare bank. Vi snakker om tystere som ødelegger andres liv.

Få høre. Hvordan straffes noen som informerer politiet om noe ulovelig? Du har tydeligvis peiling på dette her.

Synes du det er riktig at folk straffer noen som som melder i fra til politiet når de ser noe ulovelig?

Mange tystere straffes med avklippet tær. De kan også stilles økonomiske krav og streng straff om de ikke betaler. Man må ta de konsekvenser som måtte komme når man blander seg inn i saker man ikke har noe med. På gata gjelder andre regler en ellers i samfunnet. Det er realiteten selv om vi ikke liker det.

Så du mener det er greit at de klipper tærne av folk fordi de melder i fra til politiet når de ser noe galt?

Du synes folk som gjør slikt bare skal få fortsette med det de holder på med? Fordi at slik er livet på gata?

Jeg vet ikke med deg, men folk som er rusa og klipper tærne av folk de er forbanna på og krever summer de overhodet ikke har krav på av randoms de er forbanna på fordi de må ta konsekvenser for ulovelige ting de har holdt på med, de vil jeg ha vekk fra gatene.

Men det kan jeg vel ikke si høyt. For da kommer det vel plutselig en butch "tøffing" og

Personlig synes jeg det ikke er greit og skade andre, derfor er jeg sterkt i mot tysting. Tysting skader andre mennesker. Men vi må forholde oss til hva som er fakta, altså den virkelige verden vi lever i. Cannabis er et mildt rusmiddel som mange helt vanlige mennesker nyter. De gjør ikke mer galt en de som tar seg et glass rødvin. Les deg opp på rushistorie så vil du muligens forstå at forbudet ikke handler om farlighet. Les, Den gode fiende av Nils Christi.

Lenke til kommentar

Så kan du ta en titt på søstra til Jens Stoltenberg. Nini eller hva hun nå heter.

Så kan du se hvordan det gikk med henne. Hun har nok også røyka litt av hvert og sluppet unna med det. Hun er ikke akkurat noe fruktfat i dag. Mulig hun reiser rundt å holder foredrag og mot-kampanjer. I såfall er jo det veldig bra. Respekt til de som kommer seg ut av sånt.

Ninni havnet på opiater og det er ikke cannabisens sin skyld. Du kan ikke sammenligne opiater med cannabis. Vet du i det hele tatt hvilke rusmidler som skader mest og flest mennesker her i samfunnet?

Lenke til kommentar

Haha. Selvsagt er det greit - at dem kommer å tar sin hevn? Og man er passe dum hvis man tror noe annet. Og å klippe tær eller fingre er overhodet ikke unormalt.

Og det spiller overhodet ingen rolle hva du synes om saken. For sannheten er at TS nå blander nesen sin inn i saker som han ikke har noe med å gjøre, og det vil jo selvsagt straffe seg. Og hvis han ikke forstår at sånne folk tar saken i egne hender, og at folk fra gaten ikke spiller med de samme spillereglene som resten av samfunnet, så er det faktisk bare hans eget problem.

Men han har vel ikke så mye erfaring med noen mennesker fra gjengmiljø og ellers kriminelle mennesker? Du har kanskje ikke fått kjenne på kroppen hvor lite de gir faen i hva han synes er moralsk riktig eller ikke?

Vel. Det er vel åpenbart at TS ikke har så mye erfaring med sånne folk.

Og derfor, så TRENGER TS kanskje den erfaringen da - til en annen gang kanskje?

For det høres ut som han trenger å lære en liten ting han og. At det ikke er så smart å verken blande seg inn i andre sine saker, eller å tyste på noen som helst.

Og man vil aldri klare å fjerne noen fra gaten fordi de røyker hasj. Ikke en glattcelle engang vil bli aktuelt for denne karen.

Så det eneste han kommer til å lære, er hvordan person trådstarter er. Og så må selvsagt trådstarter få seg en liten lekse. Og der, kommer noen forhåpentligvis til å lære seg noe. Men hvis ikke - så skjer nok nøyaktig det samme igjen.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Du jeg vanker lite i streeten og har ikke så mange kompiser som ruser seg.
Men jeg vet om 2. Èn bekjent - typen til ei venninne, og han har dratt med venninna mi inn i pisset sitt med tablettmixer og diverse drugs jeg ikke vet hva heter en gang.. De flyr arbeidsledige gatelangs og driver dank, skremmer nabounger og herjer og lager overskrifter i lokalavisa på ukedagene nå.
Denne jenta starta med hasj på diverse fester.
Hasj er spennende fordi det er ulovelig. Når man prøver noe ufarlig men ulovelig blir terskelen lavere for å prøve sterkere stoffer, og hvis du leser igjennom det Anonym skriver så ser du at det er det dette dreier seg om. Ts vet de pleier ta sterkere ting, og at de inviterer med andre inn i trommesirkelen.

Ts bruker hasj som lokk for politiet fordi det er dette han med sikkerhet vet at de alltid har. Målet er at de skal avdekke å finne værre ting som faktisk kanskje er farlige. Han prøver ikke å få dem straffet fordi de røyker hasj, han prøver å få dem straffet for alt det andre de tar, og få dem til å holde seg unna lillebroren på 19. Når du er 19 er du utrolig dum og går med på utrolig mye rart, så det er kanskje lurt at han følger litt med.

Hvis du er så redd for å melde i fra til politiet når du ser noe ulovelig fordi du tror folk løper rundt å klipper tærne av deg og krever fantasisummer og banker deg om du ikke betaler, så håper jeg for guds skyld det ikke er du som går forbi hvis jeg en dag blir banket opp av noen fæle thugs, eller voldtatt og kvalt av en rusa junkie når jeg er på joggetur.

Men det er vel greit at du går forbi. Sånn er det jo in tha Street! Det er jo ikke din business hvis noen prøver å banke meg og det lønner seg ikke å tyste.

Det er slike reddharer som gjør at narkisene med hekksakser og store muskler har makt.
Hadde dere turt "tyste" på dem hadde de sittet bak lås og slå hele gjengen. Men hvis alle skal gå rundt å være redde for tærne sine hele tiden så skjer jo ikke det.

Forøvrig tror jeg ikke noen puslete hasjrøykere setter slike store hjul i gang. Men man kan vel aldri vite.

Lenke til kommentar

Men jeg vet om 2. Èn bekjent - typen til ei venninne, og han har dratt med venninna mi inn i pisset sitt med tablettmixer og diverse drugs jeg ikke vet hva heter en gang.. De flyr arbeidsledige gatelangs og driver dank, skremmer nabounger og herjer og lager overskrifter i lokalavisa på ukedagene nå.

Hasj er spennende fordi det er ulovelig. Når man prøver noe ufarlig men ulovelig blir terskelen lavere for å prøve sterkere stoffer, og hvis du leser igjennom det Anonym skriver så ser du at det er det dette dreier seg om. Ts vet de pleier ta sterkere ting, og at de inviterer med andre inn i trommesirkelen.

Ts bruker hasj som lokk for politiet fordi det er dette han med sikkerhet vet at de alltid har. Målet er at de skal avdekke å finne værre ting som faktisk kanskje er farlige. Han prøver ikke å få dem straffet fordi de røyker hasj, han prøver å få dem straffet for alt det andre de tar, og få dem til å holde seg unna lillebroren på 19. Når du er 19 er du utrolig dum og går med på utrolig mye rart, så det er kanskje lurt at han følger litt med.

Hvis du er så redd for å melde i fra til politiet når du ser noe ulovelig fordi du tror folk løper rundt å klipper tærne av deg og krever fantasisummer og banker deg om du ikke betaler, så håper jeg for guds skyld det ikke er du som går forbi hvis jeg en dag blir banket opp av noen fæle thugs, eller voldtatt og kvalt av en rusa junkie når jeg er på joggetur.

Men det er vel greit at du går forbi. Sånn er det jo in tha Street! Det er jo ikke din business hvis noen prøver å banke meg og det lønner seg ikke å tyste.

Det er slike reddharer som gjør at narkisene med hekksakser og store muskler har makt.

Hadde dere turt "tyste" på dem hadde de sittet bak lås og slå hele gjengen. Men hvis alle skal gå rundt å være redde for tærne sine hele tiden så skjer jo ikke det.

Forøvrig tror jeg ikke noen puslete hasjrøykere setter slike store hjul i gang. Men man kan vel aldri vite.

Så du er avholds menneske? Ingen i ditt miljø som drikker alkohol? Alkohol er et rusmiddel, det sterkeste og farligste vi har sammen med metamfetamin. Mange glemmer at og drikke alkohol er og ruse seg på lik linje som på andre rusmidler.

Denne jenta du snakker om, hun startet med stor sannsynlighet med alkohol ikke hasj.

Ellers registrerer jeg dine nedlatende holdninger om mennesker som bruker alternative rusmidler, narkiser osv. Det sier litt om deg som menneske.

Endret av Gothminister
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja jeg ser litt ned på folk som doper seg og ødelegger for seg selv og familien.

Jeg ser også ned på folk som løper rundt som hunder å "straffer" tystere og aller mest ser jeg ned på folk som inviterer andre inn i miljøene de selv drukner i.

Ja, alkohol er skadelig, mer skadelig enn hasj. Men det er lovlig, selv om det skader. Logikken er idiotisk. Like idiotisk som å få tærne avklippet fordi du prøver å gjøre samfunnet en tjeneste å melde i fra om kriminalitet, og like idiotisk som at folk ikke tørr melde ifra slik at kriminaliteten vedvarer.

Jeg er på fylla nesten hver helg.

Hvis hasj blir lovlig, kan jeg røyke meg stoned hver helg. Men akkurat nå er det ikke lovlig. Da røyker jeg meg ikke stoned hver helg.

Uansett er det ikke hasjen TS er ute etter å få tatt dem for, men sterkere rusmidler.

Men du synes kanskje de bare kan få sette sprøytene sine i fred. Jeg tror egentlig ikke du har så mye erfaring med narkomane du heller. Jeg bor i en by med veldig mye rusmisbruk. En gang var det væpnet aksjon i blokka jeg bodde i, de arresterte naboen i leiligheta over meg og tok fra han våpen og rusmidler. Det pleide ligge sprøyter ofte med blod i på lekeplassen utafor blokka.
De fløy rundt å skremte unger og naboer, glefset etter meg når jeg kom hjem fra skolen og gikk opp trappa og inviterte 16 år gamle meg inn i leilighetene sine på "fest" når jeg kom hjem fra skolen kl 4 på ukedagene. De drev dank og faenskap og de som ikke har daua holder sikkert på slik ennå.

Jeg har meget liten respekt for rusmisbrukere.

Jeg har derimot enormt med respekt for de som kommer seg ut av det.

Men dette har selvfølgelig heller ingenting med Topicet i tråden å gjøre.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vel. Dette innlegget lyser jo hvor ignorant du er da. "Hasj er spennende fordi det er "ulovlig". Er det f.eks like spennende som å sende torpedoer etter folk, fordi det også er ulovlig?

Og dette var det jeg mente med forutinntatte holdninger.

Hva vet du egentlig om hva annet disse folka driver med?

Kan bli jævlig trist om det ikke eksisterer noe annet enn bare hasj i omløpet da.

Og det handler ikke om makt. Det handler om å blande seg inn i saker man ikke har en dritt en skulle sagt noe om.

Men siden du tror det handler om makt, så er det vel nettopp det du tror trådstarter prøver å demostrere her? At han kan utøve makt over andre ved hjelp fra politiet (sin makt) hvis han skulle ønske det, slik at det er han som bestemmer hvem og hva som vil skje? Hehe.

Uansett. Det kommer nok til å slå hardt tilbake uansett. Så trådstarter, kjør deg opp !

Og selvsagt kan puslete hasjrøykere sitte i gang så store hjul.

Og hvem vet, kanskje han tilogmed har måtte gjort lignende tidligere og, og vet godt hvordan han bør gå frem? Gjerne bedre også, enn sist gang, siden han har fått mer og bedre erfaring med det? :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er helt sikker på at Ninni startet med alkohol. Tror du at det hadde gått bedre med henne om hun i tillegg til å være heroinmisbruker også skulle fått en bot på 5000,- hver gang hun satt et skudd? Jens kunne anmeldt henne daglig om han ville...

I Sveits hadde de et enormt problem med heroin, og i 1994 bestemte de seg for at de heller ville la dette være en jobb for helsevesenet enn å fly etter misbrukerne med bøter. De tok fornuftig lave priser for ren kvalitetsheroin.

Hva er resultatet?

Du kan få lov til å gjette at hvermansen gikk bananas og at heroinmisbruken føk i været, sammen med overdosedødsfall, men det er feil....

Det som har skjedd er at de har hatt null overdosedødsfall siden 1994, antall heroinmisbrukere er halvert, og 60% av misbrukerne har en normal jobb og et normalt liv, til tross for at de daglig bruker heroin. Kriminaliteten falt drastisk (som en selvfølgelig konsekvens).

I Norge beholdt vi tinnfoliehatten på og fortsatte "forbudet" (i realiteten gir politiet f*** i heroinmisbrukere og vi har satt opp sprøyterom der de får ha med seg ett gram heroin kjøpt fra kriminelle nettverk).

Hittil har mellom 3000 og 4000 dødd siden 1994 av heroinoverdose i Norge, og "nulltoleransen" har hatt null positive effekter på noe som helst... vi har omtrent den halve befolkningen av Sveits.

....

Så...hvilken politikk ville du valgt? Den som virker, eller den moralistiske? Jeg mistenker at du ville valgt den moralistiske...

• Liker 4
Lenke til kommentar

Hun er forøvrig for legalisering, samme som nå TS vil anmelde og straffe folk for....

Lenke til kommentar

Ja jeg ser litt ned på folk som doper seg og ødelegger for seg selv og familien.

Jeg ser også ned på folk som løper rundt som hunder å "straffer" tystere og aller mest ser jeg ned på folk som inviterer andre inn i miljøene de selv drukner i.

Enten har du ingen venner, eller så kjenner du ikke vennene dine godt nok (et tredje alternativ er at du har en venneflokk som markant skiller seg fra resten av befolkningen). Jeg forstår godt at ingen forteller deg at de brukt et ulovlig rusmiddel når de vet hvordan du ser ned på andre...

Edit:

Pluss at du selvfølgelig ville ringt politiet om du fikk vite at en venn/bekjent hadde brukt et ulovlig rusmiddel...?

Endret av pifler
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke de to der kommer å klipper tærne av meg for å si det sånn..

Ofre gladelig tær for at brosjan blir rusfri.

Politiet takket for tipset. Så får vi se om de gjør noe med saken

Mest trolig ikke, men nå har man ihvertfall sagt ifra.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, alkohol er skadelig, mer skadelig enn hasj. Men det er lovlig, selv om det skader. Logikken er idiotisk. Like idiotisk som å få tærne avklippet fordi du prøver å gjøre samfunnet en tjeneste å melde i fra om kriminalitet, og like idiotisk som at folk ikke tørr melde ifra slik at kriminaliteten vedvarer.

Jeg er på fylla nesten hver helg.

Hvis hasj blir lovlig, kan jeg røyke meg stoned hver helg. Men akkurat nå er det ikke lovlig. Da røyker jeg meg ikke stoned hver helg.

Uansett er det ikke hasjen TS er ute etter å få tatt dem for, men sterkere rusmidler.

Men du synes kanskje de bare kan få sette sprøytene sine i fred. Jeg tror egentlig ikke du har så mye erfaring med narkomane du heller. Jeg bor i en by med veldig mye rusmisbruk. En gang var det væpnet aksjon i blokka jeg bodde i, de arresterte naboen i leiligheta over meg og tok fra han våpen og rusmidler. Det pleide ligge sprøyter ofte med blod i på lekeplassen utafor blokka.

De fløy rundt å skremte unger og naboer, glefset etter meg når jeg kom hjem fra skolen og gikk opp trappa og inviterte 16 år gamle meg inn i leilighetene sine på "fest" når jeg kom hjem fra skolen kl 4 på ukedagene. De drev dank og faenskap og de som ikke har daua holder sikkert på slik ennå.

Jeg har meget liten respekt for rusmisbrukere.

Jeg har derimot enormt med respekt for de som kommer seg ut av det.

Men dette har selvfølgelig heller ingenting med Topicet i tråden å gjøre.

Du er ung og har lite erfaring, det ser jeg av hva du skriver. Du ser ned på folk uten og kjenne noe til dem, annet en at de ruser seg på alternative rusmidler som du ikke kjenner til. Annet en fra media og politiet som systematisk driver med skremsler og feilinformasjon. Slik at deres overgrep mot mennesker kan fortsette. Dine holdninger til mennesker som bruker alternative rusmidler er de samme vi ser hos rasister. De er uvitende til mennesker fra andre kulturer. Men er det ikke litt flaut og ha slike holdninger i 2014? Vi har kunnskap om det meste og vi vet at de fleste som inntar andre rusmidler en alkohol er helt vanlige mennesker med jobb og familie. De du ser er kun et lite mindretall. Husk, det er ikke slik at de fleste som drikker blir avhengige og det vi kaller alkoholikere. Slik er det også med andre rusmidler.

Gothmeister bruker du AnonymDiskusjon som socketaccount nå?

Sorry om du ikke gjør det, men fikk den følelsen ett øyeblikk..

???

Lenke til kommentar

Fordommer har aldri gjort samfunnet noe godt... Snevre mennesker har heller aldri gjort menneskeheten noe godt :) Et åpent og fritt sinn kommer man langt med, da kan man straks hjelpe mennesker i alle situasjoner. Ikke alle velger å havne der de er, det er ofte en grunn til det. Å kommed med pisken hjelper liksom ikke folk i en vanskelig situasjon.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Enten har du ingen venner, eller så kjenner du ikke vennene dine godt nok (et tredje alternativ er at du har en venneflokk som markant skiller seg fra resten av befolkningen). Jeg forstår godt at ingen forteller deg at de brukt et ulovlig rusmiddel når de vet hvordan du ser ned på andre...

Hva i all verden får deg til å tro at jeg ikke har venner?

Fordi jeg vil ha rusmisbrukere vekk fra gata? Og hva har dette med trådens tema å gjøre? Dette er tross alt en tråd om å komme i kontakt med politiet, ikke diskutere ruspolitikk, avklipte tær eller min vennekrets.

Du er ung og har lite erfaring, det ser jeg av hva du skriver. Men er det ikke litt flaut og ha slike holdninger i 2014? Vi har kunnskap om det meste og vi vet at de fleste som inntar andre rusmidler en alkohol er helt vanlige mennesker med jobb og familie. De du ser er kun et lite mindretall.

Ja, jeg er bare 23 år så jeg er ikke så forferdelig gammel.

Nei, det er ikke flaut. Jeg snakket jevnlig med narkisene i trappa mi i blokka jeg bodde i og det virket ikke som de var fantastiske mennesker under all rusen heller.

Husk at jeg har gjort meg opp meningene mine pga erfaringer og rusa folk jeg har møtt. Ikke fordi jeg er hjernevaska av media.

Det er liksom ikke så kult å se treåringer plukke opp sprøyter med blod i, eller å se at politiet leier den rusa naboen din ned trappa mens en kollega kommer bak med ett våpen han hadde i leiligheta si. Det er heller ikke så kult å se dem rope skjellsord etter småbarnsmødre og skremme småunger.

Ei heller er det kult når de drar inn venninner i miljøet sitt, isolerer dem fra de rusfrie vennene og gjør arbeidsledige vrak ut av dem.

Det er kult at du kjenner narkomane i full jobb som fungerer i samfunnet. Da har de greid å holde seg på matta. De narkomane jeg har snakket med har det ikke gått like bra med. Og det er den typen narkomane TS vil unngå at broren ender opp som.

Pluss at du selvfølgelig ville ringt politiet om du fikk vite at en venn/bekjent hadde brukt et ulovlig rusmiddel...?

Jeg ville prøvd å snakka med han først. Og nærmeste familie hvis det ikke hjalp og andre felles venner. Hvis ingenting hjelper så hadde jeg nok trolig gått til politiet ja.

Man ofrer ei tå for en god venn.

Edit: dobbelpost slått sammen av tvillingsjel

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du er ung og har lite erfaring, det ser jeg av hva du skriver. Men er det ikke litt flaut og ha slike holdninger i 2014? Vi har kunnskap om det meste og vi vet at de fleste som inntar andre rusmidler en alkohol er helt vanlige mennesker med jobb og familie. De du ser er kun et lite mindretall.

Ja, jeg er bare 23 år så jeg er ikke så forferdelig gammel.

Nei, det er ikke flaut. Jeg snakket jevnlig med narkisene i trappa mi i blokka jeg bodde i og det virket ikke som de var fantastiske mennesker under all rusen heller.

Husk at jeg har gjort meg opp meningene mine pga erfaringer og rusa folk jeg har møtt. Ikke fordi jeg er hjernevaska av media.
Det er liksom ikke så kult å se treåringer plukke opp sprøyter med blod i, eller å se at politiet leier den rusa naboen din ned trappa mens en kollega kommer bak med ett våpen han hadde i leiligheta si. Det er heller ikke så kult å se dem rope skjellsord etter småbarnsmødre og skremme småunger.
Ei heller er det kult når de drar inn venninner i miljøet sitt, isolerer dem fra de rusfrie vennene og gjør arbeidsledige vrak ut av dem.

Det er kult at du kjenner narkomane i full jobb som fungerer i samfunnet. Da har de greid å holde seg på matta. De narkomane jeg har snakket med har det ikke gått like bra med. Og det er den typen narkomane TS vil unngå at broren ender opp som.

Ingen synes det er kult at unge mennesker kommer inn i et belastet rus eller kriminelt miljø og samfunnet skal iverksette tiltak for og forhindre slikt, men straff er ikke et slikt tiltak. De mennesker du møter er syke mennesker, mennesker som lever marginalt her i samfunnet. De har ofte sammensatte problemer. Derfor er dine holdninger nedlatende og skremmende.

Jeg kjenner mange som bruker ulike rusmidler, men de er ikke avhengige. De fleste bruker alkohol, men er ikke alkoholikere, slik de fleste er ikke narkomane. Selv om du og mange liker stigmatiserende betegnelser på mennesker som ikke er som dere selv. Du viser tydelig at vi må jobbe med holdninger her på berget. Derfor er opplysning og kunnskap viktig.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...