Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan tipser man politiet anonymt? (Hasj)

Anbefalte innlegg

Jeg melder som anonym. Ingen finner ut at det er jeg som "tyster."..

Og nei - ingen finner det ut. Jeg har ikke snakket om det med en kjeft annet enn her inne, og brosjan kommer heller ikke til å skjønne noe... Og paret det dreier seg om sitter vel nedsnødd å teller rosa elefanter uansett..

Leit dere har så liten tillitt i politiet. Dere er vel hasjrøykere selv og redde for selv å få dem på døra. Jeg håper brosjan blir busta og bøtelagt også . Han er en idiot som henger med de to der. Han har godt av en lekse.

Melder ifra i morra . Tråden kan stenges. Gidder ikke lese mer pro-hasj-piss fra brukerne her inne, da dette ikke har noe med spørsmålet mitt å gjøre. Start en egen tråd og utveksle papiranbefalinger og rulleteknikk der heller..

Takker til de som har hjulpet meg.

Anonymous poster hash: 3bd12...761

Du evner å ikke forstå at folk vil hjelpe deg. Det er vel nesten ingen som skriver som om dette er pro-noe som helst rusmiddel, men at den løsningen du velger eller prater om å velge er særdeles dårlig. Trist at du føler det slik du gjør, men jeg håper du revurderer hva du tenker på å gjøre :) Les heller hva folk har sagt og ikke bare heng deg opp i at noen har et liberalt syn på cannabis. De som er for en mer liberal narkotikapolitikk er som regel for det pga helt andre ting enn at de vil ruse seg, men sånne som deg ser bare at de er for rusmidler. De evner ikke å ta innover seg alle de viktige poengene med liberal narkotikapolitikk, som handler nettopp om sånne som broren din. Politiet og straffesystemet vil ikke hjelpe han en smule, det er andre midler som må til enn straff.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interessant måte å prøve å hjelpe på. Nå har det seg slik at ingen av dere kjenner broren min, og dere har ikke den minste peiling på hva som er den beste løsningen for han og ikke . Ei heller gjøkhodene han har begynt å henge med. Jeg melder i fra, og jeg håper de straffes med i det minste bøter og at det henger på dem en stund.

Det skal ikke lønne seg for noen å gjøre noe ulovelig. Enten det er tyveri, hasj eller voldtekt...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Og nei - ingen finner det ut. Jeg har ikke snakket om det med en kjeft annet enn her inne, og brosjan kommer heller ikke til å skjønne noe... Og paret det dreier seg om sitter vel nedsnødd å teller rosa elefanter uansett..

Leit dere har så liten tillitt i politiet. Dere er vel hasjrøykere selv og redde for selv å få dem på døra. Jeg håper brosjan blir busta og bøtelagt også . Han er en idiot som henger med de to der. Han har godt av en lekse.

Melder ifra i morra . Tråden kan stenges. Gidder ikke lese mer pro-hasj-piss fra brukerne her inne, da dette ikke har noe med spørsmålet mitt å gjøre. Start en egen tråd og utveksle papiranbefalinger og rulleteknikk der heller..

Helt vanvittig hvor mye hat du klarer å skvise inn i innleggene dine. Til info har jeg aldri prøvd, og har ingen planer om å prøve, noe sterkere enn øl. Jeg bare påpeker at det eneste du er ute etter er å ramme mennesker som ikke gjør en katt fortred. Om de vil sitte i huset sitt og røyke, hvorfor skal du blande deg i det? Det er broren din som er en idiot fordi han henger med dem, det er i så fall han du burde anmelde, og det er så mange instanser du kan prøve før du kaster dem til hundene. Det er ikke snakk om å "få en lekse", han kommer til å få vanvittige bøter, et rulleblad han aldri blir kvitt, som gjør at innreise til mange land, blant annet USA, kan bli vanskelig, og han kan bli nektet å ta lappen i nær fremtid. Alt dette fordi han prøver et uskadelig stoff halve verden allerede har legalisert. Hvorfor vil du din egen bror så vondt?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ikke bare hasj de tar. Det er poenget! Jeg melder dem inn for hasj. Så finner snuten lsd'en roofiesen og hva enn annet de har. Hvis broren min får rulleblad og ikke kan dra inn i usa så synd for han. Det burde han tenkt på før.

Spiller det noen rolle for deg om jeg melder dem inn eller ikke ? Jeg spurte om det var mulig å melde anonymt å det var det ,

Jeg fikk svar på spørsmålet mitt.

Denne tråden burde vært stengt nå...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jaja, klart det.. Og du vil ikke opprette noen ting med å gjøre det. Er vel naturlig at folk stiller seg spørrende når du planlegger å gjøre noe veldig dumt. Litt vanskelig å forstå at noen vil sin egen bror noe så vondt bare. Du vil ikke oppnå noe positivt med dette, men det er kanskje ikke det du er ute etter..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er ikke pro-hasj, og har aldri postet noe slikt heller. Jeg er mot straffeforfølgelse av folk som ikke plager andre. Jeg regner ikke med at du skjønner forskjellen, men jeg ville ikke anmeldt deg om jeg fikk vite at du kjørte uten bilbelte. Jeg er for at du skal bruke det, men jeg er mot at du skal straffes for å ikke bruke det. Det er ditt liv, ditt valg. Jeg bruker alltid bilbelte selv, og bruker ikke hasj.

Edit:

Hvor er forresten dette pro-hasj-pisset du snakker om? Det eneste jeg ser er folk som sier at det du har tenkt å gjøre ikke kommer til å gjøre noe bedre for noen.

Endret av pifler
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis broren min får rulleblad og ikke kan dra inn i usa så synd for han. Det burde han tenkt på før.

Du er klar over at rulleblad forfølger deg livet ut? Du kan ikke gå til politiet og si at du angrer på noe, og så fjerner de det. Narkotikakriminalitet blir også ansett som ganske alvorlig, og i tillegg til innreise til flere land, så er det en del jobber som blir utelukket, blant annet innenfor offentlige stillinger, forsvaret og politiet. Jeg vet ikke hvor gamle dere er, men måten du snakker om broren din på gir meg inntrykket av at han er i tenårene. Jeg gjentar: Hvis du anmelder broren din for dette nå, og han om 30 år søker på en stilling i f.eks. PST, så vil det være uvesentlig hvor godt kvalifisert han er, han kan være den beste i hele landet til akkurat den stillingen, han vil ikke få jobben. Pluss at han i verste fall aldri kan ta førerkort.

Om det spiller noen rolle for meg? Ja, det spiller en rolle for meg at du potensielt ødelegger noens liv. Du ser ikke konsekvensene av det du gjør, du tror politiet er der for å hjelpe broren din, men det stemmer ikke. Mye positivt kan sies om politiet i mange sammenhenger, men måten de behandler narkotikakriminalitet og rusmisbrukere på er under enhver kritikk. Det eneste du oppnår er at du gjør livet mange hakk vanskeligere for broren din, for ikke å snakke om det andre paret som du selv sier ikke plager noen, og når alt kommer til alt, vil broren din fremdeles være avhengig. Du hjelper ham ikke det spøtt der og da, og du stikker kjepper i hjulene på ham i fremtiden. Ingen tjener noe på det, og minst tre blir skadelidene i lang tid. Så ja, det spiller en stor rolle for meg!

• Liker 4
Lenke til kommentar

Og hvorfor trakk hun anmeldelsen? Jo, fordi hun da hadde blitt dømt for sex...

Nei. Hun trakk anmeldelsen før det var dom overhode.

Dalelv har bekreftet overfor Aftenposten at hun trakk voldtektsanmeldelsen. Det skal ha skjedd seks dager etter at hun anmeldte forholdet.

Hun satt i klisteret etter å ha sladret første gangen, for uansett hva hun hadde gjort hadde hun enten hatt sex før ekteskapet eller avgitt falsk forklaring (løyet og anklaget noen uten grunn).

Hun satt vel i klisteret fordi det kunne føres bevis for at hun hadde brutt flere lover, samt gikk tett omslynget med den hun mente var voldtektsmann inn i hotellobbyen. Altså i motsetning til det hun hadde sakt i ettertid var tilfelle.

Edit:

Offtopic dog, siste tilsvar er ditt om du ønsker.

Endret av norskgoy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan tipser jeg politiet om bekjente som er i besittelse av hasj og trolig også narkotika?

Kan man sende anonyme tips?

Det er slikt man rett og slett ikke gjør. Tystere har få liten sans for og heldigvis straffes tystere meget hardt om de blir avslørt.

Lenke til kommentar

Interessant måte å prøve å hjelpe på. Nå har det seg slik at ingen av dere kjenner broren min, og dere har ikke den minste peiling på hva som er den beste løsningen for han og ikke . Ei heller gjøkhodene han har begynt å henge med. Jeg melder i fra, og jeg håper de straffes med i det minste bøter og at det henger på dem en stund.

Det skal ikke lønne seg for noen å gjøre noe ulovelig. Enten det er tyveri, hasj eller voldtekt...

Siden du er en så ivrig tyster, så håper jeg de du tyster på finner ut at det er du som har ødelagt deres liv. Da vil du få den straffen du fortjener. Du er naiv om du tror anmeldelse av noe så uskyldig som og røyke seg en rev hjelper noen. Det vil ødelegge menneske. Så er det hva du ønsker, så stå på med din tysting.

Lenke til kommentar

Siden du er en så ivrig tyster, så håper jeg de du tyster på finner ut at det er du som har ødelagt deres liv. Da vil du få den straffen du fortjener. Du er naiv om du tror anmeldelse av noe så uskyldig som og røyke seg en rev hjelper noen. Det vil ødelegge menneske. Så er det hva du ønsker, så stå på med din tysting.

Noen ganger er det rett å tyste, f.eks om man får vite at noen har skadet noen med vilje, f.eks ved å voldta barn.

Faktisk ville jeg ikke hatt skrupler med å fortelle broren til TS at det var broren hans som sørget for at han fikk bot på 5000,- og mistet en haug med muligheter senere i livet.

Å tyste på noen som gjør skade på andre er greit :) Å tyste på noen som i verste fall skader seg selv er i alle fall mot min moral...

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvordan tipser jeg politiet om bekjente som er i besittelse av hasj og trolig også narkotika?

Det er slikt man rett og slett ikke gjør. Tystere har få liten sans for og heldigvis straffes tystere meget hardt om de blir avslørt.
Hahah! "Tyster"? Skal de banke han fordi han tipser politiet om noen som røyker hasj da eller? Hvis det er det hasjrøykere pleier å gjøre så må vi jo få dem bort fra gatene fort som fy, da er de jo faktisk farlige da!

Ts, du er ikke en tyster... Det er ikke dårlig gjort å si ifra om noe som er straffbart. Filleting eller ei.

Joda følger for dem kan det få, men når de velger å gjøre ting de godt vet er straffbart så får det være deres problem. Rulleblad følger deg hele livet, så det er ikke alltid så lurt å leve "på kanten"

Du kan tipse politiet anonymt over nett eller du kan gå på stasjonen og be om å være anonym. Hasj er ikke det verste, men er en dør inn til sterkere stæsj for mange. Hvis det er slik at de drar andre inn i rusmiljøet og potensielt ødelegger fremtiden deres skjønner jeg ikke hvorfor du skal la være å melde i fra.

Hvis de har holdt på i så mange år vet sikkert politiet om dem allerede. Da har de kanskje rulleblad også.

Du er dum når du gjør ting som ulovelig. Du er dum når du kjører uten bilbelte, du er dum når du røyker hasj og inviterer tenåringsgutter til å røyke med deg. Da får du stå rakrygget å ta straffen frem til hasj blir lovlig (kommer aldri til å skje i Norge)

Det å dra paraleller mellom hasjrøykere og homofile blir latterlig.. Du er født homofil, det er ikke ett valg du tar. Hasj og narkotika derimot..

Endret av medlem-124997
Lenke til kommentar

Noen ganger er det rett å tyste, f.eks om man får vite at noen har skadet noen med vilje, f.eks ved å voldta barn.

Faktisk ville jeg ikke hatt skrupler med å fortelle broren til TS at det var broren hans som sørget for at han fikk bot på 5000,- og mistet en haug med muligheter senere i livet.

Å tyste på noen som gjør skade på andre er greit :) Å tyste på noen som i verste fall skader seg selv er i alle fall mot min moral...

Enig med deg. Man melder i fra om vold og alvorlig kriminalitet.

Jeg hadde helt klart informert broren og andre involverte om tysteren i denne saken som diskuteres. Tystere på slikt bør få sin straff.

Lenke til kommentar

Hahah! "Tyster"? Skal de banke han fordi han tipser politiet om noen som røyker hasj da eller? Hvis det er det hasjrøykere pleier å gjøre så må vi jo få dem bort fra gatene fort som fy, da er de jo faktisk farlige da!

Ts, du er ikke en tyster... Det er ikke dårlig gjort å si ifra om noe som er straffbart. Filleting eller ei.

Joda følger for dem kan det få, men når de velger å gjøre ting de godt vet er straffbart så får det være deres problem. Rulleblad følger deg hele livet, så det er ikke alltid så lurt å leve "på kanten"

Du kan tipse politiet anonymt over nett eller du kan gå på stasjonen og be om å være anonym. Hasj er ikke det verste, men er en dør inn til sterkere stæsj for mange. Hvis det er slik at de drar andre inn i rusmiljøet og potensielt ødelegger fremtiden deres skjønner jeg ikke hvorfor du skal la være å melde i fra.

Hvis de har holdt på i så mange år vet sikkert politiet om dem allerede. Da har de kanskje rulleblad også.

Du er dum når du gjør ting som ulovelig. Du er dum når du kjører uten bilbelte, du er dum når du røyker hasj og inviterer tenåringsgutter til å røyke med deg. Da får du stå rakeygget å ta straffen frem til hasj blir lovlig (kommer aldri til å skje i Norge)

Det å dra paraleller mellom hasjrøykere og homofile blir latterlig.. Du er født homofil, det er ikke ett valg du tar. Hasj og narkotika derimot..

Du har tydeligvis ikke store kunnskapen om hva du prater om. Tysting straffes hardere en bare bank. Vi snakker om tystere som ødelegger andres liv.

Lenke til kommentar

Du blir født homofil, men om du gjør en "ulovlig homoseksuell handling" er ditt valg. Jeg regner med du ville vært flink pike og sagt fra til politiet om du i 1971 så en mann kysse en annen mann, siden de brøt loven og visste konsekvensene...

Jeg regner også med at du sier fra til politiet om noen du kjenner kjører i 90 i 80-sone.

Eller...har vi doble standarder og dobbeltmoral?

Du er dum når du gjør ting som ulovelig. Du er dum når du kjører uten bilbelte, du er dum når du røyker hasj og inviterer tenåringsgutter til å røyke med deg. Da får du stå rakrygget å ta straffen frem til hasj blir lovlig (kommer aldri til å skje i Norge)

Så alle som var homofile i 1971 var dumme? Grei holdning.

Og jo, hasj kommer garantert til å bli lovlig i Norge. Spørsmålet er ikke om det kommer til å legaliseres, men om hvor langt etter resten av verden vi kommer til å ligge. Innen et par år vil det være legalisert i stort sett hele USA, og det er allerede avkriminalisert i omtrent 10 land i Europa. Du har nok dessverre rett i at vi kommer til å være en av de siste moraliststatene.

Endret av pifler
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du er dum når du gjør ting som ulovelig. Du er dum når du kjører uten bilbelte, du er dum når du røyker hasj og inviterer tenåringsgutter til å røyke med deg. Da får du stå rakeygget å ta straffen frem til hasj blir lovlig (kommer aldri til å skje i Norge)

Du har tydeligvis ikke store kunnskapen om hva du prater om. Tysting straffes hardere en bare bank. Vi snakker om tystere som ødelegger andres liv.

Få høre. Hvordan straffes noen som informerer politiet om noe ulovelig? Du har tydeligvis peiling på dette her.

Synes du det er riktig at folk straffer noen som som melder i fra til politiet når de ser noe ulovelig?

Lenke til kommentar

Meldte ifra i dag.

Så nå er det ikke mer å diskutere. Tråden kan stenges. Nevnte ikke brosjan, men han er ute på jobb nå uansett og kommer ikke til å være med dem hvis de raides.

Driter i hva dere mener om at jeg anmeldte dem. Hvis politiet finner sterkere saker hjemme hos dem og jeg bidrar til å forhindre at de drar brosjan og andre inn i narkismiljøet er det mer enn værdt det ...

Det er verdt det uansett. Forhåpentligvis finner de seg andre ting å gjøre på fremover.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Få høre. Hvordan straffes noen som informerer politiet om noe ulovelig? Du har tydeligvis peiling på dette her.

Synes du det er riktig at folk straffer noen som som melder i fra til politiet når de ser noe ulovelig?

Mange tystere straffes med avklippet tær. De kan også stilles økonomiske krav og streng straff om de ikke betaler. Man må ta de konsekvenser som måtte komme når man blander seg inn i saker man ikke har noe med. På gata gjelder andre regler en ellers i samfunnet. Det er realiteten selv om vi ikke liker det.

Lenke til kommentar

Meldte ifra i dag.

Så nå er det ikke mer å diskutere. Tråden kan stenges. Nevnte ikke brosjan, men han er ute på jobb nå uansett og kommer ikke til å være med dem hvis de raides.

Driter i hva dere mener om at jeg anmeldte dem. Hvis politiet finner sterkere saker hjemme hos dem og jeg bidrar til å forhindre at de drar brosjan og andre inn i narkismiljøet er det mer enn værdt det ...

Det er verdt det uansett. Forhåpentligvis finner de seg andre ting å gjøre på fremover.

Håper du vil få konsekvenser for dine handlinger.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...