Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan tipser man politiet anonymt? (Hasj)

Anbefalte innlegg

Det kommer faktisk mer godt ut av det å si ifra, enn det å holde kjeft. Politiet er ikke bare ute etter å bøtelegge og forværre situasjonen til folk, de har også en del instanser som sørger for oppfølging og forebygging.

Si ifra!

Ja, si ifra, dette vil nok politiet kaste seg over. Ingen saker er enklere enn å pågripe noen som gjør noe så uskyldig som å røyke en joint. Ser veldig bra ut på statestikkene til politiet for oppklaringsprosent. Mye lettere enn at politiet må ut å gjøre ordentlig arbeid... De pågriper i tilfellet disse røykerene og gir dem valget mellom "avrusning" eller bot/fengsel. De fleste takker ja til behandling og oppfølgning, samtidig blir dem plassert i statestikken over hvor mange som havner på kjøret pga cannabis(falsk statestikk)...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Hvorfor skal en gå til Politiet med det? Hvor skal en tyste?". Hva er det som går av dere, folkens?

Selv om dere er så enkle at dere kun ser en liten joint med de de store skylappene deres tredd over hodet, så kan slike små tips være viktige brikker når Politiet ruller opp større, kriminelle nettverk.

Anonymous poster hash: 6ea09...d2c

....merk KAN. Et annet "kan" er at man kan ødelegge livet til et menneske som ikke har gjort noe annet galt enn å røyke cannabis en lørdagskveld, i stedet for å dra på byen og ta en skikkelig, sosial akseptert fyllekule.

Trådstarter har gitt omtrent ingen informasjon, og sjansen for at de ruller opp et stort kriminelt nettverk er i mine øyne vanvittig mye lavere enn at en person (som ikke har skadet andre enn eventuelt seg selv) får et forelegg på 5000,- og at det ender der. I tillegg mister han kanskje førerkort kun fordi han har THC i blodet og andre "goder" som følger med å bli arrestert av onkel blå for nullofferkriminalitet...

• Liker 2
Lenke til kommentar

"Hvorfor skal en gå til Politiet med det? Hvor skal en tyste?". Hva er det som går av dere, folkens?

Selv om dere er så enkle at dere kun ser en liten joint med de de store skylappene deres tredd over hodet, så kan slike små tips være viktige brikker når Politiet ruller opp større, kriminelle nettverk.

....merk KAN. Et annet "kan" er at man kan ødelegge livet til et menneske som ikke har gjort noe annet galt enn å røyke cannabis en lørdagskveld, i stedet for å dra på byen og ta en skikkelig, sosial akseptert fyllekule.

Trådstarter har gitt omtrent ingen informasjon, og sjansen for at de ruller opp et stort kriminelt nettverk er i mine øyne vanvittig mye lavere enn at en person (som ikke har skadet andre enn eventuelt seg selv) får et forelegg på 5000,- og at det ender der. I tillegg mister han kanskje førerkort kun fordi han har THC i blodet og andre "goder" som følger med å bli arrestert av onkel blå for nullofferkriminalitet...

Ok, du har frontet ditt poeng, hvordan hjelper dette trådstarter med å finne ut hvordan han kan anmelde vedkommende annonymt?

Lenke til kommentar

Ok, du har frontet ditt poeng, hvordan hjelper dette trådstarter med å finne ut hvordan han kan anmelde vedkommende annonymt?

Det er vel forklart for lenge siden? Til informasjon befinner du deg på "diskusjon.no", ikke "informasjon.no". Det er ikke ulovlig å diskutere om det er etisk eller moralsk rett eller ikke...

Lenke til kommentar

Det er vel forklart for lenge siden? Til informasjon befinner du deg på "diskusjon.no", ikke "informasjon.no". Det er ikke ulovlig å diskutere om det er etisk eller moralsk rett eller ikke...

Ja, det ble forklart i løpet av første siden. Så la trådstarter få gjøre som han selv ønsker. Dersom du ikke var klar over det er det også på Diskusjon.no en del av retningslinjene å holde seg innefor tråden sitt tema. Dersom du ønsker å diskutere hvorvidt det er greit eller ikke å anmelde noen for besittelse av narkotika eller ikke kan du gjerne lage en egen tråd. Men trådstarter har ikke svart her på en stund. Så tror for hannes del er saken løst.

Lenke til kommentar

Oi, her var det mye piss og forståsegpåere som er veldig pro hasj og konkluderer med at jeg tyster på en kompis jeg ikke lenger liker bare for å lage liv i heimen.

Jeg kjenner ikke paret det gjelder så godt men vet at de har rusa seg på så ymse i over ti år. De har aldri skada eller skremt noen meg bekjent, men jeg liker ikke at de roter seg sammen med lillebroren min på 19 og inviterer han på besøk for å røyke og ta stæsj.

Jeg vet at de pleier å ha tyngre saker. De er ikke sprøytenarkomane, men ruser seg på en hel del andre ting. Men det eneste jeg vet at de stort sett med sikkerhet alltid har i hus er hasj, og dersom politiet kommer for at lete finner de sikkert mer også.

Jeg gir en lang faen i hva dere mener om hasj eller om det skader deg. Det er ulovelig, og lillebroren min skal IKKE inn i dette miljøet. Det ene fører til det andre. Det er ikke slik at jeg ringer politiet fordi jeg ikke har annet å gjøre.

Ellers vil jeg si takk til første svarer som svarte med en gang på det jeg lurte på. Dere andre som dro tråden off topic over fire idiotiske sider med idiotiske argumenter kan bare kose dere videre.

Tråden kan stenges.

Anonymous poster hash: 3bd12...761

• Liker 1
Lenke til kommentar

La nå trådstarter få gjøre akkurat som han ønsker. Kan være at lillebroen får seg en aha-opplevelse når han ser dem blir tatt for det.

Det virker i vertfall gjennomtenkt. Så folk kan slutte med dette legitimt/ikke legitimt pisspreiket som skal forpeste en hver diskusjon som omhandler skatter, reguleringer eller andre lover som innvirker på hvilke valg man tar om ikke innvirker andre enn seg selv.

Endret av Priim
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

ts får ha lykke til med å avvenne den voksne broren sin all hasj misbruk og bør vel sørge for å få det gjort passe kjapt, før den samme hasjen blir legalisert

:)

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Kanskje du heller burde prate med broren din? Er jo han som er problemet her.

...Altså...Tror du virkelig ikke jeg har prøvd??!

Tror du ikke at jeg prøvde det først FØR jeg går til politiet?

Legg fra deg jointen og la hodet klarne... Forøvrig er paret problemet også da de drar inn unge idioter som brosjan i ett miljø de ikke skal inn i..

VanvittigeSky: nå er det strengt tatt ikke hasjen jeg er mest redd for, men alt det andre han kanskje også roter seg borti.

Hvem gidder henge med potthuer uansett..

Hasjen er det eneste jeg vet de har til enhver tid. Men de har ofte mye annet også...

Det å sammenligne rus med homofili - noe du er født som er idioti...

Fantastiske holdninger til enkelte. Sitter nok mye hjemme i stua å røyker og tar LSD selv...

Jeg går til politiet, og får de og brosjan trøbbel så er det deres problem. De visste godt dette var ulovlig når de begynte med det!;/

Lenke til kommentar

La nå trådstarter få gjøre akkurat som han ønsker. Kan være at lillebroen får seg en aha-opplevelse når han ser dem blir tatt for det.

Det virker i vertfall gjennomtenkt. Så folk kan slutte med dette legitimt/ikke legitimt pisspreiket som skal forpeste en hver diskusjon som omhandler skatter, reguleringer eller andre lover som innvirker på hvilke valg man tar om ikke innvirker andre enn seg selv.

Ja, kanskje han burde anmelde broren sin også. Eller gjør vi forskjell på folk her kanskje?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, kanskje han burde anmelde broren sin også. Eller gjør vi forskjell på folk her kanskje?

Om du måtte skutt din bror eller en av hannes venner. Hvem hadde du skutt?

Lenke til kommentar

Oi, her var det mye piss og forståsegpåere som er veldig pro hasj og konkluderer med at jeg tyster på en kompis jeg ikke lenger liker bare for å lage liv i heimen.

Jeg kjenner ikke paret det gjelder så godt men vet at de har rusa seg på så ymse i over ti år. De har aldri skada eller skremt noen meg bekjent, men jeg liker ikke at de roter seg sammen med lillebroren min på 19 og inviterer han på besøk for å røyke og ta stæsj.

Jeg vet at de pleier å ha tyngre saker. De er ikke sprøytenarkomane, men ruser seg på en hel del andre ting. Men det eneste jeg vet at de stort sett med sikkerhet alltid har i hus er hasj, og dersom politiet kommer for at lete finner de sikkert mer også.

Jeg gir en lang faen i hva dere mener om hasj eller om det skader deg. Det er ulovelig, og lillebroren min skal IKKE inn i dette miljøet. Det ene fører til det andre. Det er ikke slik at jeg ringer politiet fordi jeg ikke har annet å gjøre.

Ellers vil jeg si takk til første svarer som svarte med en gang på det jeg lurte på. Dere andre som dro tråden off topic over fire idiotiske sider med idiotiske argumenter kan bare kose dere videre.

Tråden kan stenges.

Gjør det du føler er rett! Hva anonyme mennesker på diskusjon.no mener er ikke relevant. Ser du en side tilbake så ser du hvordan det gikk for min del.

Jeg kan tenke meg til at politiet ikke kommer til å dra deg inn i saken på noen måte. Boren din er ung, men vær klar over at om han driver med noe ulovlig kan han også få en reaksjon fra politiet.

Anonymous poster hash: d6835...d00

• Liker 1
Lenke til kommentar

Personlig ville jeg ikke skutt noen av dem, men det er kanskje bare meg.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Det er en metafor, men kanskje bare jeg forsto den.

Lenke til kommentar

Joda, jeg skjønner metaforen din, er vel heller du som ikke skjønner min. Det jeg mener er at dette bør kunne løses på helt andre måter enn å kontakte politiet. Derav å ikke skyte noen av dem. Politiet er ikke interessert i å hjelpe misbrukere, de arresterer og bøtelegger og spytter folk tilbake dit de kom fra. TS kan f.eks. prøve å involvere andre som faktisk er opptatt av misbrukeres ve og vel, men med den retorikken han bruker mot hasjrøykere så er det vel ganske åpenbart at det ikke akkurat er hans høyeste prioritet...

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror du undervurderer folk en smule. Du legger premisset om at han MÅ anmelde/skyte, som er feil.

Blir spennende å se om broren til TS blir "rullet opp" i dette kriminelle nettverket, og reaksjonen om han får vite at det var broren som tystet.

TS gjør selvfølgelig som han vil, men det går ikke nødvendigvis den veien han ønsker :)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Joda, jeg skjønner metaforen din, er vel heller du som ikke skjønner min. Det jeg mener er at dette bør kunne løses på helt andre måter enn å kontakte politiet. Derav å ikke skyte noen av dem. Politiet er ikke interessert i å hjelpe misbrukere, de arresterer og bøtelegger og spytter folk tilbake dit de kom fra. TS kan f.eks. prøve å involvere andre som faktisk er opptatt av misbrukeres ve og vel, men med den retorikken han bruker mot hasjrøykere så er det vel ganske åpenbart at det ikke akkurat er hans høyeste prioritet...

Viss du leser det trådstarter skriver så ser du han har prøvd.

Lenke til kommentar

Jeg tror du undervurderer folk en smule. Du legger premisset om at han MÅ anmelde/skyte, som er feil.

Blir spennende å se om broren til TS blir "rullet opp" i dette kriminelle nettverket, og reaksjonen om han får vite at det var broren som tystet.

TS gjør selvfølgelig som han vil, men det går ikke nødvendigvis den veien han ønsker :)

Jeg undervurderer ikke trådstarter sin evne til å ta ett valg basert på hva han har prøvd å gjøre og ikke prøvd å gjøre. Jeg legger premisset for at trådstaret har bestemt at her må være en handling. Derfor valgte jeg å hjelpe han med akkurat dette. Forann å gjøre det her til en diskusjon hvorvidt enkelte mener det er rett eller galt. Så jeg undervurderer ikke folk mer enn dem selv responderer til den tiltalen dem får.

Lenke til kommentar

Jeg melder som anonym. Ingen finner ut at det er jeg som "tyster."..

Og nei - ingen finner det ut. Jeg har ikke snakket om det med en kjeft annet enn her inne, og brosjan kommer heller ikke til å skjønne noe... Og paret det dreier seg om sitter vel nedsnødd å teller rosa elefanter uansett..

Leit dere har så liten tillitt i politiet. Dere er vel hasjrøykere selv og redde for selv å få dem på døra. Jeg håper brosjan blir busta og bøtelagt også . Han er en idiot som henger med de to der. Han har godt av en lekse.

Melder ifra i morra . Tråden kan stenges. Gidder ikke lese mer pro-hasj-piss fra brukerne her inne, da dette ikke har noe med spørsmålet mitt å gjøre. Start en egen tråd og utveksle papiranbefalinger og rulleteknikk der heller..

Takker til de som har hjulpet meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...