Melodii Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Hei! Noen som vet hvordan man lager grafer på PC? Gjerne enklest mulig! Trenger både å lage grafer ut fra funksjoner uten tall (har altså ingen verdier) og med tall. Hva er best? SPSS? Stata? Excel? Noe enklere? Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Grafer uten tall? Hvilke programmer har du tilgang til? I utgangspunktet synes jeg Matlab er enklere enn Stata, men så brukte jeg en antikvarisk utgave av stata da jeg brukte det, så kanskje det har blitt greiere nå. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 http://www.geogebra.org/cms/en/ Veldig enkelt. Skriv inn funksjonen, og vips. 1 Lenke til kommentar
Melodii Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2014 Ja. Eksempelvis en differensialligning som du bare skal vise hvordan "oppfører" seg. Skal bare forklare noe teoretisk. Lenke til kommentar
Melodii Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2014 Jeg har tilgang til Stata og SPSS, men har aldri blitt lært opp i noen av programmene, noe som er totalt håpløst når man trenger det for å skrive oppgave. Lenke til kommentar
Engm Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Bruker selv Maple (http://www.maplesoft.com/) men man trenger lisens. Ellers funker Geogebra utrolig greit med enkle grafer. Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Har brukt excel en del. Det eneste er at du må lage variabelen selv og det kan bli litt rotete. Men til gjengjel har du full kontroll og kan leke med variablene slik du selv vil Lenke til kommentar
Meridies Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Geogebra er et veldig bra program, hvis du skal lage grafer. Bruker riktignok programmet i forbindelse med skolearbeid, men vil allikevel si at Geogebra er svært nyttig i flere sammenhenger. I tillegg er det ikke så vanskelig å sette seg inn i hvordan programmet fungerer. Lenke til kommentar
Melodii Skrevet 5. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2014 Tusen takk for hjelpen dere! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå