Gå til innhold

Tamron AF 28-300mm ... Noe tess?

Anbefalte innlegg

Jeg har et Canon 10D og trenger ett "all round" objektiv.

Tamron sitt objektiv ser lovende ut for en uinvitende, er det noe å spandere penger på?

Jeg trenger et objektiv for "alle anledninger", da jeg drar med meg kameraet over allt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du ikke sammenligner med objektiver med mindre zoom, eller objektiver med fast brennvidde, så er kvaliteten helt grei.

Du burde kanskje ta en titt på Sigmas 28-300mm også. På de testene jeg har sett scorer Sigma litt bedre, og til en mye lavere pris..

Se f.eks hos ITech.

Lenke til kommentar

Ikke uenig idet medi8or skriver, men tror jeg ville testet objektivet på kameraet ditt før kjøp, hvis du har mulighet. Da ser du om kvaliteten er slik du forventer, og det er jo det viktigste. Det er veldig mange som ikke anbefaler denne type billigobjektiver, spesiellt til digital kameraer med crop faktor. Tror grunnen til det er lavere oppløsning på billige objektiver blir enda mer synlig når bildebrikken er mindre enn 35mm som jo linsene i utgangspunktet er laget for.

Edit: Skrivefeil

Lenke til kommentar

Faktisk tror jeg du kan snu det på hodet. De aller fleste objektivene gir best bilde i midten av bildet, og får alle mulige slags problemer ut mot kantene. Da hjelper cropfaktoren siden du bare får med deg den beste biten av bildet.

Men jeg er enig. Hvis du har muligheten bør du teste objektivet før kjøp. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...