qwerty10 Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 (endret) Hei! Har koblet et system for fjernstyring av varme til en ice r90 router. Har fått systemet lokalt opp å gå, men det er ut som er problemet. Dette skal kobles opp mot en dns server, og jeg har fått beskjed om at port 80 skal åpnes. Har også fått beskjed om at den sender ut på port 80, og inn på 8080 - eller omvendt, så begge må være åpne. Har prøvd det meste, men uten særlig hell. Noen som vet i hvilken rekkefølge dette skal være - eller som kan komme med noen tips? Skal 80 være start og 8080 end? Eller må jeg føre de inn hver for seg? Man kan også velge mellom single eller multi port forwarding, hvilken skal jeg velge? På forhånd takk Endret 16. februar 2014 av qwerty10 Lenke til kommentar
*F* Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Ikke helt lett å skjønne hva du ener her, men prøv "multi port forwarding" med port 8080, dette til den interne ip-adressen for det aktuelle systemet når du snakker om at det skal kobles opp mot en dns server, regner jeg med du tenker dynamisk dns? i såfall setter du dette aller helst opp i ruteren om det er støttet. Adressen eksternt blir /dynamiskdnsadr.domene:8080 1 Lenke til kommentar
qwerty10 Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2014 Ikke helt lett å skjønne hva du ener her, men prøv "multi port forwarding" med port 8080, dette til den interne ip-adressen for det aktuelle systemet når du snakker om at det skal kobles opp mot en dns server, regner jeg med du tenker dynamisk dns? i såfall setter du dette aller helst opp i ruteren om det er støttet. Adressen eksternt blir /dynamiskdnsadr.domene:8080 Hei og takk for svar! Ja, jeg tenker dynamisk dns. Har brukt den interne ipen for systemet, men problemet ligger i dette med port 80 eller 8080... Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Så forward begge portene da.... Er da ikke noe verre enn det..... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå