Kampsport Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Jeg har ett par problemer med min bærbare datamaskin. Datamaskinen er ca. 4 år gammel, men har egentlig fungert ganske bra. For ett halvt år siden begynte det å være noe galt med vifta? Den blir veldig fort varm og slår seg av med en gang. Men nå så trenger den ikke ei gang å være varm merker jeg før den slår seg helt av. Den begynner også å fryse, så jeg må gå til oppgavebehandling for å avslutte oppgaver så den begynner å fungere igjen. Jeg har også nylig prøvd å avinnstalert ett program som heter WinTrust eller noe lignende. Det funker ikke, da maskinen slås av og på er det tilbake og det begynner igjen, akkurat som det har fått hukommelsestap? Også når jeg trykker på faner på internettleseren så forsvinner fanene, hva er dette for noe? Går vekk men kommer tilbake av og til, dette er vel bare noen taster som har blitt tilfeldig trykket på? Takker for all hjelp, og om denne tråden er plassert feil er det bare å flytte den, var ikke lett å finne riktig plass å legge inn tråden. - Kampsport. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 - Har du sjekket maskinen for virus? - Har du av-installert alle programmer som du ikke trenger? - Har du noen rare utvidelser i nettleseren? - Har du sjekket temperaturene med f eks Speed Fan? - Har du re-installert windows? Noen spørsmål fra min side til ettertanke for deg. Hvis du har gjort alt dette jeg spør om så kan det hjelpe å bygge minnebrikkene i maskinen. Ellers så begynner maskinen å dra på årene og dermed så kan du også vurdere å kjøpe den en ny maskin. Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2014 - Har du sjekket maskinen for virus? - Har du av-installert alle programmer som du ikke trenger? - Har du noen rare utvidelser i nettleseren? - Har du sjekket temperaturene med f eks Speed Fan? - Har du re-installert windows? Noen spørsmål fra min side til ettertanke for deg. Hvis du har gjort alt dette jeg spør om så kan det hjelpe å bygge minnebrikkene i maskinen. Ellers så begynner maskinen å dra på årene og dermed så kan du også vurdere å kjøpe den en ny maskin. - Nei - Prøvd - Nei - Har ett annet program og det viser at det er ok... - Har ikke plata Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Begynn med å sjekke maskinen din ordentlig for virus Du kan også defregmantere harddisken din, samt feilsøke disken. Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 (endret) Den maskina kan settes tilbake til ny hvis ikke noen har tullet med dette før. Man bruker ACER -fordelene som ligger på kontrollpanelet -tror jeg det var. Dette virker fint. Og hvis maskina ikke er mer enn 4 år hjelper ACER til. (garanti/6-års reklamasjonsrett) Endret 16. februar 2014 av sveinsel Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Man kan f eks sette den tilbake til fabrikkstandard som også kan hjelpe. Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2014 Hvordan gjør jeg dette...? Er ikke noe datageni. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Du gjør det i kontrollpanelet på maskinen. Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2014 Ja...Men hva skal jeg trykke på videre...SITER MEG! Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 (endret) http://www.hostemostel.com/1/2011/12/hvordan-du-gjenoppretter-fra-gjenopprettingspartisjon-pa-en-acer-aspire-4730z.html I tillegg må du ta av lokket over viften og pirke ut støvdottene (hybelkaninbarn) fea radiatoren. Må ikke bruke støvsuger for da windmiller viften så den blir ødelagt med mer. Endret 16. februar 2014 av sveinsel Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 17. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2014 http://www.hostemostel.com/1/2011/12/hvordan-du-gjenoppretter-fra-gjenopprettingspartisjon-pa-en-acer-aspire-4730z.html I tillegg må du ta av lokket over viften og pirke ut støvdottene (hybelkaninbarn) fea radiatoren. Må ikke bruke støvsuger for da windmiller viften så den blir ødelagt med mer. Skreiv tydlig "SITER MEG" med store bokstaver, men er vel for vanskelig?... NEI. Har ikke åpna den inntil vifta fordi det går ikke. Har prøvd. Lenke til kommentar
bytrollet Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Ikke vanskelig...men det er lettere å hjelpe noen som vil ha hjelp, og da helst uten komentarer til de som prøver å hjelpe. Og da kan det være lettere for oss å hjelpe ved å skrive hvilken maskin du har. Men en PC vil, om CPUen blir for varm, først bli tregere for så å slå seg av. Og da vil det hjelpe på å rengjøre viften, samt bytte kjølepasta. På Youtube fins det helt sikkert en "step-by-step" video om du søker litt rundt der på det som din PC heter. Lenke til kommentar
~ David ~ Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Hvis du ikke har særlig greie på data og ikke kjenner noen som kan hjelpe deg hands-on vil jeg anbefale å gå til innkjøp av en ny PC i stedet. Du sparer deg selv for mye knoting og irritasjon kontra det å skulle fikse en allerede aldrende laptop. Det kan ligge mye læring i å finne ut av slikt selv, men da må du være litt motivert og interessert. Lenke til kommentar
BirgerCaC Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 En ny laptop kan være aktuelt her. Siden det også er problemer med viften, maskinen er ganske gammel egentlig særlig hvis du bruker den en del. Også har du andre problemer. Alt i alt så ville jeg ha byttet den ut. Lenke til kommentar
Kampsport Skrevet 17. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2014 Har satt opp PCen på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå