Luka68 Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Kjøpt meg ett nytt lite 39" tv. Tv heter LG 39LN540V og tenkte jeg skulle spille av filmer rett fra min media spiller harddisk som jeg har. Den spiller filmen fint, men den godtar ikke lyden. Får opp på tv at lyd kodex støttes ikke. Har registrert produktet på Vod.divx.com og nå står jeg fast. Tv er tilkoblet nettverk. Hva gjør jeg nå????. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 (endret) Hva slags film prøver du å spille av? Altså, hva slags format er filmen? Funker det med andre filmer du har testet? Det er jo en mulighet for at filmen er i et format som TVen ikke støtter. Løsningen kan være å skaffe filmen i et annet format, eller koble laptopen til TVen via HDMI, og se film i Media Player, VLC eller liknende. Endret 16. februar 2014 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Luka68 Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2014 Det er BluRay.DTS.x264 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Jeg har egentlig ikke peiling, men jeg gjetter at TVen ikke støtter lydformatet som er brukt i filmen din. Altså må du spille den av på PC, koblet til TVen. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Får opp på tv at lyd kodek støttes ikke. TV-en forteller jo hva som er grunnen til at lyden mangler. Løsningen er enten, som Mannen med ljåen sier, å spille via en annen enhet (PC e.l.) som støtter fler/riktig format eller å konvertere filmen(e) til et format som TV støtter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå