Gå til innhold

Ny TV: får inn svært få digitale kanaler

Anbefalte innlegg

Har aldri kjøpt TV før, og skjønner lite når jeg nå har kjøpt en Thomson 40" TV. Har plugget den inn i veggen slik jeg alltid har gjort (har ikke noe dekoder, bare en kabel) og får inn 12 av de vanlige kanalene i "dårlig bildekvalitet". Får også inn omtrent 12 digitale kanaler i veldig god bildekvalitet, men disse virker å være veldig tilfeldig. Bor i en leilighet/hybel i en slags flermannsbolig.

Jeg får valget i innstillinger mellom å bruke kabel eller antenne. Antenne gir 12 kanaler (NRK-kanalene, TV2/nyhetskanalen/zebra, TvNorge, Tv3, Max, Svt1, viasat4). Kabel gir 270 kanaler, hvor alle er kryptert lyd og bilde eller bare svarte,- unntatt NRK1, TV6, MTV, NatGeoWild, TV2 Zebra, TV Follo/Asker og Bærum/Oslo og outdoor. Altså ikke NRK2/3, Tv2, BBC/CNN og resten av de vcanlige kanalene.

Til sammen har jeg jo for så vidt greit antall kanaler, men jeg vil gjerne ha alle i klart bilde og skjønner ikke hvorfor jeg får NRK1, men ikke 2 og 3 samt tv2Zebra, men ikke de andre tv2-kanalene i klart bilde.

Kunne noen gi noen hint om hva jeg kan gjøre? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Innstillinger på TV:

Ethernet-nettverk/Internettforbindelse AV (skjedde ingenting med å sette den på...)
SPDIF Type: PCM
T-link AV
Signalstyrke 94%
Signalkvalitet: 100%

Frek (KHz): 272000

Nettverksnavn: Get, bør jeg ta kontakt med get?

Lenke til kommentar

Det kommer an på hvilken kabeltv-leverandør du har i leiligheten. Med Get kan du i de fleste tilfeller få tilgang til den analoge grunnpakken rett i fjernsynet, og det arter seg slik du beskriver. Skal du ha bedre billedkvalitet og flere kanaler må du ha en digital dekoder, og da blir det en ekstra månedspris for den.

Med Canal Digital (iallefall fiber, som er det jeg kjenner best) er det nokså likt, men her kreves ikke dekoder for å få tilgang på kanalene, men et programkort og en CA-modul i fjernsynet.

Endret av Svein_Jarle
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...