Gå til innhold

[Løst] Åpne harrdisk på Samsung-TV som er tilkoblet router

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nylig gått til innkjøp av en Samsung UE50F6505, og er ekstremt fornøyd med denne.

Jeg har en Asus RT AC66U 11AC-router hvor jeg har koblet til min Seagate Expansion Drive, og jeg ønsker jo å få tilgang til denne på PCen.

TVen oppdager routeren, men når jeg går inn på den får jeg bare de tre standard valgene om å se 'Videos', 'Photos' og 'Music'. Åpner jeg en av disse finner den selvfølgelig ingen filer.

Jeg har aktivert AiCloud og finner jo denne harddisken på min via AiCloud-appen.

Jeg finner også de lokale PCene som er tilkoblet nettverket, men finner de samme mappene, og ingen av mappene jeg faktisk har delt.

Er det noen som har erfaring med dette og vet hvordan dette kan løses?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I ruteren: USB-applikasjon -> Servers Center -> Enable DLNA Media Server

Takker så mye!

Ser ut til at det begynner å komme opp på TVen.

Når det står 'Media Server Status' - Scanning..., betyr det at den da scanner etter all media?

Finner foreløpig ikke alle filer, men vil dette komme når den er ferdig?

Det er 1TB som skal scannes, så det tar vel litt tid.

Lenke til kommentar

DLNA fungerer på en annen måte en vanlig nettverksdeling (som du kanskje er vant med fra før i windows).

Når man har en DLNA server (som jo routeren din er) legger den info om all støttede media filer i en database. Klientene som er koblet til (dvs. TV-en din), ser ikke filene direkte, men ser innholdet i denne databasen. Så ja, har du mange filer, tar det litt tid.

Anbefaler forresten DNLA serveren Serviio dersom du vil dele fra en PC. Veldig enkel å sette opp, og dele filmer, musikk og bilder fra.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...