Ludvig86 Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Hei! Jeg har en minnepenn/brikke på 4GB. Jeg tømte den for innhold fordi jeg skulle overføre en fil på 33MB. Men når jeg skal kopiere over filen til minnepennen så får jeg bare beskjed om at det ikke er nok plass. Hvorfor det og hva kan jeg gjøre? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Formater minnepennen ved å høyreklikke den i min datamaskin. Velg NTFS og begynn. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 (endret) 33 MB skulle jo ikke være noe problem, uansett filsystem. FAT32 maks filstørrelse er 2 GB 4 GB. Edit: korrigert Endret 16. februar 2014 av Hårek Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Det vet jeg jo men jeg antar TS her bare har slettet filene og at det derfor er noe kluss i filsystem som hindrer filen i å bli kopiert. Lenke til kommentar
Ludvig86 Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2014 Hei! Jeg bruker Macbook. Og når jeg tømte papirkurven så gikk det. Det hjalp ikke å bare slette filene fra minnepennen. Måtte tømme papirkurven også for at det skulle fungere. Men takker så mye for alle svar Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 (endret) Ja, det kan være en mulighet. Men jeg ville valgt FAT32, som er standard på slike minnepenner. Da kan den brukes overalt, og ingen ekstra slitasje pga NTFS journaling. Edit: da setter vi denne til Løst. Endret 16. februar 2014 av Hårek Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Nå er max filstørrelse 4GB på FAT32 da, et par byte under faktisk (ikke 2GB) .Gjør at det er liten vits å formattere en 4GB usb pen til NTFS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå