Hassi Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Har noen gode råd til blitz til 10D for en amatørfotograf? Jeg ser det er stor prisforskjell på de forskjellige utgavene, men mener speedlite 420 vil være et bra alternativ. Jeg er fersk i "gamet" og ønsker å få noen gode råd. Lenke til kommentar
andreash Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 Er en som selger en Speedlite 420EX til 1000.- på bruktmarkedet hos www.foto.no Det er ganske billig. Her er litt info om 420EX: The new Speedlite 420EX is sure to appeal to EOS users everywhere with its combination of power, features and affordability. It's fully E-TTL compatible, and reverts to standard TTL operation when used on older EOS bodies or the T90. The fully swiveling bounce head zooms automatically over a range of 24mm-105mm. Most impressively, its Wireless E-TTL compatibility permits it to function as a "slave" unit, triggered by a 550EX; ST-E2, or MR-14EX. Any number of 420EX and 550EX Speedlites can be combined as "slave" units. Lenke til kommentar
Pulsar Skrevet 9. oktober 2003 Del Skrevet 9. oktober 2003 420EX er en grei blitz til EOS 10D. Har både 420EX og en 550EX selv. 420EX mangler mulighet for manuelle innstillinger på blitzen og kan kun opptre som slave i ett master slave miljø. 550EX er en mye større (fysisk) og kraftigere blitz, som også koster mer. Denne har LCD display bak, og mulighet for å sette mange parametere (bla strobe som 420EX mangler). Den har også høyere ledetall (55 mot 42) og kan være master eller slave i master slave miljø. Jeg er veldig fornøyd med 420EX selv og enda mer med 550EX. Med E-TTL teknologien er det en drøm å ta bilder med blitz, og skyt blitz mot tak/vegg og bildene får ett flott diffust lys. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå