Gå til innhold

Sniktitt: The Elder Scrolls Online


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg likte veldig godt det jeg så av dette spillet i forrige helgs betatest. Synd Bretons/Daggerfall Covenant hadde en bug som stopped meg i å komme videre etter level 5/6. Områdene i spillet ser ofte svært vakre ut, så dette kan bli veldig bra! Er ikke så mye å si på combaten utenom at jeg håper det blir ennå mer responsivt (Jeg prøvde bare Nightblade)

Endret av Craxmerax
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selv synes jeg at Elder Scrolls Online så langt er bra hvis man ser på det som et MMO. Hvis man ser på det som et Elder Scrolls, kan jeg dessverre ikke si det samme.

 

ESO holder seg innenfor den etablerte MMO-formelen, og mister derfor mye av friheten man vanligvis ser i Elder Scrolls -spill. Dette savner jeg, og skulle ønske at utviklerne kunne tenkt litt mer ut av boksen. Mindre "theme-park" og mer "sandbox".

 

Oppdragene og historien i spillet prøver å få deg til å føle deg spesiell, og gi det store og viktige valg og roller. Greit det, det er vi jo vant til fra Elder Scrolls, men det som ikke sitter helt rett hos meg er at alle de andre går rundt og gjør samme "unike" oppdraget. Det ødelegger hele "du er spesiell"-følelsen disse oppdragene prøver å gi deg.

 

Jeg synes jeg spillet er bra, og jeg er enig i det meste som står i artikkelen. Spillet står bare ikke helt til det jeg personlig ville ønske av et Elder Scrolls- MMO.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er veldig enig i at det virker lovende, jeg er ganske spent på det selv. Det eneste jeg stussa litt på gjennom betaen var at mesteparten av karakterene, både NPC og spillere, så alt for like ut. Det var veldig få karakterer som virkelig sto ut og ble lagt merke til, utenom karakterer som er viktige for historien.

Lenke til kommentar

Jeg spilte beta, og av-innstallerte før weekenden var ferdig.

 

Intro-sekvensen er noe av det mest barnslige mølet jeg har vært borti historiemessig, men det var ikke den største skuffelsen.

Etter å ha fullført den, og tenkt at de hadde "driti på draget" med akkurat den delen blir det bare kjedeligere og kjedeligere.

Generisk oppskrift på det meste baket inn i tonn på tonn med overflødig tekst som er såpass "cheesy" og barnslig at man til slutt bare skipper dialogen.

 

Det hele minner om en barne-versjon av Skyrim med dårligere grafikk i mmo-format.

 

Denne artikkelen summer vel opp det meste av mine egne synspunkter:

http://www.rockpapershotgun.com/2014/02/07/hands-on-the-first-few-hours-of-elder-scrolls-online/

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Var skeptisk før jeg prøvde det, og det var ikke imponerende til å begynne med. Men etter at jeg kom meg gjennom det litt kjedelige startområdet, og selve spillverden åpnet seg, ble jeg solgt. Folk bør spille forbi level 10 før de gjør seg opp en mening.

 

Det jeg likte best var skill-systemet og selve designet på karakterene og verdenen (ikke tegnefilm-aktig eller anime-aktig).

Lenke til kommentar

Folk bør spille forbi level 10

 

Enig, det er først ved level 10 man får spille i cyrodiil (ikke testet), og først ved level 15 man får leke seg med å kunne bytte våpen oppsett i kamp. Eks fra bue til sverd. Når man kommer opp mot level ti får spillet ellers en bedre flyt og man har gjerne kommet seg ut av de overbefolkede områdene. Det er brått ikke så mange rundt til å hugge ned motstanden for deg og man må begynne å bruke hue, eller alliere seg dersom man ikke vil bli monstermat. På dette nivået treffer man også brått på bosser man kan hakke i vei på i det uendelige uten å klare å drepe de da man ikke gjør nok skade i forhold til hvor raskt de regenerer. Jeg antar det ikke var en bug jeg burde rapportert og at hjelp fra en medspiller ville fått has på jævelskapen?

Lenke til kommentar

 

Folk bør spille forbi level 10

Jeg antar det ikke var en bug jeg burde rapportert og at hjelp fra en medspiller ville fått has på jævelskapen?

 

Ja, det er først i level ti det virklig begynner... Det var ikke noe bug noe må bare få meg den noen å kjempe med for å drpe noen av bossene

Lenke til kommentar

 

Folk bør spille forbi level 10

Enig, det er først ved level 10 man får spille i cyrodiil (ikke testet), og først ved level 15 man får leke seg med å kunne bytte våpen oppsett i kamp. Eks fra bue til sverd. Når man kommer opp mot level ti får spillet ellers en bedre flyt og man har gjerne kommet seg ut av de overbefolkede områdene. Det er brått ikke så mange rundt til å hugge ned motstanden for deg og man må begynne å bruke hue, eller alliere seg dersom man ikke vil bli monstermat. På dette nivået treffer man også brått på bosser man kan hakke i vei på i det uendelige uten å klare å drepe de da man ikke gjør nok skade i forhold til hvor raskt de regenerer. Jeg antar det ikke var en bug jeg burde rapportert og at hjelp fra en medspiller ville fått has på jævelskapen?

 

Ikke minst får man muligheten til å utforske verden og gå mer eller mindre dit man vil. I begynnelsen er spillet ganske lineært.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har vært i flere betatester nå, og jeg likte det særdeles godt. Men jeg tror ikke dette er et spill som varer spesielt lenge. For min del ble det veldig singleplayer i en online verden.

 

Jeg kommer nok til å kjøpe det, og spille meg gjennom historien, men tviler på at jeg fortsetter etter det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...