hemo Skrevet 8. oktober 2003 Del Skrevet 8. oktober 2003 Hei! Eg e ein nybegynnar med PHP, SQL og Nuke. Har Windows Server 2003 med IIS6 og FP2003-utvidingar. Siten min fungerer fint i dag, og eg ville testa Nuke. Når eg hadde installert alt (utan feilmeldingar eller noko), nekta sido mi å bli vist. Etter ein restart av serveren, hadde ting retta seg og den opphavlege siten min var oppe igjen. No er problemet at eg ikkje kan laga ny database, fordi port 3306 på localhost ikkje svare på telnet :-S Er det enten, eller her? Må eg avinstallera FP2003-utvidingar, kanskje? ..evt. kan eg installera ein Apache-server ved sido av IIS'en og køyra dei på ulik port? Lenke til kommentar
hemo Skrevet 10. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2003 Nesten ingen som leser PHP-forumet? ..blir nesten frista til å kryssposta den her meldinga til Internett-forumet under Hardware... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 11. oktober 2003 Del Skrevet 11. oktober 2003 Joda, men sikkert ingen som har en løsning på det litt "spesielle" problemet. Du sier at mysql ikke svarer på telnet. Har du prøvd andre metoder? phpmyadmin f.eks? Ikke sikkert dette er en løsning på problemet ditt, men hva med å prøve e107? e107 har en superenkel installasjon, og du trenger ikke å gjøre noe med databasen selv. Den oppretter databasen og legger til tabeller automatisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå