Gå til innhold

Nytt headset til gaming (Har allerede Tiamat 7.1)

Bahamut

Anbefalte innlegg

Heisan

Jeg tenkte å kjøpe inn et headset vedsiden av Tiamat jeg allerede har da dette ikke einer seg til noe annet enn gaming.

Har hørt mye bra om DT770 men disse er jo litt gamle. Er Custom One Pro en nyere tilsvarende? Eller er DT900 et hakk bedre igjen?

En annen ting, hva er forskjellen mellom 16, 32, 80 og 250 Ohm?

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er stort sett smak og behag som avgjør hvilken du bør velge. Ikke tenk på alderen. Begge er meget gode kjøp.

Når det kommer til de forskjellige versjonene så bør du velge ut i fra hva du skal drive dem med. Uten å gå så alt for mye inn i det kan en si at en bør velge 32 ohm for bærbart utstyr og svakere lydkort, 80 ohm for lydkort med litt mer guffe og portable forsterkere, 250 ohm for dedikerte forsterkere. Dette gjelder DT770, andre hodetelefoner kan ha en annen sensitivitet og dermed andre krav til effekt.

Endret av Sentenza
Lenke til kommentar

Takk.

Jeg har et Sound Blaster ZxR kort liggende som ejg ikke bruker da jeg føler at lydkortet som er i mitt hovedkort (Asus Maxismus V1 Formula) er greit nok. Om jeg skal forsette å bruke lydkortet på hovedkortet så bør jeg gå for 32Ohm og om jeg bytter Sound Blaster ZxR så kan jeg gå opp til 80Ohm?

Hva er forskjellen på en portabel og dedikert forsterker?

Endret av Bahamut
Lenke til kommentar

Det var dårlig ordlegging fra min side. Jeg tenkte på portable forsterkere som mindre batteridrevne i motsetning til stasjonære forsterkere på nettstrøm. Legg uansett merke til at det er veldig flytende overganger, og det finnes en god del batteridrevne forsterkere som kan drive DT770 250 ohm.

Når det kommer til lydkortet ditt var det vanskelig å finne særlig med informasjon om effekt, men jeg tror det leverer 60 mW @ 600 ohm. Hvor mye det leverer i 80 ohm vet jeg ikke, men det skal være mer enn nok.

Lenke til kommentar

Lydkortet som er på hovedkortet:

• SupremeFX Formula - Amazing 120dB signal-to-noise ratio with integrated 600ohm-headphone amplifier

Er dette nok til å drive et 80ohm headsett godt?

Har samme lydkortet i mitt x79 rampage black. Så det holder, da jeg har samme headsett. Holder også til 32ohm som jeg har som qpad 1339.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...