Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva er galt med meg, holder jeg på å bli gal?!

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en jente på 22 år.... jeg sliter en del med konsentrasjonen og har ikke tolmodighet til noen ting, dvs. mer enn en halvtimes lekson på universitetet eller andre møtesammenhenger er et mareritt jeg blir nesten litt gal. Men hovedsaken er uansett at de siste årene har jeg oppdaget en ny og merkelig side ved meg selv..... noen ganger kommer jeg inn i et 'crazy' humør der jeg føler at jeg holder på å eksplodere av ettellerannet på innsiden (vet ikke om det er energi el.) og jeg føler trang til å snakke med tilfeldige folk på gaten eller gjøre folk overrasket og late som om jeg er en annen en jeg er.... spesielt late som om jeg er dum eller gal. Noen ganger lager jeg senarioer for mennesker jeg ikke kjenner for å sjokkere dem (for eksempel late som om jeg er redd for dem og løpe fra dem..... eller bare stirre dem i senk, eller følge etter dem/gå i takt med dem, eller egentlig hva som helst for å få ut denne galskapen jeg føler inni meg!!)

Er det andre som opplever dette?? Jeg er egentlig et veldig rasjonelt og oppegående menneske men får avogtil denne trangen til å oppføre meg irrasjonelt og jeg lurer på om noe egentlig er galt med meg, eller om jeg har psykiske problemer jeg ikke vet om.....

Er takknemlig for svar og hjelp! :D

Anonymous poster hash: c67aa...8ee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skolelei? Eventuelt kan du prøve trening for å få ut energien.

Vel.... dette handler vel egentlig bare om hverdagen min og ikke bare på skolen... jeg trener dessuten 3 ganger i uken og har generellt mindre energi enn de fleste... Lurer på om jeg har en svak grad av manisk-depressiv lidelse??

Anonymous poster hash: b33e1...f41

Lenke til kommentar

Skolelei? Eventuelt kan du prøve trening for å få ut energien.

Vel.... dette handler vel egentlig bare om hverdagen min og ikke bare på skolen... jeg trener dessuten 3 ganger i uken og har generellt mindre energi enn de fleste... Lurer på om jeg har en svak grad av manisk-depressiv lidelse??

Anonymous poster hash: b33e1...f41

Det beste da tror jeg ville vært å oppsøke lege, eller en psykolog for å få svar på det. Men etter hva jeg vet om manisk-depressiv lidelse ligner ikke dette på symptomer for dette.

Lenke til kommentar

Tja, synes det høres ut som en ganske "spennende" tilstand. Har selv opplevd mye av det du beskriver som en "crazy" tilstand men det har jo selvsagt vært alkoholindusert. Du snakker jo trolig om en hverdagssituasjon. (Har dog aldri følt noe veldig behov for å "stirre folk i senk") Kan du vri dette til noe positivt? Jeg er ingen psykolog men magefølelsen sier at det er ingenting galt med deg ;)

Lenke til kommentar

Det psykiske er ikke noe som er lett å forstå seg på noen ganger.

Det er noe som ligger bak dette, spørsmålet er hva. Jeg anbefaler deg å snakke om det med en psykolog, og spør hva h*n tenker.

Jeg vet ihvertfall med meg selv at det er mye jeg sliter med, som jeg trodde jeg hadde taklet (men tydeligvis ikke). Men jeg innser mer og mer at det er mange følelser jeg har låst inne, og jeg klarer ikke å bearbeide dem. Og hvis man ikke gjør noe med dem kommer de tilbake i andre former.

Du, og kanskje andre, kan sikkert se på dette som en psykisk forstyrrelse, at du er litt "crazy", men faktumet er at "alle" har sine psykiske unoter i varierende grad. Og det er en grunn for dette.

Det er sikker noen her på forumet som har erfaringer og tanker om hva det kan være, men det er vanskelig for oss som egentlig ikke vet så mye.

Kan det være noe som ligger bak, som du til og med ikke tror kan ha en sammenheng? Noe trist eller uheldig som har skjedd som du enten tror eller ikke tror du har taklet?

Er det noe med livssituasjonen din du ikke er fornøyd med? Anonymous poster hash: 311e3...cc8

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...