Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Medikamenter som gir samme våkenhet som Imovane

screenman

Anbefalte innlegg

Som sikkert flere enn meg vet, så gir imovane en grei våkenhet dersom man tar det og ikke sovner innen kanskje ca. 20 min.

Jeg kan f.eks. våkne ekstremt trøtt klokken 04:00 om morgenen, ta en imovane, og om jeg ikke får sove innen ca. 20 min, så vil jeg bli ekstremt våken.

Noen som har forslag til medikamenter som gir samme våkenhet som Imovane kan gi?

Dette kunne vært til stor hjelp dagene jeg må tidlig opp om morgenen.

Endret av screenman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Våken av Imovane? Har opplevd det mange ganger, men da har vedkommende vært delirisk eller psykotisk. Så jeg vet ikke helt om jeg tror på det du sier. Hvis man prøver å ikke sove, så er det jo mulig, men dersom man ønsker å bli mer våken? Imovane?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Piller for å sove, piller for å våkne?

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1567891

Høres ut som om du er på litt feil vei mtp. tabletter...

Men nå er det ikke jeg som velger hvilke medisiner jeg skal gå på.

De medisinene jeg går på nå er det lege og psykolog/psykiater som har "bestemt" at jeg skal gå på.

Spør lege og psykolog/psykiater som har "bestemt" om det du spør oss om. De kjenner deg og kan sikkert gi et godt svar.

Lenke til kommentar

Våken av Imovane? Har opplevd det mange ganger, men da har vedkommende vært delirisk eller psykotisk. Så jeg vet ikke helt om jeg tror på det du sier. Hvis man prøver å ikke sove, så er det jo mulig, men dersom man ønsker å bli mer våken? Imovane?

Da har personen nesten garantert tatt mer enn "vanlig" dose.

Uansett, dersom jeg våkner klokken 3 om natten, er dødstrøtt, men får ikke sove, tar 5-10 mg imovane, får fortsatt ikke sove iløpet av 20 min, så forsvinner enkelt og greit trøttheten, og det å sove frister ikke mer engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...