Mathayus Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Hei! Jeg bruker Sublime text..og github bash.. Og når jeg har satt inn commit -am osv i bash...og gikk til chrome og refresha så ble backgrunnen bare hvit..har lagd bildet i gimp. Har lagd snarvei til firefox så jeg slipper å comitte hele tiden, og der funker det, men så fort jeg comitter i bash så blir det bare hvitt..? body { text-align: center; background-image:url('diamondbreakers1.png'); background-repeat:no-repeat; background-size: cover; background-size: cover; background-size: cover; background-size: cover; } Her er det..noe mer du trenger for å svare så si ifra. Takk for svar! Hjemmesiden vår er Prothero.github.io/MPO Trenger også hjelp med en annen ting angående mailto...direkte link eller noe for epost..send gjerne en mail til oss omg nye ideer eller spørsmål.. [email protected] Lenke til kommentar
SniKaZ Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 (endret) Funker det om du legger background i bodyen da?<body style="background-image:url(diamondbreakers1.png)"> EDIT:Evt bruke background: url(background2.png) i CSS filen Endret 19. februar 2014 av SniKaZ 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 En kjekk ting å bruke før man debugger et problem er validator.w3.org. Da er man sikker på at syntaksen i alle fall er i orden. Allerede på tegn 2 i fila di har du en feil, doctypen din er motsatt: <html !DOCTYPE> <- Feil <!DOCTYPE html> <- Riktig Så tar vi en titt på stylesheet.css: body { text-align: center; /* KOMMENTAR START background-image:url('diamondbreakers1.png'); background-repeat:no-repeat; background-size: cover; background-size: cover; background-size: cover; background-size: cover; KOMMENTAR SLUTT*/ background-color: black; }Koden som skal lage et bakgrunnsbilde er kommentert ut. Derfor kan det ikke virke. 1 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 19. februar 2014 Del Skrevet 19. februar 2014 Tenk på at background-style: cover; har mange begrensninger: * Ser stygt ut for de som ikke har widescreen (prøv å gjøre vinduet smalere) * Bildet strekkes og blir kornete * Om du skal ha tekst over det bildet vil den bli vanskelig å lese Menyen er ganske plagsom. Når man tar pekeren over de første bokstavene i Home så flytter bokstavene seg sånn at man ikke får klikket. 1 Lenke til kommentar
Mathayus Skrevet 23. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2014 Takk for svar! Fikk det til til slutt :-) Starta ny hjemmesiden btw.. prothero.github.io/z00m Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 23. februar 2014 Del Skrevet 23. februar 2014 Den nye ser bra ut! 1 Lenke til kommentar
Mathayus Skrevet 24. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2014 Tusen takk! Men veldig usikker på åssen utsendet på "about" og "contact og sånn skal være..og hva som skal stå der det står om elenergi nå..ideer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå