RumbaTumba Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Hei! Har planer om å begynne å legge ut videoer på youtube. Filmene vil være opptak av musikken min (akkustiske instrumenter) og undervisningsvidoer. Er ute etter et kamera som tar opp lyd veldig bra. Er det noen som har et tips? Kunne funka med et bra webcamera og en usb mik, men det hadde vært fett med et videokamera. Har ikke råd til å bruke veldig mye penger på det og det er heller ikke noe behov for å ha super god videokvalitet. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Denne kommer i uke 13. 1 Lenke til kommentar
RumbaTumba Skrevet 15. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2014 Oooooi! Ser veldig bra ut! Ser ut som om det kommer til å koste litt også? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Ser på norsk importør sin hjemmeside at veiledende pris er ca 2800. Lenke til kommentar
RumbaTumba Skrevet 15. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2014 Det er ikke så altfor ille i det hele tatt! Men folk må gjerne komme med flere forslag =) Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Ja, jeg har "lillebroren" selv, en Zoom Q2HD. Koster ganske mye mindre. Tar opp grei lyd den og. Og bildet er decent. Tok opp en konsert på folkehøgskolen jeg gikk på. Der var det riktignok sinnssykt høy lyd, så jeg måtte gaine micen på mellom 1 og 2 (av 10). Du kan høre hvordan den klarte seg, står nesten helt bak i salen ved miksepult: Lenke til kommentar
tow Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Har tenkt på å skaffe meg en Zoom lydopptaker for å ta opp en og annen konsert, men Q4 så spennende ut! Bare en ting, om noen klarer å finne det ut: Det står i spek''en: "Auto Gain and Low-Cut filter functions" Betyr det at det ikke går an å stille gain manuelt, eller betyr det at det er mulig å velge auto gain? Kjøper ikke en som jeg ikke kan sette gain manuelt. Hele poenget med 24 bit må være å kunne sette gain så alt blir med uten klipping, og heller komprimere lyden etterpå, om det er nødvendig. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Den har manuell gain også: Lenke til kommentar
tow Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Den har manuell gain også: Takk. High/mid/low. Det bør holde med 24 bit opptak. Lastet ned manualen og sjekket: Maks lydnivå er 130 dB, med gain fra +7 til +47 dB, altså 90 dB fullskala ved H, sannsynligvis 110 dB ved M, og 130 dB ved L. Bør funke. Lenke til kommentar
RumbaTumba Skrevet 24. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2014 Sett litt på q2 nå og er ganske sikker på at jeg går for den. Du hadde ikke vært interessert i å selge din, Knewt? Så kan du kjøpe deg en q4 Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 24. februar 2014 Del Skrevet 24. februar 2014 Er ikke det, dessverre. Får Q2 ganske billig ny, da. http://evenstadmusikk.no/index.php?main_page=product_info&cPath=644&products_id=29517 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå