Gå til innhold

Videokamera til å ta opp musikk

Anbefalte innlegg

Hei! Har planer om å begynne å legge ut videoer på youtube. Filmene vil være opptak av musikken min (akkustiske instrumenter) og undervisningsvidoer. Er ute etter et kamera som tar opp lyd veldig bra.

Er det noen som har et tips? Kunne funka med et bra webcamera og en usb mik, men det hadde vært fett med et videokamera. Har ikke råd til å bruke veldig mye penger på det og det er heller ikke noe behov for å ha super god videokvalitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg har "lillebroren" selv, en Zoom Q2HD. Koster ganske mye mindre. Tar opp grei lyd den og. Og bildet er decent.

Tok opp en konsert på folkehøgskolen jeg gikk på. Der var det riktignok sinnssykt høy lyd, så jeg måtte gaine micen på mellom 1 og 2 (av 10). Du kan høre hvordan den klarte seg, står nesten helt bak i salen ved miksepult:

Lenke til kommentar

Har tenkt på å skaffe meg en Zoom lydopptaker for å ta opp en og annen konsert, men Q4 så spennende ut!

Bare en ting, om noen klarer å finne det ut: Det står i spek''en:

"Auto Gain and Low-Cut filter functions"

Betyr det at det ikke går an å stille gain manuelt, eller betyr det at det er mulig å velge auto gain? Kjøper ikke en som jeg ikke kan sette gain manuelt. Hele poenget med 24 bit må være å kunne sette gain så alt blir med uten klipping, og heller komprimere lyden etterpå, om det er nødvendig.

Lenke til kommentar

Den har manuell gain også:

Takk. High/mid/low. Det bør holde med 24 bit opptak.

Lastet ned manualen og sjekket:

Maks lydnivå er 130 dB, med gain fra +7 til +47 dB, altså 90 dB fullskala ved H, sannsynligvis 110 dB ved M, og 130 dB ved L. Bør funke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...