Bruker-158599 Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Hei Går det i teorien ann å bygge en tidsmaskin, for å så reise i tid? Er dette mulig i det hele tatt? For meg synes jeg det høres helt umulig ut, men det at mennesker kunne fly var jo også noe som man så på umulig før. Takk for svar Lenke til kommentar
MathiasOslo Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 (endret) For 100+ år siden kunne man ikke forestille seg en pc, mobil, tv, osv. Men jeg tror ikke en tidsmaskin vil komme, fordi fortiden har allerede vært og framtiden ikke har vært, men vi er døde før vi får vite dette uansett. Endret 15. februar 2014 av MathiasOslo Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 https://www.youtube.com/watch?v=jdvY85DzBsE Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Jeg trenger ingen tidsmaskin. Jeg reiser i tid akkurat nå med farten 1 sekund per sekund. Spøk til side, så åpner dagens teorier bare for at man kan reise framover i tid i forskjellige hastigheter, men ikke for å reise bakover. Og det vil det vel heller ikke bli. For hvis det blir mulig en gang, hvorfor har ingen kommet fra fremtiden og besøkt oss? 1 Lenke til kommentar
MathiasOslo Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Jeg trenger ingen tidsmaskin. Jeg reiser i tid akkurat nå med farten 1 sekund per sekund. Spøk til side, så åpner dagens teorier bare for at man kan reise framover i tid i forskjellige hastigheter, men ikke for å reise bakover. Og det vil det vel heller ikke bli. For hvis det blir mulig en gang, hvorfor har ingen kommet fra fremtiden og besøkt oss? Godt poeng, men kanskje ikke framtiden har vært enda Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 15. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2014 (endret) http://www.youtube.com/watch?v=qBUv4j3DINE#t=36 Håkan Nordkvist mener han har møtt en eldre versjon av seg selv. Han har til og med filmet det. Endret 15. februar 2014 av -Twix- Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Jeg trenger ingen tidsmaskin. Jeg reiser i tid akkurat nå med farten 1 sekund per sekund. Spøk til side, så åpner dagens teorier bare for at man kan reise framover i tid i forskjellige hastigheter, men ikke for å reise bakover. Og det vil det vel heller ikke bli. For hvis det blir mulig en gang, hvorfor har ingen kommet fra fremtiden og besøkt oss? Godt poeng, men kanskje ikke framtiden har vært enda Det må du forklare nærmere. http://www.youtube.com/watch?v=qBUv4j3DINE#t=36 Håkan Nordkvist mener han har møtt en eldre versjon av seg selv. Han har til og med filmet det. Ikke tro på alt du hører. Det er en artig historie, men selv uten hullene i plottet, er den ikke veldig troverdig. Lenke til kommentar
MathiasOslo Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Jeg trenger ingen tidsmaskin. Jeg reiser i tid akkurat nå med farten 1 sekund per sekund. Spøk til side, så åpner dagens teorier bare for at man kan reise framover i tid i forskjellige hastigheter, men ikke for å reise bakover. Og det vil det vel heller ikke bli. For hvis det blir mulig en gang, hvorfor har ingen kommet fra fremtiden og besøkt oss? Godt poeng, men kanskje ikke framtiden har vært enda Det må du forklare nærmere. Siden ingen har kommer fra framtiden, så har den kanskje ikke vært enda. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2014 (endret) Jeg trenger ingen tidsmaskin. Jeg reiser i tid akkurat nå med farten 1 sekund per sekund. Spøk til side, så åpner dagens teorier bare for at man kan reise framover i tid i forskjellige hastigheter, men ikke for å reise bakover. Og det vil det vel heller ikke bli. For hvis det blir mulig en gang, hvorfor har ingen kommet fra fremtiden og besøkt oss? Godt poeng, men kanskje ikke framtiden har vært enda Det må du forklare nærmere. http://www.youtube.com/watch?v=qBUv4j3DINE#t=36 Håkan Nordkvist mener han har møtt en eldre versjon av seg selv. Han har til og med filmet det. Ikke tro på alt du hører. Det er en artig historie, men selv uten hullene i plottet, er den ikke veldig troverdig. Haha, nei, tror ikke på det Men det er spennende da Endret 16. februar 2014 av -Twix- Lenke til kommentar
Monkeysmile Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Livet er en reise inn i fremtiden.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Man kan reise frem i tiden, ikke bakover. Ved å forflytte seg i nærmere lysets hastighet vil man reise ganske fort frem, eller, dvs, tiden vil gå mye treigere. Sånn at om man reiser f.eks 1 uke i tilnærmet lyshastighet vil man det tilsvare f.eks 1 år her på jorden. Alle satelitter reiser frem i tid med noen få ms hver dag. Så, ja, men det er i dag ikke mulig å faktisk å reise noe frem i tid av betydning. F.eks astronauter har reist noen sekunder frem i tid. Man reiser også noe frem i tid på vanlige fly, men det er såpass lite at det er helt ubetydelig. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691 Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Er det mer logisk å reise tilbake i tid enn frem i tid? Hvis ikke går det nok ikke an, fordi det som ikke har skjedd må skje først. Man kan reise frem i tiden, ikke bakover. Ved å forflytte seg i nærmere lysets hastighet vil man reise ganske fort frem, eller, dvs, tiden vil gå mye treigere. Sånn at om man reiser f.eks 1 uke i tilnærmet lyshastighet vil man det tilsvare f.eks 1 år her på jorden. Alle satelitter reiser frem i tid med noen få ms hver dag. Så, ja, men det er i dag ikke mulig å faktisk å reise noe frem i tid av betydning. F.eks astronauter har reist noen sekunder frem i tid. Man reiser også noe frem i tid på vanlige fly, men det er såpass lite at det er helt ubetydelig. Bare i forhold til jorden, man kan ikke stå stille og flytte seg frem i tid i forhold til punktet man står på. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Bare i forhold til jorden, man kan ikke stå stille og flytte seg frem i tid i forhold til punktet man står på. Man reiser aldri frem i forhold til det punktet man står på, selv ikke i en typisk film-tidsmaskin. Antar så klart at det er i forhold til jorden, noe annet blir rart. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Du kan jo fly rundt i verden hvor det er andre tidssoner, det blir nesten som å gå frem/tilbake i tid. Det finnes jo historie om folk som har kjørt inn i tåke å vert der i et par timer, men når de kommer ut av tåken har det ikke gått mer enn 5 minutter. Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Siden ingen har kommer fra framtiden, så har den kanskje ikke vært enda. Nei, men i framtiden har jo mye annet skjedd. Så hvis en tidsmaskin blir oppfunnet en gang, om 10, 100 eller 1000 år, burde jo noen ha dukket opp nå eller på et tidligere tidspunkt. Man kan reise frem i tiden, ikke bakover. Ved å forflytte seg i nærmere lysets hastighet vil man reise ganske fort frem, eller, dvs, tiden vil gå mye treigere. Sånn at om man reiser f.eks 1 uke i tilnærmet lyshastighet vil man det tilsvare f.eks 1 år her på jorden. Alle satelitter reiser frem i tid med noen få ms hver dag. Så, ja, men det er i dag ikke mulig å faktisk å reise noe frem i tid av betydning. F.eks astronauter har reist noen sekunder frem i tid. Man reiser også noe frem i tid på vanlige fly, men det er såpass lite at det er helt ubetydelig. Det er omvendt. Satelitter og fly går fortere fram i tid fordi de er mindre påvirket av gravitasjonen til jorda. Jeg mener at jeg så en utregning en gang som viste at en russisk romfarer hadde blitt omtrent ett sekund eldre på en romstasjon enn han ville blitt på jorda i det samme tidsrommet, men jeg husker ikke hvor lenge han var der. Du kan jo fly rundt i verden hvor det er andre tidssoner, det blir nesten som å gå frem/tilbake i tid. Det finnes jo historie om folk som har kjørt inn i tåke å vert der i et par timer, men når de kommer ut av tåken har det ikke gått mer enn 5 minutter. Å reise mellom tidssoner betyr bare at du må stille klokka fordi du er i en annen vinkel i forhold til sola. Slike historier har jeg også hørt om, men som romvesener og spøkelser, er de nok i beste fall fantasi. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Slike historier har jeg også hørt om, men som romvesener og spøkelser, er de nok i beste fall fantasi. Kanskje. Men jeg nekter å tro at vi er alene i universet, og er nesten sikker på at det finnes ''romvesen''. Jeg vet at det finnes såkalte ''spøkelser'', men noen tror å noen tror ikke, så sånn er det bare. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 16. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 16. februar 2014 (endret) Slike historier har jeg også hørt om, men som romvesener og spøkelser, er de nok i beste fall fantasi. Kanskje. Men jeg nekter å tro at vi er alene i universet, og er nesten sikker på at det finnes ''romvesen''. Jeg vet at det finnes såkalte ''spøkelser'', men noen tror å noen tror ikke, så sånn er det bare. Det med utenomjordisk liv er ganske interessant. Jeg tror selv at det er liv utenfor jorden. Det må det være hvis universet er så uendelig stort. Husker jeg leste i en bok på barneskolen, om to damer som hadde vært i Frankrike. Plutslig så hadde alle gått i klær fra 1800tallet. Disse to damene mener selv at de dro tlbake i tid. Jeg husker ikke hva denne boka het. Var en bildebok om mysteriske fenomener Endret 16. februar 2014 av -Twix- Lenke til kommentar
TMB Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 Jeg har funnet opp en veldig enkel måte å finne ut om det noen gang kommer til å finnes en tidsmaskin: 1. Lag en skriftlig avtale med en venn/annen person hvor det står at dersom en av dere noen gang får tak i en tidsmaskin, skal dere reise tilbake i tid til 5 minutter frem for der dere er akkurat nå. 2. Vent 5 minutter 3. Se om en av dere dukker opp 1 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 18. februar 2014 Del Skrevet 18. februar 2014 Hvis noen på en annen planet, 5 lysår unna jorden akkurat nå betrakter jordkloden i detalj, vil de se hva som foregikk for 5 år siden. Hvis vi på jorden noen gang klarer å få sett lyset som ble sendt fra jorden for.. 2000 år siden (sett at lyset på en fantastisk måte gikk ut i rommet og som en boomerang kom tilbake til oss), ville vi faktisk vært i stand til å se 2000 år bak i tid. (Praktiske problemer blir jo å zoome inn på noe som er 2000 lysår unna.) Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 19. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2014 (endret) Hvis noen på en annen planet, 5 lysår unna jorden akkurat nå betrakter jordkloden i detalj, vil de se hva som foregikk for 5 år siden. Hvis vi på jorden noen gang klarer å få sett lyset som ble sendt fra jorden for.. 2000 år siden (sett at lyset på en fantastisk måte gikk ut i rommet og som en boomerang kom tilbake til oss), ville vi faktisk vært i stand til å se 2000 år bak i tid. (Praktiske problemer blir jo å zoome inn på noe som er 2000 lysår unna.) Det er stilig! Kanskje man en gang i fremtiden kan løse drapssaker på denne måten? Se hva som skjedde på et presist tidspunkt. Det er nok i så fall lenge til, og det vil kanskje ikke fungere heller, men i teorien vil det da gå? Hvis en mann blir skutt på åpen gate, så kan man se tilbake i tid å se hvem som drepte offeret? Håper ikke jeg er helt på jordet nå Endret 19. februar 2014 av -Twix- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå