AnonymDiskusjon Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Jeg var hos gynekolog for å ta celleprøve på tirsdag, og fikk da påvist en vanncyste på 7 cm i diameter. Gynekologen sa at den ikke var stor nok til å fjerne, men at vi måtte observere den, og ba meg komme tilbake etter 3-4 mnd. Jeg sliter med denne instruksen av flere grunner. For det første trodde gynekologen i utgangspunktet at cysten var urinblæren, men ombestemte seg da jeg sa at jeg nettopp hadde tømt blæren (slik hun ba meg om før timen). Dette var ikke veldig tillitsvekkende. I tillegg har jeg slitt med plager som jeg tror er forbundet med cysten (har bl.a. murrende smerter i området rundt og føler at den presser på blæren), noe hun ikke spurte om og ikke noterte seg da jeg antydet det. Jeg har hatt en cyste på eggstokk før, den var liten og gjorde vondt (!) da den sprakk av seg selv. Jeg har også slitt lenge med smerter og blødninger under og etter samleie, småblødninger utenom menstruasjon, smerter nederst i magen (disse kommer og går) og veldig sterke menstruasjonssmerter. En gynekolog jeg har hatt tidligere har nevnt endometriose som mulig grunn, uten at det ble gjort mer da han ikke fant endometriosecyster på ultralyd. Jeg liker ikke tanken på å gå i tre måneder med slikt ubehag og i tillegg frykte at cysten skal vri seg eller sprekke og gi meg fryktelig sterke smerter. Jeg har veldig lyst til å ringe gynekologen og be om å få henvisning til å få cysten fjernet, og eventuelt få sjekket ved laparoskopi om jeg har endometriose. Er det noen som vet om det er mulig å få fjernet cysten fordi jeg ber om det, og er det mulig å gjøre dette samtidig som de sjekker for endometriose? Anonymous poster hash: ad9ac...734 Anonymous poster hash: ad9ac...734 Lenke til kommentar
nacario Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Dette er nok veldig individuelt avhengig av kasus og kan best vurderes av en gynekolog som gjør sine vurderinger. Det virker som at du er bekymret fordi du føler at gynekologen ikke tar din cyste alvorlig nok, kanskje du har behov for mer utfyllende info om hva dette fullstendig innebærer fra vedkommende slik at du slipper å ha disse vonde naturlige tankene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå