Marcusdiskusjon Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 (endret) Heisann! Det har seg slik at det er en jente jeg har en liten flørt med om dagen. Hun er veldig søt og lik meg på mange måter! Vi har kysset et par ganger, men ikke mer enn det. Det eneste er at jeg egentlig ikke vil ha et kjæresteforhold. Det fortalte jeg til henne nylig. Jeg trodde hun da ville bli noe skuffet, men nei - hun var faktisk heller ikke så keen på en kjæreste faktisk. Men hun foreslo derimot, til min store overraskelse, at vi kunne fungere fint som pulevenner (!). Jeg tenkte det var en hyggelig tanke det, og ga først uttrykk for at jeg var positiv til at vi kunne prøve oss frem som det. Men nå, når jeg tenker meg litt om så kan det vel sies å være en liten aldersforskjell på oss! Derfor er jeg blitt i tvil om det egentlig er passende med et såkalt "fuckfriend"-forhold til henne. Hun er den yngste jeg har datet, for jeg har stort sett holdt meg til helt jevnaldrende jenter. Jeg blir litt i tvil altså. Hun er riktignok ganske moden for alderen. Hun fylte nylig 17 år. Jeg fylte nylig 22 år. Begge fylte år nå i februar, så det er ganske eksakt 5 år aldersforskjell. Men, hva syntes dere? Hun virker å være veldig keen på å ha et slikt forhold til meg, men jeg er usikker på om jeg vil det samme. Ikke at det bør ha noe si i denne saken, så litt "off topic", men jeg er i utgangspunktet mest tiltrukket av jenter som er noen år eldre enn meg. Det er åpenbart fullt lovlig, da den seksuelle lavalder i Norge er 16 år, så hun er godt forbi akkurat det. Noe annet ville naturligvis ikke vært aktuelt (studerer til å bli jurist, tross alt...). Så, hva tenker folket? Setter stor pris på tips og råd akkurat her! Hun har veldig lyst, men jeg er usikker, selv om jeg må innrømme at det er noe fristende å inngå et slikt forhold til henne. Endret 17. februar 2014 av Marcusdiskusjon Lenke til kommentar
Marcusdiskusjon Skrevet 15. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2014 Forresten; Det kan være verdt å nevne at hun løy til meg på første date angående alderen. Hun sa hun var 19 år, men som den stalkeren jeg er, sjekket jeg litt frem og tilbake på internett. Deretter fikk jeg en mistanke om at hun var 17 år. Jeg spurte hun, og da la hun alle kortene på bordet - hun visste ikke hva jeg ville tenke om at hun var 17 år, og ville bare gjøre det hun kunne for at jeg skulle like henne. Hmmm... Jenter, altså! Men ja, hva syntes dere jeg burde gjøre? Inngå et slikt forhold hun ønsker, eller ikke? Lenke til kommentar
johanf Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Hvis DU ikke har noe problem med aldersforskjelle, har ikke JEG noe problem med aldersforskjellen. Til syvende og sist (når man blir litt eldre?) finner man ut at mental kompatibilitet er viktigere enn å være lik rent aldersmessig. Hvis dere liker dere i hverandres selskap, så hvorfor ikke? 3 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Nei. 17 år gamle jenter vil ha mer. Om ikke akkurat nå så går det ikke lang tid før hun vil ha mer. Du vil ikke klare og komme deg ut av det uten at hun vil gråte og lage masse mas og sjas. Sikkert en fin sjangse men trur den vil skape mer trøbbel enn goder. 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 (22/2)+7 = 18, altså er hun litt ung for deg, men det burde da gå fint det 1 Lenke til kommentar
Marcusdiskusjon Skrevet 15. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2014 (endret) Setter så stor pris på deres syn på saken, folkens! Tusen takk! Og ja, hvis jeg går inn for dette, håper jeg vi klarer å holde kontroll på følelsene våre. Det siste jeg vil er å såre henne! Jeg er vel egentlig ganske fristet her, men, syns dere aldersforskjellen er for stor? Hmm... For å være litt mer direkte: Er det ekkelt hvis en kar på 22 år holder på med en jente på 17 år? 5 år aldersforskjell... Er det sosialt akseptert? Tabu? Vil folk tenke rart om meg? Hun? Oss? Endret 15. februar 2014 av Marcusdiskusjon Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Det er helt opp til dere, ingen andre har noe med å bry seg om det. 1 Lenke til kommentar
Marcusdiskusjon Skrevet 15. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2014 Sant det, altså! Men hmm... Hva ville du gjort i min situasjon tror du? : - P (Jeg er en kar som må få ting litt inn meg teskje... Haha) Jeg vil vel egentlig ha sex med henne, men samtidig føles det litt... Hmm... Kanskje ikke rart... Men det føles vel litt nytt for meg å skulle ha et seksuelt forhold til en som muligens er noe mindre rutinert og har hakket mindre erfaring. Hun har sagt at hun har hatt kjæreste før, og også en tidligere FF, så litt peiling har hun vel... Men så kan man jo stille spørsmål om hvorvidt jeg kan stole på henne? (Løy jo til meg første gang angående alder) Jeg skal vel ærlig innrømme at det jo er en FF (liker ikke uttrykket) jeg er litt på jakt etter, og hun her virker så absolutt godkjent til formålet, men føler aldersforskjellen er i grenseland til hva som er sosialt akseptert. Lenke til kommentar
Marcusdiskusjon Skrevet 15. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2014 En annen ting å ta med i vurderingen, er eventuelt hennes foreldre sine tanker om vårt FF-forhold, hvis de skulle funnet det ut en dag... Ser for meg lignende scenario: Vi har holdt det gående en stund. Hun begynner å bli forelsket. Jeg sier da at vi må stoppe forholdet vårt. Hun blir såret. Hun løper til sine foreldre. Foreldre tenker at det er et svin som har utnyttet henne. Den lille frykten jeg har for at det noe slikt vil skje, bidrar også til å holde meg litt tilbake. Hmmm... Men på en annen side - hun er 17 år! Jeg er 22 år. Vi er voksne, er vi ikke? Hmmm 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 22 og 17 er ikke noe problem. Kjøyr på. 2 Lenke til kommentar
Marcusdiskusjon Skrevet 15. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2014 22 og 17 er ikke noe problem. Kjøyr på. Hyggelig kommentar! ;-) Hehe... Håper bare flertallet er enig! Rop mer enn gjerne ut om tanker rundt dette, om hvorvidt det går helt fint eller ikke... Til nå ser det i hvert lovende ut for dette potensielle FF-forholdet. Generelt sett kan jeg vel sies å være en skeptiker, så det er vel kanskje ikke såå overraskende at folk "støtter oppunder" om at dette bør gå helt fint. Men utrolig kjekt med en side som dette! Jeg er definitivt en som liker å være på den sikre siden, så da er det godt å kunne henvende seg til helt nøytrale folk. Lenke til kommentar
Coffee Break Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Det er kun du som avgjør om det er for ungt eller ikke. Rent moralsk er det ikke for ungt, men mange på din alder vil kanskje se på det som litt rart og litt patetisk. Det er dog du som bestemmer om du skal la det påvirke deg eller ikke. Men ta til etterretning at sjansen for at hun får følelser for deg er stor, da hun sannsynligvis ikke er like moden og seksuell erfaren som deg. Og det at hun allerede har valgt å lyve for at du skal like henne bedre, gjør at det blinker noen varsellamper. Da er det plutselig stor sjanse for at hun sier hun bare vil være pulevenner i håp om at du skal få lyst på noe mer etterhvert. 2 Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Jeg synes det er deprimerende at du i det hele tatt stiller spørsmål om dette. Hadde hun vært 16 og du vært 80, hadde det vel heller ikke vært noe problem hvis dere hadde det bra sammen? Jeg reagerer på spørsmålet på samme måte som om du hadde spurt om det var greit at du var sammen med en negresse eller en muslim. Alder, hudfarge, religion (eller kjønn for den del) betyr vel ingenting? Har dere det fint sammen, så har dere det fint sammen. For min del må du gjerne ha din egen bestefar som pulevenn, men resten av samfunnet har vel en noe lavere toleransegrense enn hva jeg har. 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 "Håper flertallet er enig!" Hva? Hvorfor skal flertallet her ha noe å si? Hvis dere liker hverandre so go for it. Lev litt! Ta en sjanse! Lenke til kommentar
Marcusdiskusjon Skrevet 15. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2014 Det er kun du som avgjør om det er for ungt eller ikke. Rent moralsk er det ikke for ungt, men mange på din alder vil kanskje se på det som litt rart og litt patetisk. Det er dog du som bestemmer om du skal la det påvirke deg eller ikke. Men ta til etterretning at sjansen for at hun får følelser for deg er stor, da hun sannsynligvis ikke er like moden og seksuell erfaren som deg. Og det at hun allerede har valgt å lyve for at du skal like henne bedre, gjør at det blinker noen varsellamper. Da er det plutselig stor sjanse for at hun sier hun bare vil være pulevenner i håp om at du skal få lyst på noe mer etterhvert. Tusen takk, for et kjempeinnlegg! Moralen her er helt klart viktig for meg, og du ga meg mye svar på akkurat det. Lenke til kommentar
Marcusdiskusjon Skrevet 15. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2014 Jeg synes det er deprimerende at du i det hele tatt stiller spørsmål om dette. Hadde hun vært 16 og du vært 80, hadde det vel heller ikke vært noe problem hvis dere hadde det bra sammen? Jeg reagerer på spørsmålet på samme måte som om du hadde spurt om det var greit at du var sammen med en negresse eller en muslim. Alder, hudfarge, religion (eller kjønn for den del) betyr vel ingenting? Har dere det fint sammen, så har dere det fint sammen. For min del må du gjerne ha din egen bestefar som pulevenn, men resten av samfunnet har vel en noe lavere toleransegrense enn hva jeg har. Må bare beklage, hvis dette har blitt oppfattet som støtende, altså. Det var ikke meningen. Jeg burde kanskje ha visst bedre, men nå er det en gang sånn at jeg har vært veldig usikker på akkurat dette. Tusen takk for et flott innlegg! Og ja, er egentlig enig. Det viktigste er å ha det fint sammen. 1 Lenke til kommentar
Marcusdiskusjon Skrevet 15. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2014 "Håper flertallet er enig!" Hva? Hvorfor skal flertallet her ha noe å si? Hvis dere liker hverandre so go for it. Lev litt! Ta en sjanse! Hehe, "håper flertallet er enig", kom vel litt feil ut! Haha... Men yes, du skjønner. Tror folket her er i ferd med å gjøre meg sikker på min ferd her! Tusen takk. Lenke til kommentar
Dipol Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Over 16? Ja. --> Kjør på 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Heisann! Det har seg slik at det er en jente jeg har en liten flørt med om dagen. Hun er veldig søt og lik meg på mange måter! Vi har kysset et par ganger, men ikke mer enn det. Det eneste er at jeg egentlig ikke vil ha et kjæresteforhold. Det fortalte jeg til henne nylig. Jeg trodde hun da ville bli noe skuffet, men nei - hun var faktisk heller ikke så keen på en kjæreste faktisk. Men hun foreslo derimot, til min store overraskelse, at vi kunne fungere fint som pulevenner (!). Jeg tenkte det var en hyggelig tanke det, og ga først uttrykk for at jeg var positiv til at vi kunne prøve oss frem som det. Men nå, når jeg tenker meg litt om så kan det vel sies å være en liten aldersforskjell på oss! Derfor er jeg blitt i tvil om det egentlig er passende med et såkalt "fuckfriend"-forhold til henne. Hun er den yngste jeg har datet, for jeg har stort sett holdt meg til helt jevnaldrende jenter. Jeg blir litt i tvil altså. Hun er riktignok ganske moden for alderen. Hun fylte nylig 17 år. Jeg fylte nylig 22 år. Begge fylte år nå i februar, så det er ganske eksakt 5 år aldersforskjell. Men, hva syntes dere? Hun virker å være veldig keen på å ha et slikt forhold til meg, men jeg er usikker på om jeg vil det samme. Ikke at det bør ha noe si i denne saken, så litt "off topic", men jeg er i utgangspunktet mest tiltrukket av jenter som er noen år eldre enn meg. Det er åpenbart fullt lovlig, da den seksuelle lavalder i Norge er 16 år, så hun er godt forbi akkurat det. Noe annet ville naturligvis ikke vært aktuelt (Studerer til å bli jurist, tross alt...). Så, hva tenker folket? Setter stor pris på tips og råd akkurat her! Hun har veldig lyst, men jeg er usikker, selv om jeg må innrømme at det er noe fristende å inngå et slikt forhold til henne. Go for it ! 22 - 17 har ingenting å si, jeg er selv 20 - liker ei på 16, ville gjerne hatt samme forholdet som der har, men hvordan kom dere til det ? hvordan foreslo hun det? bare sånn uten videre? Men ikke la alderen hindre deg I det minste er ikke du som han ene som er 26 som vil forlate kona si til fordel for en 16 åring. Anonymous poster hash: dbe52...9e2 1 Lenke til kommentar
Marcusdiskusjon Skrevet 15. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2014 Over 16? Ja. --> Kjør på Bør vel kanskje det, da! Hehe... Har fått svar på mye av det jeg lurte på i tråden her nå! Denne nettsiden er et fantastisk verktøy, for nettopp det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå