Zakke Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Dette blir vel yet another facebook-tråd, men jeg spør likevel fordi all infoen jeg fant så ut til å være utdatert. Jeg har ganske nylig registrert meg på facebook, og har begynt å legge til litt venner, men så kom jeg borti et lite problem. Jeg har gjerne venner fra forskjellige vennekretser som jeg helst ikke ønsker å blande sammen. Jeg har lagt til IRL-vennene og familie og slikt, men ved siden av dette så har jeg f.eks venner fra forskjellige nettsamfunn og spill jeg har engasjert meg i som jeg helst ikke ønsker å blande med mine andre venner. IRL-folkene trenger ikke å se internettvennene mine, og internettvennene mine trenger heller ikke å se IRL-vennene mine. Videre har jeg f.eks kollegaer fra jobben som jeg heller ikke ønsker å gi fullt innsyn i privatlivet. Jeg føler at hele profilen min er tvers gjennom gjennomsiktig for alle, og jeg finner ingen måter å endre noe på, og lurer rett og slett på om jeg trenger en facebookkonto per venn eller noe slikt. Jeg leste noe om å lage "grupper", men har ikke helt forstått hvordan det fungerer, og tenker at som en midlertidig løsning kunne det vært greit å bare skjule hele vennelisten for alle. Noen som kan komme med noen råd her? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Du kan i alle fall skjule hele vennelista di: - Gå inn på "Friends" - Trykk på blyant-symbolet oppe til høyre (om vi har samme layout..) - Edit Privacy. 1 Lenke til kommentar
Zakke Skrevet 15. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2014 Å, se der ja Jeg var inne på "Innstillinger" og rotet, og fant ingenting Takker så mye for hjelpen. Det var forresten et sted jeg kunne lage "gruppe", men dette er vel sånne grupper som folk melder seg inn i, og ikke sånne egne personlige grupper man sorterer vennene sine i, stemmer ikke det? Isåfall hvordan lager jeg disse personlige listene? Lenke til kommentar
Zakke Skrevet 15. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2014 Hmm fanken og, nå viser det seg at felles venner fortsatt kommer opp når jeg gjennomgår hva andre venner kan se. Dette er jo helt håpløst å endre på. Trodde "Kun meg" kanskje bokstavlig talt betydde "kun meg", men ikke på FB altså Men jaja, er ikke verdens undergang akkurat, siden det er lite sannsynlig at venner fra de forskjellige kretsene tilfeldigvis også er venn med en fra en annen vennekrets. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå