froggyler Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Har satt opp Mail Server på Synology NAS 1813+ men klarer ikke å sende e-post (mottak virker bra og jeg har ikke noen problemer med andre tjenester fra NAS'en mot internett) Bruker Mail Station og får "SMTP feil (-1) Klarte ikke koble til server" ved sendeforsøk. SMTP Relay er aktivert mot server smtp.getmail.no mot port 25 (har også testet port 587 etter tips fra GET support) Er det noen brukere der ute med Synology NAS, Mail Server og internet fra GET som har noen tips? Lenke til kommentar
tingo Skrevet 25. februar 2014 Del Skrevet 25. februar 2014 Bruker du autentisering når du bruker port 587? Det er (vanligvis) påkrevd. Se MSA på Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Mail_submission_agent Da jeg byttet ISP til Get, så byttet jeg fra port 25 (som i utgangspunktet er sperret hos Get) til port 587. Enklere og ha kontroll på. Lenke til kommentar
froggyler Skrevet 25. februar 2014 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2014 Takk for tips, port 587 med authentisering (og riktig brukernavn/passord ) virker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå