Gå til innhold

[Løst] Stue-pc, kan det passe for meg?

Anbefalte innlegg

Syns det blir vanskeligere og vanskeligere og kjøpe PC. Lurer denne gangen på om stue-pc er veien og gå fordi jeg uansett alltid har en pc koblet til flatskjermen.

Mine behov er følgende:

Må være rask på internett (har fiber-bredbånd)

Kunne kjøre Netfllix,Youtube ogTV-sendinger uten problemer.

Være støysvak!!

Åpne programmer raskt, kopiere raskt (jeg er ikke veldig tålmodig).

Ikke ha Windows 8, 8.1

Ikke være noe særlig dyrere en den jeg linker til.

Jeg bruker aldri å spille, ikke engang kabal!!

Har sett på denne:

http://www.multicom.no/Vision-HT-Series-420D-Svarte-Intel-Core-i5-4200Me-4GBe-1TBe-HD-Graphics-4600e-802e11ac-Wi-Fie-BT4e-USB3e-HDMIe-DVD-Super-Multie-Uten-operativsystem-ASRock/cat-p/c100580/p10627330#tilbehor

Andre alternativer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke har planer å spille noe på dem er de helt greie. Ville heller gått for Multicom sin Pocket i300, da denne skal være litt mer stillegående og kommer med en SSD som gjør ting litt kjappere.

Link: http://www.multicom.no/business/Pocket-i300-Mini-PC-Intel-NUCe-4e-gen-Intel-Core-i5-4250Ue-8GBe-120GB-SSDe-HD-Graphics-5000e-AC-WiFie-USB3e-Mini-HDMIe-VESA-feste-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c100580/p10627109

Lenke til kommentar

Har en Streacom FC5 WS selv, og den passer perfekt i stereobenken. Den bruker m-ATX hovedkort (vanlig ATX passer også), kjøler alt passivt (100% lydløs), og er genial til film og TV. Jeg har selv en 77W Core i5 som ikke ahr noen varmeproblemer, men vil anbefale en i3 dersom du ikke skal spille.

Kobiner dette med en 250gig SSD og godt med minne så har du en kjapp og fin stuePC.

fc5ws-featured.jpg

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Har en Streacom FC5 WS selv, og den passer perfekt i stereobenken. Den bruker m-ATX hovedkort (vanlig ATX passer også), kjøler alt passivt (100% lydløs), og er genial til film og TV. Jeg har selv en 77W Core i5 som ikke ahr noen varmeproblemer, men vil anbefale en i3 dersom du ikke skal spille.

Kobiner dette med en 250gig SSD og godt med minne så har du en kjapp og fin stuePC.

fc5ws-featured.jpg

Men er ikke denne bare et tomt kabinett?

Lenke til kommentar

Men er ikke denne bare et tomt kabinett?

Jo, men du må bygge resten selv da. Kabinettet koster 2000kr, strømforsyning ca 800kr, så er det resten av delene. Noe slik som dette:

https://prisguiden.no/liste/146899

Kunne vært morro å bygge selv, skjønt det er noen år siden sist, og mye har forandret seg. Har leita litt rundt, og satt sammen en handleliste, vil gjerne ha innspill på den.

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=1354665&su=0A87B94D-0D8B-4E34-919B-A1FAF58774AE

Lenke til kommentar

Zepticon, takk for at du tok deg bryet med å søke opp deler! :)

Som dere ser har jeg tatt utgangspunkt i et billigere kabinett. Det gikk opp for meg i natt at jeg har glemt grafikk-kort. Er det noe annet jeg har glemt?

Det han over sa.

(posta rett etter.)

Endret av ImBrakkie
Lenke til kommentar

Ja, det er ingen grunn til å velge noe annet til en stue pc som kun brukes til tv/video, og ikke spilling.

Innebygget grafikk er mer enn godt nok til dette formålet.

Man kobler da kablene inn via hovedkortet, så da bør jo hovedkortet ha de utgangene man har brukt for.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Tenkte vi kan ha i mente hva jeg har vært fornøyd og ikke fornøyd med når det gjelder to bærbare PC-er jeg har hatt. Sånn at dere får et bilde av hva jeg trenger av kraft.

Rimelig godt fornøyd med 2 år gammel Acer ASPIRE 5553G. AMD Phenom II N950 QUAD CORE 2.1 GHz prosessor, ATI Mobility Radeon HD 4250, 4 Mb Ram. Streamer NettFlix uten problemer. Sånn tålig rask til vanlig internettbruk og programmer jeg bruker.

Veldig misfornøyd med Lenovo IdeaPad S510p, Geforce GT720 grafikk-kort (3,5 i Windows opplevelsesindex), Core i5-4200U (dobbelkjerna) 8GB RAM. Hakkete Netflix avspilling, usynkron lyd (har 25/25 fiberbredbånd)

Begg koblet opp mot flatskjerm.

Endret av Nils Steinar
Lenke til kommentar

Zepticon, takk for at du tok deg bryet med å søke opp deler! :)

Som dere ser har jeg tatt utgangspunkt i et billigere kabinett. Det gikk opp for meg i natt at jeg har glemt grafikk-kort. Er det noe annet jeg har glemt?

Ja, men det kabinettet du har valgt, klarer en varmere CPU, så da kan du velge en CPU som har mer kraft og som har integrert grafikk:) jeg tror faktisk du skal klare å få plass til et GFXkort i den og, men da begynner strømforsyningen å slite tror jeg.

Lenke til kommentar

hvorfor det? i3-3225 holder lenge til hans bruk.

angående hovedkort så ville jeg sett på denne listen her

hovedkortet du har valgt står ikke i listen, og den kan se ut som kjøleribbene går over sata portene.

Ser nesten ut som den lista er litt gammel, ASUS P8H67-IB3 er for eksempel gått ut av produksjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...