Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Bytte ut 3870X2

Solefald

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg har brukt latterlig lite penger på HW siste åra, og sist eg kjøpte så var det 4gb ram, I7 2600k og nytt hovedkort når den CPUen kom på markedet. 3870x2 fungerte fortsatt kurant då, så det er faktisk fortsatt i bruk. Men no begynner kortet å slå seg av og på mens eg nørder litt, og spesielt i MP så er ikkje det så mykje morro.

Så mitt gode spørsmål i dag er kor lite må eg ut med for å få noko som er litt bedre? Eg har ikkje så store behov og ønsker helst å bruke minst mulig på det her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Akkuratt dei ligger i ein heilt anna prisklasse enn det som eg ser etter.

Eg sjekka GPU comparison charts mot kort på komplett så det billigste eg fant var eit GT 630 til 430kr som hadde høgre score enn mitt gamle

Eller eit R7 240.

Endret av Solefald
Lenke til kommentar

Akkuratt dei ligger i ein heilt anna prisklasse enn det som eg ser etter.

Eg sjekka GPU comparison charts mot kort på komplett så det billigste eg fant var eit GT 630 til 430kr som hadde høgre score enn mitt gamle

Eller eit R7 240.

R7 260X (eller HD 7790) er det aller laveste du bør sikte deg inn mot, noe lavere enn dette og du vil risikere å ende opp med dårligere ytelse.

R7 250 og 240 er kanskje sterkere på papiret og i syntetiske tester, men de er ikke i det hele tatt egnet for spill og du bør holde deg langt unna dem med mindre du tenker å bruke dem til å drive ekstra skjermer, integrert grafikk på CPU er sterkere.

Forslag https://www.komplett.no/sapphire-radeon-hd-7790-1gb-gddr5/776938

Endret av N o r e n g
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...