Gå til innhold

MacbookPro forbedre lyd til headphones

Anbefalte innlegg

Hei,

Gikk fra en hp laptop med beats audio lydkort til macbook pro 13 (late 2013). Mac er fint det, men jeg maa si at lydkortet/lydutgangen er daarlige greier. Bruker strort sett et par lettdrevne Philips citiscape headphones.

Noen som har noen tips for hvordan jeg kan Oke lydkvaliteten?

PS: bruker maskinen mobilt saa aa drasse paa en ekstern forsterker/e.l. er ikke aktuelt.

Hilsen

M

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel noe med at du kanskje følte at dem gamle PCens lydkort var bedre fordi den har beats audio som gjør noe med lyden. (Ofte mer bass). Har selv en MacBook pro og har ikke noe problemer med lyd iforhold til andre pcer eller lydkort.

Endret av ImBrakkie
Lenke til kommentar

PS: bruker maskinen mobilt saa aa drasse paa en ekstern forsterker/e.l. er ikke aktuelt.

Hva med en liten en?

https://www.komplett.no/asus-xonar-u3/645814

Edit: whoops, så nå at den ikke har støtte for mac :(

Hva med denne i stedet?

http://www.dinside.no/916731/pinell-dac-mini

+ Phono til minijack, eksempelvis

http://www.cableworld.no/adaptere/audio-adapter/jack-phonoadapter-(2xphono-hunn-til-minijack-hunn).asp

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar

Takk for svar:)

Men den/de DAC som du foreslaar virker ikke som de har innebygget forsterker, moa sender de kun signaler som paa bli gjort om til lyd av en forsterker.

Jeg er forsovidt aapen for aa kjOpe en dac med forsterker, men jeg kjenner meg selv god saa jeg vet at jeg kommer til aa bruke saann 800 kroner for noe saant + kjOpe en som saa stor at jeg aldri kommer til aa gidde aa dra den med til skolen eller kontoret. Har sett paa flere realistisk kanskje denne:

https://www.komplett.no/creative-sound-blaster-x-fi-hd/805251

men hadde Okonimien vaert bedre hadde jeg kjOpt en fra cambridge audio

https://www.hifiklubben.no/stereo/da-konverter/

KjOpte cambridge audio cd spiller til moren min for noen aar siden. Beste spilleren under 10000 jeg noensinne har hOrt.

Lenke til kommentar

Hei,

Gikk fra en hp laptop med beats audio lydkort til macbook pro 13 (late 2013). Mac er fint det, men jeg maa si at lydkortet/lydutgangen er daarlige greier. Bruker strort sett et par lettdrevne Philips citiscape headphones.

Noen som har noen tips for hvordan jeg kan Oke lydkvaliteten?

Hilsen

M

Har eid de fleste generasjoner av Macbook, og det har aldri vært problemer med lydutgangen. Men det kan jo være at hjernen din har blitt vant til den råtne lyden fra HP'en. Så når du endelig får høre normal lyd, så høres det helt galt ut.

Lenke til kommentar

Har du testet at det ikke bare er Beats sin farging av lyden du savner? Prøv med EQ.

Hvis ikke finnes det hauger av D/A-konverterere og forsterkere å velge mellom. Hvor mye er du villig til å spanere?

Eq eller farging kan vaere en lOsning. Noen tips?

Angaaende d/a forsterker saa er jeg ikke saa keen. Maa baere det med meg hver dag, saa det gaar ikke. Kommer nok til aa investere i det naar jeg begynner aa jobbe igjen(og har et kontor), men naa passer det seg ikke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Som Sentenza skriver er det nok beats sin farging du savner. Det kan du justere til et noen lunde likeverdet i med en EQ. Jobber med lyd selv, både musikk og lyd til film og en mac har et helt dugelig lydkort hvis man bruker et gode øretelefoner. I ditt tilfelle bør det være beats øretelefoner som gir samme lydgjengivelse. En forsterker eller D/A-konverter kan også gjøre det samme for deg.

Karl Skapeland: Men det kan jo være at hjernen din har blitt vant til den råtne lyden fra HP'en. Så når du endelig får høre normal lyd, så høres det helt galt ut.

Jeg er helt enig med råtten lyd. Kan ikke fordra fargede øretelefoner/høyttalere. Men lyd er personlige greier. Er man vandt med en ting vil man som oftest ha det. Vil han ha likt så bør han gjøre EQ, tilsvarende øretelefoner eller bruke eksternt lydkort

Lenke til kommentar

Som Sentenza skriver er det nok beats sin farging du savner. Det kan du justere til et noen lunde likeverdet i med en EQ. Jobber med lyd selv, både musikk og lyd til film og en mac har et helt dugelig lydkort hvis man bruker et gode øretelefoner. I ditt tilfelle bør det være beats øretelefoner som gir samme lydgjengivelse. En forsterker eller D/A-konverter kan også gjøre det samme for deg.

Karl Skapeland: Men det kan jo være at hjernen din har blitt vant til den råtne lyden fra HP'en. Så når du endelig får høre normal lyd, så høres det helt galt ut.

Jeg er helt enig med råtten lyd. Kan ikke fordra fargede øretelefoner/høyttalere. Men lyd er personlige greier. Er man vandt med en ting vil man som oftest ha det. Vil han ha likt så bør han gjøre EQ, tilsvarende øretelefoner eller bruke eksternt lydkort

For aa vaere klar saa var det ikke helt Beats lyden jeg savnet. Jeg er ikke noe fan av den veldig bass orienterte lyden til Beats.

Min gamle laptop hadde daarlige hOytalere(som ofte lapops har), men den ble ofte bundlet med beats headphones som hadde hOy Ohm(80+) og stor diameter(40mm+). Saa den hadde en internforsterker som var mye sterkere enn hva MBP min har. Jeg kunne dra den opp til 25% volum nivaa og virkelig ha en opplevelse paa mine gamle Pioneer phones.

Men om jeg kunne faa en bra equalizer til min MBP, saa kunne jeg kanskje samkjOrt hodetelefoner og hardware bedre. Saa jeg spOrr igjen om det er noen som vet noe equalizer software som er bra.

For aa ikke virke som et totalt Mac troll kan jeg si at hOytalerne paa min MBP er mye bedre enn hva de var paa Beats pcen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...