Gjest Slettet-jS6upa Skrevet 15. februar 2014 Del Skrevet 15. februar 2014 Hei. TIl våren er jeg ferdig med en bachelor i økonomi og administrasjon og lurer litt på hva jeg skal gjøre videre. Jeg er absolutt ikke klar til å ta en master enda, men føler å vente 1-3 år før jeg starter med den. Det jeg har veldig lyst til og for å bidra til senere kariere osv, er å ta et år i utlandet. Jeg har aldri vært i utlandet over lengere tid før og ser jo at dette er noe som begynner å bli viktig for arbeidsgivere. Jeg er også ganske dårlig i engelsk, så dette er jo en gylden mulighet til å utvilkle seg der også. Problemet mitt er at jeg ikke aner hva jeg skal finne på. CV messig så ser det ganske dumt ut å bare ha reist ut et år, så ønsker å gjøre noe fornuftig mens jeg er ute også. Har sett litt på noen program EF har, eller lurer på om jeg kanskje skal ta et kurs eller lignende. Men synes det er vanskelig.Noen som har noe forslag eller erfaringer? Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 16. februar 2014 Del Skrevet 16. februar 2014 (endret) Du kan se om det finnes årstudium som du kan ta i utlandet, som kan være relevante for utdannelsen din. For eksempel et årstudium i ledelse, på bachelornivå, som da kan være på et lavere akademisk nivå enn du er på nå. På den måten kan det bli lite utfordrende akademisk, men du får tid til andre ting. En annen mulighet er å ta nettstudier fra norge, men bo i utlandet. Jeg ser du ikke er klar for master, men ett årstudie/nettstudie ment for førsteårsstudenter kan være lettere for deg. Spesielt om du er fornøyd med ca C i snitt. På denne måten får du dra til utlandet samtidig som du gjør noe nyttig. Det å jobbe i utlandet kan bli litt mer utfordrende, men det finnes ulike interships og frivillig arbeid. Endret 16. februar 2014 av Christeven Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa Skrevet 17. februar 2014 Del Skrevet 17. februar 2014 Takk for flotte tips. Jeg har vært i kontakt med EF og synes kanskje det virker som det er egnet for litt yngre studenter som kanskje ikke har startet med høyereutdannelse, men tilbud som går før de starter på bachelor og videregåendeelever som drar på utveksling. Selv er jeg 23 år og når det kommer til bopell ønsker jeg ikke å dele et dobbeltrom med en 17 år gammel gutt fra et tilfeldig land. Jeg ønsker å bo allene, isåfall ha soverom allene, og heller dele kjøkken f.eks. Så EF virker ikke sånn kjempe aktuelle, men jeg ønsker gjerne å ta et halvt år studier elns. Har sett ganske mye på calefornia, som i tillegg til å være hærlige på klima, så har de et høyt akademisk nivå på flere utdanningsinstitutt. Noen som har forslag til noe annen skole, eventuelt andre som tilbyr språkreiser som kanskje fokuserer på et litt mer voksene studenter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå